2022-03-02, 15:59
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zelda70
Och hur kommer det sig att du vet att han hade rivmärken i ansiktet? Träffade du honom..??
Det känns mer som att du försöker och smutskasta Erik istället för och ta reda på en annan väg…
Om hans är skyldig så kommer det fram!
Men än så länge är han oskyldig tills Ham blir dömd!!
Nej man kan vara skyldig utan att vara dömd.
Citera
2022-03-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Bra sagt
Citera
2022-03-02, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av atlas456
För att ha planerat detta så väl och att det även ska ligga ekonomiska incitament bakom försvinnandet (enligt tidigare skribenter här) så låter det väl orimligt osmart att som brandman ha med sig mobilen…🤷‍♂️

men snälla du… det är väl inte många hjärnceller det behövs för att bli brandman, ta vattenslang o släcka eld… det är många högutbildade som inte är lämpliga för sina jobb..som tex advokater…
Citera
2022-03-02, 16:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommar17
men snälla du… det är väl inte många hjärnceller det behövs för att bli brandman, ta vattenslang o släcka eld… det är många högutbildade som inte är lämpliga för sina jobb..som tex advokater…
Så finns det advokater som får sina uppdrag genom sin bitis pga social fobi och dålig rekommendation. Med andra ord en titel utan pengar och verksamhet som endast tar taximål.
Citera
2022-03-02, 16:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Var var sonen? Hade han med sig honom också?

fråga Erik…vara han vet vad som hände den kvällen
Citera
2022-03-02, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Var var sonen? Hade han med sig honom också?

den frågan kan Erik svara på… bara han vet vad som hände den kvällen o vilka som va med
Citera
2022-03-02, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sommar17
men snälla lilla du. Det är klart att hon inte kom hem för att Erik stod ute o lurade in henne i bilen. Haha allvarligt ??? Menar du att han körde runt o letade efter henne. Det han letade efter va en bra plats göra sig av med kroppen… sluta försvara Erik!!! Han hade rivmärken i hela ansiktet i händerna, blodiga sår dagen man anmälde henne försvunnen. Han tänkte väl inte att man kan se att mobiler är kopplade på master. Nu har jag sagt mitt flera gånger till dig. Jag har alltid rätt. Tänker inte diskutera detta mer. Erik är 100% skyldig han vet vad som hände den kvällen o eventuell hans medhjälpare också…

Ok. Så pass! Ny information för mig. Jag antar att du då tänker att hon inte kommer att återfinnas vid liv?
Citera
2022-03-02, 19:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ok. Så pass! Ny information för mig. Jag antar att du då tänker att hon inte kommer att återfinnas vid liv?
Inte lämnar man en sexmånaders baby frivilligt. Verkar ju som hon kämpat för att få barn dessutom enligt någon här.
Citera
2022-03-03, 08:19
Medlem
Citat:
Somayyeh är död. Man kan inte tro något annat om man tar hänsyn till hur hon har försvunnit och lämnat sitt lilla barn, som hon hade kämpat för att få under många år. Inte ett ljud från henne till någon släkting, inte ens till sin far som hon annars höll daglig kontakt med. Skulle Erik ha låst in henne någonstans (varför skulle han göra det?) så borde de ha hittat henne vid det här laget. Nä, troligast är att han har dumpat henne någonstans i naturen. Frågan är var då han har åkt omkring över stora områden.
Citera
2022-03-03, 10:56
Medlem
Häktnings protokoll: 2022-03-03 Solna TR B 1441-22

Häktnings protokoll: 2022-03-03

Misstänkt:
E*RIK Wa*nhatalo, Frihetsberövande: Häktad
F n Häktet Sollentuna

SAKEN:
Människorov; nu fråga om åtalsförlängning

Den misstänkte är häktad i målet, senaste beslut se aktbilaga 10.

Tillstånd till restriktioner har också beslutats.

Åklagaren har nu, inom åtalsfristen, begärt förlängning av åtalstiden, se aktbilaga 14.

Åklagaren har anfört att det fortfarande finns behov av tillstånd till följande restriktioner:

Den misstänkte har gått med på detta.

Efter genomgång av handlingarna meddelar tingsrätten följande:

BESLUT
1. Er*ik Wa*nhatalo ska fortfarande vara häktad i målet. Åtal ska väckas senast den 17 mars 2022, kl. 11.00.

https://delafil.se/be7e4a209ca1e307~s

Dagboksbladet:

https://delafil.se/e178f288f7e9600c~s
Citera
2022-03-03, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Så är det. Ibland når inte åklagaren upp till rimliga tvivel och en mördare går fri. Om han de facto begått ett mord så är han ändå en mördare, om än icke en dömd sådan
Citera
2022-03-03, 13:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Häktnings protokoll: 2022-03-03

Misstänkt:
E*RIK Wa*nhatalo, Frihetsberövande: Häktad
F n Häktet Sollentuna

SAKEN:
Människorov; nu fråga om åtalsförlängning

Den misstänkte är häktad i målet, senaste beslut se aktbilaga 10.

Tillstånd till restriktioner har också beslutats.

Åklagaren har nu, inom åtalsfristen, begärt förlängning av åtalstiden, se aktbilaga 14.

Åklagaren har anfört att det fortfarande finns behov av tillstånd till följande restriktioner:

Den misstänkte har gått med på detta.

Efter genomgång av handlingarna meddelar tingsrätten följande:

BESLUT
1. Er*ik Wa*nhatalo ska fortfarande vara häktad i målet. Åtal ska väckas senast den 17 mars 2022, kl. 11.00.

https://delafil.se/be7e4a209ca1e307~s

Dagboksbladet:

https://delafil.se/e178f288f7e9600c~s
Tack! Han medger själv fortsatt häktning. Intressant.
Senast redigerad av Picasso2 2022-03-03 kl. 13:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in