2022-03-03, 11:46
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Inte mycket, för kollar man UKs kurvor för smittade och inlagda kring toppen i januari så skiljer det 9 dar mellan toppen för bekräftad smitta och toppen för inlagda. Hur förklarar du det? Är det annorlunda i Sverige, hävdar du?

Omikron sätter sig vanligen högre upp i luftvägarna. Inkubationstiden är snabbare.
Citera
2022-03-03, 11:48
Medlem
"Från april ska covid-19 inte längre klassas som en allmänfarlig sjukdom, föreslår regeringen i en proposition"

På tiden då den aldrig har varit allmänfarlig.
Citera
2022-03-03, 11:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Vecka 7 ?
Vad hände vecka 7?

Eller är det du som flyttat målstolparna igen?
Toppen av inlagda var Vecka 6, närmare bestämt 8 februari..
Därför skall du räkna 10 dagar bakåt från det!

Du blir bara mer och mer patetisk för varje dag som går.

Gissar förresten att du har full panik över Ryssland nu också? (Om du nu inte är betald av dessa ryssar redan)

Dödstalen var högst vecka 7, men nästan lika höga vecka 8. Förstår fortfarande inte hur du hamnar på vecka 2, ens om du använder dig av vecka 6 minus några dagar.
Citera
2022-03-03, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Nej, jag är inte hysterisk. Att vårdbehovet inträffar dag 10 gäller de äldre varianterna av covid19. Förloppet nu är betydligt snabbare. Både inkubationstid och sjukdomsutveckling är betydligt snabbare med Omikron.

Ja det börjar väl märkas nu vad mRNA gensprutorna har gjort med människors immunförsvar. Helt naturligt att det då blir snabbare sjukdomsförlopp och värre lär det bli när kroppens egna försvar är så förvirrat att det inte vet vad som ska dödas eller släppas igenom på cellnivå.

Allt precis allt kommer att skyllas på nya bluffvarianter av sars-cov-2 när folk blir riktigt sjuka framöver. Men vi som har lite eller mycket mer koll än fårskocken som tror på allt svt propagerar ut vet att det är de MULTIBLA injektionerna av ett dna förändrade mRNA experiment som slår ut ett immunförsvar i längden så det bara sjunger om det.
Citera
2022-03-03, 12:40
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle
Ja det börjar väl märkas nu vad mRNA gensprutorna har gjort med människors immunförsvar. Helt naturligt att det då blir snabbare sjukdomsförlopp och värre lär det bli när kroppens egna försvar är så förvirrat att det inte vet vad som ska dödas eller släppas igenom på cellnivå.

Allt precis allt kommer att skyllas på nya bluffvarianter av sars-cov-2 när folk blir riktigt sjuka framöver. Men vi som har lite eller mycket mer koll än fårskocken som tror på allt svt propagerar ut vet att det är de MULTIBLA injektionerna av ett dna förändrade mRNA experiment som slår ut ett immunförsvar i längden så det bara sjunger om det.

Ja, man får ju lura sig själv ganska mycket om man fortfarande är nöjd med att tagit sprutorna med det vi vet idag.
Citera
2022-03-03, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
Ja, man får ju lura sig själv ganska mycket om man fortfarande är nöjd med att tagit sprutorna med det vi vet idag.

Är man lite yngre, i detta fall menar jag under 60 år och i övrigt helt frisk. Alltså inte Sigurt 89 år på hemmet. Och har tagit 3 doser av detta experiment gen mRNA teknik så måste det ju va några stora fel i skallen på en.

Jag fattar det knappt hur så många kunde ställa upp på det, när det också i ett tidigt skede visade sig att bluffvaccinet var helt värdelöst. Skyddet avtog löjligt fort och du kunde fortfarande bli sjuk och smitta andra. Ändå sprang idioterna och tog flera sprutor till utan att blinka och ens veta vad innehållet egentligen är. Masspsykos delux.
Citera
2022-03-03, 12:59
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
"Från april ska covid-19 inte längre klassas som en allmänfarlig sjukdom, föreslår regeringen i en proposition"

På tiden då den aldrig har varit allmänfarlig.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Jxgpg6/pandemilagen-slopas-sista-mars

Håller helt med, har jag vaknat upp ur en koma eller, sen när var detta någonting allmänfarligt? För de äldre och de svaga i samhället var det farligt, vilket är en oerhörd liten del utav allmänheten. Men för dem flesta var det inte värre än någon förkylning.

Sen kommer vården, som för den delen alltid varit på knäna, och piskar med att säga "för oss har det verkligen inte varit någon barnlek, vi har minsann sett hur folk har kommit och knappt kan andas!". Men att vården har alltid varit på knäna, med eller utan "corona". Ett utbrott av vanliga influensan och det är samma veva där, skillnaden är att medierna bryr sig inte om folk som dör utav andra utbrott av sjukdomar, då detta har fått genomslag som något "samhällsfarligt utbrott" då WHO ändrade kriterierna så att en vanlig influensa som fanns igår hade kommit idag hade klassats som "samhällsfarligt". Och att man ser hemskheter på sjukhuset är väl det man ska förvänta sig att se så varför man låter sjukhuspersonalen gnälla och synas för att spä salt på mediernas hysteri gör ju bara det värre. Som att hälla bränsle i elden. Helt totalt jävla idiotiskt. Och nu illa kvickt så är det borta, för nu har vi ju ett krig att tänka på istället. Hoppas man bombar hela världen nu när den samhällsfarliga coronan inte dög.
Citera
2022-03-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Dödstalen var högst vecka 7, men nästan lika höga vecka 8. Förstår fortfarande inte hur du hamnar på vecka 2, ens om du använder dig av vecka 6 minus några dagar.

Det är DU som försöker påskina att jag gör det!

Jag hävdar att du och din bögkompis Tegnell hade lika fel.
Han gissade på vecka 2 och du på vecka 6-7 (om jag är generös)
Det innebär att ni båda idioter hade lika fel!
Peaken var någonstans runt vecka 4.

Men försök du påstå att jag hävdat att peaken skedde vecka 2..
Är det din sista räddning att försöka ljuga så uppenbart, så försök bara..
Citera
2022-03-03, 13:39
Medlem
Senaste siffrorna från Our World in Data 2022-03-02. Länder med mer än 5.0 miljoner invånare och mer än 100 fall per dag och miljon invånare SAMT en ökning per vecka större än 25 procent.

fall antal fall per dag och miljon innevånare
ökn procent ökning av antal fall på 7 dagar
fall_t totalt antal fall per miljon invånare
död_t totalt antal döda per miljon invånare

Kod:
           land  fall  ökn  fall_t  död_t
nr                                       
1   South Korea  2968   60   71951    163
2     Hong Kong  2288  297   38890    154
3   New Zealand  1882  427   32401     10
4       Oceania   809   45   85753    183
5       Vietnam   802   98   37786    412
Citera
2022-03-03, 13:40
Medlem
Senaste siffrorna från Our World in Data 2022-03-02. Länder med mer än 5.0 miljoner invånare och fler döda än 2 per dag och miljon invånare SAMT en ökning per vecka större än 10 procent.
dubbla rullande 7 dagars medel ger lugnare beteende men ca 4 dagars längre fördröjning

död antal döda per dag och miljon innevånare
ökn procent ökning
fall_t totalt antal fall per miljon invånare
död_t totalt antal döda per miljon invånare

Kod:
         land  död  ökn  fall_t  död_t
nr                                    
1   Hong Kong  8.0  536   38890    154
2     Denmark  6.5   14  482317    806
3       Chile  6.3   24  161256   2207
4    Slovakia  5.5   27  394670   3407
5     Austria  3.3   13  303439   1646
6        Iran  2.6   32   83112   1614
Citera
2022-03-03, 13:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newstyle

Vad tror du att det genmanipulerade viruset från Kina har för effekt på det du beskriver? Är det riskfritt?
Citera
2022-03-03, 14:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Det är DU som försöker påskina att jag gör det!

Jag hävdar att du och din bögkompis Tegnell hade lika fel.
Han gissade på vecka 2 och du på vecka 6-7 (om jag är generös)
Det innebär att ni båda idioter hade lika fel!
Peaken var någonstans runt vecka 4.

Men försök du påstå att jag hävdat att peaken skedde vecka 2..
Är det din sista räddning att försöka ljuga så uppenbart, så försök bara..

Nej, du förstår inte trots att jag säkert skrivit samma sak 20 gånger vid det här laget.

Tegnell sa att peaken på smittan skulle ske vecka 2. Jag skrev mitten av februari eller månadskiftet feb/mars. Då döda peakade vecka 7 och insjuknade förmodat en vecka tidigare, dvs, vecka 6. Hur fan får du det till att vi skulle ha lika fel, när han gissade fel på en månad och jag max en vecka (om jag är generös)? Ditt resonemang går ju bara ihop om de som blev smittade vecka 6 uppvisar en 3 gånger så hög dödlighet än de som blir smittade vecka 2, men det kan vi nog båda avfärda som rent trams.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in