2022-03-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrArtur
Var det inte SVT du hade lyssnat på här?
Ja, vad ska du tro på nu när ryska Putinkontrollerade RT säger något annat än oberoende och beroende medier världen över, som inte är Putinkontrollerade säger annat.

4-500 är för lågt. Det går dock inte att med någon större säkerhet bestämma antalet. Det enda vi kan säga är att Putin definitivt ljuger (i vanlig ordning) och ukrainska mediers tillförlitlighet är också osäkra såklart. Men de kräver granskning och inte direkta avfärdanden, som bör tillämpas på rysk Putinkontrollerad media.

Absolut, litar inte en sekund på rysk propaganda. Men det är en jävla skillnad på 500 och 9000 tusen. Min gissning är att sanningen ligger mitt emellan och inte åt något av extremhållen.
Citera
2022-03-03, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Du har ju inte en aning vilken nivå som DEFCON befinner sig på så exakt vad för syfte har det att höja eller sänka den?
USA påstås ligga på DEFCON-3, medans Ryssland höjde till DEFCON-2
Citera
2022-03-03, 11:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Snacket ska börja 15:00
https://sputniknews.com/20220303/live-updates-brent-oil-price-surpasses-116-per-barrel-for-first-time-since-2013-amid-russian-op-1093 536517.html

Varför kallar dom det second talk? Dom har ju redan mötts två gånger?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alseno
Om någon psykisk svag lodis kidnappade dina familjemedlemmar, skulle du stå stilla och bara hoppas att dom någonsin kommer tillbaka eller skulle du ge dig fan på att kämpa för deras säkerhet och mående? Tror nog att många Ukrainare har ett liknande tänk. Det är en invaderande styrka som försöker förstöra det man har och nu försöker man på bästa sätt försvara sig och inte låta sig dödas. Hellre dö kämpandes för sin frihet än att lägga sig ner och dö.
De är inte kidnappade. Nu är vi i läget där jag ser en kidnappning planeras, och de som ska utföra kidnappningen ska motiveras med propaganda om att ifall de inte kidnappar min familj kommer jag att kidnappa deras.

I detta läge är det lämpligt att förbereda skydd för min familj samtidigt som jag inte ger någon skäl att tro att propagandan stämmer.
Citera
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Det lär gå åt folk i massor med tanke på att det slåss för fullt i en rad städer samt att Ukraina angriper underhållskonvojer dagligen.

Duman ska visst besluta om att det råder krigstillstånd för Ryssland. Ett försök förmodligen att få ryska folket att inte bli upprörda över alla döda ryska soldater.

Frågan är om det hjälper? Kommer vanliga ryska mödrar tänka att min son var tvungen att dö för Rysslands existens. Eller kommer det bli Afghanistan igen. Dödstalen efter bara en vecka är ju på extremt högre nivåer och den konflikten tog kål på Sovjet.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Någon påstår att man ändrar gatuadressen där ryska ambassaden ligger i Vilnius till: Ukrainas hjältar #2

Edit: denne någon är Vilnius borgmästare
Ha ha vore väldigt kul om Litauen gjorde den ändringen.
Citera
2022-03-03, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Ännu en rysk SU34 har skjutits ned.

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict

Bra källa, tack!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
https://t.me/SergeyKolyasnikov/23950
Även oskyldiga katter 🐈 blir utsatt för västs krigsföring mot Ryssland. Nu får dessa katter inte vara med i internationella kattutställningar.

Besattheten från väst har ingen gräns att straffa oskyldiga husdjur.

Mycket bra. Ryssland skall bojkottas på alla sätt och på alla plan. Angrip rysk egendom i Sverige, bilar och bussar och företag.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Eftersom de stängt ner all media som inte följer narrativet så kan de fortsätta ljuga för sin egen befolkning.

Men för oss blir det ju en bisarr föreställning
Då blir det bombningar i större skala snart då....
Citera
2022-03-03, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Idiot minsta lilla provokation kan eskalera, Nato vågar inte sitta och gambla om jordens existens.
Kan Ryssland så kan NATO också. Annars är det lika bra att lägga ner pakten och bara låta Ryssland annektera hela Europa
Citera
Medlem
Conceptions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Majd.Al.Sultan
Att soldaterna på ön fortfarande är döda t.ex
Att Ryssland medvetet bomba en begravningsplats och att dom bombat en skola full med barn, zevensky är i en bunker och civila flyr och är under marken men alla barn går i skolan?
Samt att det finns bilder från ukrainska soldater som håller till i skolorna.
Soldaterna på ön fortfarande är döda?

Jag gissar att man befarade att de var döda. När det nu visar sig att de är fångar så behöver man vill inte dementera sitt befarande eller?

Övriga kan jag inte kontrollera då jag inte vet dina källor.

Vad tycker du om faktum att Ryssland säger att de inte skjuter på civila när det överallt är bevis på ryssar som beskjuter bostadsområden.?

Finns ju till och med filmbevis på civila som står i vägen för trupp och en civil får benet bortskjutet.

EDIT: Filmbeviset på krigets andra dag när Ryssarna besköt en förskola och dödade barn. Sett den?
Detta är krigets andra dag och barn ligger döda utanför.
https://www.youtube.com/watch?v=VEtIBia0tvo
Senast redigerad av Conception 2022-03-03 kl. 11:55.
Citera
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Att kalla dem nazister är för ryska befolkningen för att återkoppla till det stora fosterländska kriget mot nazisterna. Så knappast ämnat för oss...

Putin ljuger såklart friskt men då han kontroller media i Ryssland så tror ju många på lögnerna.

Vi i väst förstår ju hur det ligger till.
Ja, det där med denazistigierinhen är dock till för alla. Och upprepas av Rysslands nyttiga idioter även i denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in