2022-03-03, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZugMaskin
Nu har du misstagit dig. Bara för att jag skriver att det går dåligt för Ukraina så hejar jag inte på Ryssland. Jag avskyr detta krig och är rädd för Ryssland och hotbilden mot Sverige och andra länder. Jag tycker som du om detta krig.

Och du behöver inte vara rädda att han ska komma hit. Tro mig...de fanns många ryssar som mig hör som kommer att kriga axel mot axel med er.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det blir inget Afghanistan 2.0. Anledningen till varför Afghanistan gick som det gick var för att de följde krigslagar i stort. Ryssland tror jag kommer skita i dem allt eftersom. Ryssland kommer göra Ukraina till en parkeringsplats om dina gelikar får er vilja igenom.
Jävlar vad du skriker ut nonsense man blir trött på dina inlägg. Du är ingen Putin expert, sluta bete dig som en.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Sovjet följde krigslagar?

Det är som jag skrev. Den enda möjligheten när befolkningen bjuder på ett sådant här motstånd är massdeportation.

Jag syftade på USA och Afghanistan. Varför pratar du om Sovjet för? Är du förståndshandikappad? Jag har redan sagt att Ryssland allt eftersom kommer skita i krigslagar, de kommer bara eskalera fram tills Ukraina är en parkeringsplats. Vad är det du inte fattar?
Citera
Medlem
Rysslands armé är uppenbart i ett bedrövligt skick. Men det är bara en naturlig konsekvens av hög korruption under en lång tid. Alla myndigheter urholkas, försvarsmakten är inget undantag.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
Så 7 miljoner rubel totalt på ett år? Det är ju fan ännu värre

Familjerna kommer inte att se en rubel av den där "ersättningen". Standard för Ryssland är att krita ner soldaten i fråga som avliden i en övningsolycka eller död i en trafikolycka, inte i strid just av den anledningen att slippa betala ut mer än nödvändigt.
Citera
2022-03-03, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Putin har hållit tal till nationen

Alldeles nyss höll Putin ett tal i rysk tv i ett försök att svara på den internationella kritiken mot invasionen i Ukraina.

– Vi strider mot nynazister. Nynazisterna använder sina civila som sköldar.

– De (Ukraina reds anm.) har prickskyttar på sina tak. De är brutala. Medan vi gör allt för att inte spilla några liv.

– Den här operationen i Ukraina går precis som vi har planerat och har genomförts framgångsrikt, avslutar han sitt tal med.
Hahaha! Tveksamt om ens Kim Jong-Un hade lyckats övertyga sin duperade befolkning med det där. Det är ju verkligen skamlös propaganda, som att man hånar sin egna befolknings intelligens.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vryzas
När nu Ghost of Kiev på egen hand slagit ut ryska flyget, drönare bombat varenda pansar, halva ryska armen dödats och den andra halvan deserterat tillbaks till Ryssland, då undrar man ju vilken spökarme det är som avancerat där nere i Ukraina varje morgon man vaknar
Kan vara ryska separatister
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Jävlar vad du skriker ut nonsense man blir trött på dina inlägg. Du är ingen Putin expert, sluta bete dig som en.

Jag är ingen Putinexpert, men alla andra i tråden du håller med är det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Folk som åker ner och krigar frivilligt för den nationalistiska juntaregimen i Ukraina kommer ej att ha krigsfångestatus:

https://youtu.be/fOQEjq3WDT4

Vad innebär detta i praktiken?

🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥🔥
De kommer dom inte att behöva heller eftersom Ukraina kommer att skicka dom in i en säker död med uppdrag dom själva inte vill göra. Dom kan då samtidigt piska upp ännu mer hat. Inget nytt heller historiskt.

Vad jag vet så ska alla som är märkta för strid få krigsfångestatus.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhereIsRussia
7 miljoner rubler per död soldat???!!! Var i helvete ska han få dom ifrån

Det är bara att låta sedelpressen gå. Att de 7 miljonerna rubel kommer vara värda några tior är en annan sak.
Citera
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Samt Dresden tex.

Dom jag sa. Utan att själv lägga en värdering så brukar terroristhandlingar aldrig vara okej under modern tid. Även om man i princip sympatiserar med vad man vill uppnå. Kan inte komma på något modernt exempel där man ser genom genom fingrarna.
Du verkar blanda ihop terrorism med sabotage och gerillakrig.
Terrorism innebär att man attackerar civilbefolkningen för att skrämma upp dem, se t.ex. nedan
Citat:
UN Security Council Resolution 1566 (2004) gives a definition:
criminal acts, including against civilians, committed with the intent to cause death or serious bodily injury, or taking of hostages, with the purpose to provoke a state of terror in the general public or in a group of persons or particular persons, intimidate a population or compel a government or an international organization to do or to abstain from doing any act.

Det är inte terrorism att spränga fiendens militära mål eller kollaboratörers polisstationer t.ex.
Citera
Medlem
Lord2Moynes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagararg
Okej förlåt. Min tjej är från Ukraina jag från Ryssland. De som han gör idag...han förstår varenda familj i Ukraina och Ryssland. Jag kan inte idag ens titta på min tjej....hon gråter 24 timmar....jag kan inte gå till jobbet alla mår skit dåligt. Nu kommer alla titta på varenda ryss i EU som på (fittor) han har inte bara förstörd Ryssland utan varenda ryss och ukrainare. Hoppas att någon stoppar snart en kniv i hans rygg....för sanktionerna ...han är värre än Hitler
Ryssar som tar avstånd från psykfallet och sitt lands agerande kommer självklart behandlas väl.

Fittor som Ovechkin och liknande skräpfolk kommer dock få finna sig i att inte våga visa sig utomhus utanför Rysslands gränser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in