2022-03-03, 11:31
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aribert
Khadaffi började laborera med guld dinarer som betalning för olja. Och då kom bomberna.
För att vara rättvis så kom bomberna först efter det att Khadaffi hade attackerat en demonstration med tunga militära vapen som slet demonstranterna i stycken.
https://www.youtube.com/watch?v=rWLViOyMFU0&ab_channel=criminalsandcrimefi ghters
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Snart är alla medel tillåtna.

Undrar hur det går med Anonymus hur mycket dom förmår att hacka sig in. Jag är nu lite orolig för rymdstationen också jag undrar hur vänskapliga besättningarna är mot varandra nu.

Fy FAN för att samarbeta med svin i rymden som inte tar avstånd, inte har mod att protestera.
De ryska kosmonauter lär nog vara väldigt neutrala jag tror nog att man undviker ämnet och fokuserar på sina uppgifter.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Snart är alla medel tillåtna.

Undrar hur det går med Anonymus hur mycket dom förmår att hacka sig in. Jag är nu lite orolig för rymdstationen också jag undrar hur vänskapliga besättningarna är mot varandra nu.

Fy FAN för att samarbeta med svin i rymden som inte tar avstånd, inte har mod att protestera.

Tror astronauter står över sånt här. När man ser jorden från rymden tror jag att man förstår hur ömtålig vår värld är och hur patetiskt det är med krig.
Citera
Medlem
Ryssland ska visst prata med Nato ..

Plus

UKRAINA: 16 000 UTLÄNNINGAR HAR ANMÄLT SIG

Ukrainas president Volodymyr Zelenskyj uppger att 16 000 utlänningar har anmält sig för att frivilligt strida tillsammans med den ukrainska armén, rapporterar Reuters utrikeskorrespondent Phil Stewart.
Citera
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldfinger1964
Jag tror ryssarna i norr väntar på att styrkorna i söder ska sluta upp och omringa Kiev.

Jo, men så var nog inte planen till att börja med. Sen så kan det ju ta åtskilliga veckor eller kanske tom månader innan trupperna i söder har lyckats rycka fram ända till Kiev. I vilket skick kommer de ryska trupperna på vägen vara i då? Kanske inte bara hungriga och frusna. Det är väl bara en tidsfråga innan ukrainarna börjar bomba konvojen med de nya drönare de fått levererade de senaste dagarna.
Citera
2022-03-03, 11:32
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enlitenmoert
5 miljoner ukrainare har flytt till Ryssland sedan USAs statskupp Maidan som tillsatte nazistregimen 2014 och de fortsätter komma nu.

Och det vill du man ska tro på?
Citera
2022-03-03, 11:33
Medlem
qups avatar
Massmedia stryps allt mer i Ryssland. Krigslagarna införs. Ord som krig är tabubelagda. Hade det inte varit för detta faktum - att Putin så hårdfört styr narrativet - så hade jag tvingats inta en mer nyanserad approach till kriget. Men Ryssland är the bad guy. Annars hade man inte behövt dessa inhemska åtgärder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Nytt Afghanistan ja.... Stingermissiler mot ryska helikoptrar igen. Historien upprepar sig

Usch ja ...

Och vi får se hur Väst/NATO ska sköta de sk flyktingkorridorerna.

Politikerna vill inte bli ihågkomna som de som svek de ukrainska flyktingarna.

Jag har försökt diskutera flyktingar och polska gränsen flera ggr men ingen är intresserad.

Väst/NATO kan inte stå utanför kriget.

En massa icke-ukrainska medborgare sitter också fast i Ukraina.

Länderna som står på Ukrainas sida, har ju medborgare i Ukraina

Otroligt komplexa problem.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Ännu en rysk SU34 har skjutits ned.

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gahan
Fast USA brukar ju ha väldigt bra underättelsetjänst och det är nog svårt för dem att vara väldigt specifika med vad de får denna informationen ifrån. Dock är det väll rimligt att de neutrala länderna (som nu dessutom skickat vapen till Ukraina) är näst på tur om Rysslamd väljer att expandera konflikten.
Jag håller med.

För att motivera för ryska folket varför ytterligare angrepp på det fria Väst är nödvändigt till ytterligare kostnader i form av ryssars lidande behöver dock den ryska regimen skrämma upp befolkningen ytterligare, typ att NATO placerat missiler i Sverige riktade mot Ryssland. När sådan propaganda hörs är det dags att ta fram det vi har i vapenskåpen.
Citera
2022-03-03, 11:34
Medlem
Lyssnar på SVT, den där ANNA-MAJA är väldigt PRO UKRAINA.

"Ryska befolkningen får inte veta sanningen från oberoende media. Rysk propaganda har förbjudit uttryck som krig och invasion, enligt rysk propaganda så är det en militär operation där 4-500 ryssar omkommit vilket är väldigt lågt. Ukraina, Zelenskyj talar om 9 TUSEN döda soldater, det får inte den ryska befolkningen höra"

Varför ska jag lyssna på ukrainsk media om rysk media bara är propaganda, vad är inte Zelenskyj? Sån bullshit.
Citera
2022-03-03, 11:34
Medlem
MrArturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asploevet
Nazister som lyder under en jude? Är zelensky en judisk nazist? Är ukrainska folket nazist vänliga?

Har sett att pro ryssen använder denna hårda retorik om och igen, men jag får inte ihop matematiken.
Ligger det någon sanning bakom eller är det bara slagträ?
Det är Putins första version. När den inte fungerade gick han över till att Ukraina utgjorde ett kärnvapenhot mot Ryssland.

Har man inga relevanta anledningar med förankring i verkligheten gäller det att prova runt med lögner för att rättfärdiga sina handlingar. Till slut kanske något fastnar?

Att det är ett barnsligt inkonsistent ad hocande, ungefär som barn som byter bortförklaringar när inte föräldrarna köper de tillryggalagda är ju inget att bry sig om (ironi).

Putin har ingen trovärdighet för alla med en gnutta förmåga att tänka. Vilket tyvärr inte innefattar Rysslands nyttiga idioter på Flashback eller annorstädes.

Här finns lite läsning och du har helt rätt. "It doesn't add up".

https://www.dw.com/en/fact-check-do-vladimir-putins-justifications-for-going-to-war-against-ukraine-add-up/a-60917168
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in