2022-03-03, 09:49
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
"Nato håller ett extrainsatt möte under fredagen tillsammans Sverige, Finland och EU, meddelar militäralliansen på sin webbplats."

hög tid att gå med i NATO
Citera
2022-03-03, 09:49
Medlem
Från aftonhoran

Nato håller ett extrainsatt möte under fredagen tillsammans Sverige, Finland och EU, meddelar militäralliansen på sin webbplats.
Citera
2022-03-03, 09:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
S400 övningen är novosibirsk kompaniet / regementet som håller.

Och det är där borta åt helvete.

Det vid finsk svenska gränsen är bara nån beredskapövning med lätta förband ser det ut som.

Kolla mitt senaste i lägg dock, hela svarta havet flottan har lagt ut från hamn och är påväg bort från Krim

Coolt det där med övningen vid finska gränsen. Har du lust o länka till en källa? Om du inte vill göra det här i tråden så kan du PM:a
Citera
2022-03-03, 09:51
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Nu är inte lumpen för de flesta det att sitta inomhus och gossa vid en dator, som kommer att ge dig erfarenhet av detta...gäsp...

Du verkar inte så intresserad av att diskutera utan mer intresserad av att tramsa och försöka förolämpa mig. Ok, kör på det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

jag vet inte faktiskt... inbillar mig att det är kört vilket som, nato så blir vi säkert nukad annars kanske vi kan klara oss med lite boombningar och invasion.

Varför går man ut öppet och talar om sånthär?
Senast redigerad av ArganaS 2022-03-03 kl. 09:53.
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Asgarv. Nej, det kan jag inte vara helt säker på.

Ja, om man grupperar ut truppen kan man t.ex. slå upp tält och elda. Om man har suttit i ett ouppvärmt stridsfordon när det är kallt, vilket jag gjort, så vet man hur jävla genomkall det blir. Pansarplåt håller inte värme så bra, försiktigt uttryckt. Har man åkt ryss-fordon, vilket jag också gjort, så vet man att det inte blir någon värme om man inte kör, och det gör man ju helt uppenbarligen inte med tattarkonvojen. Vad är det då för andra sätt man håller värmen, uppsutten i en MTLB eller BMP? Berätta för mig. Åkarbrasa? Dricka vodka? Vad?

Det sista…ja, du har fel. Jag låter det stanna därvid.

Seriös fråga, jag har inte gjort lumpen eller nån erfarenhet alls av militärgrejer, kan de inte ha slagit upp massa militärtält med kaminer som de sitter och trycker i? Varför tror du att de sitter i förarhytterna och huttrar?
Citera
2022-03-03, 09:53
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Seriös fråga, jag har inte gjort lumpen eller nån erfarenhet alls av militärgrejer, kan de inte ha slagit upp massa militärtält med kaminer som de sitter och trycker i? Varför tror du att de sitter i förarhytterna och huttrar?
JA de kan sitta i tält och äta barkbröd.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du kan vara helt säker på att dom har både värme och mat så det räcker.

Det finns andra sätt att hålla värmen än genom motorvärme.

Det märks att du inte har gjort lumpen...

Föreslå några.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
https://m.vk.com/wall-123538639_2256257

Jävlar i havet vad skepp de kör i svarta havet nu precis utanför Krim
Turkiet hade väl stängt för infart till Svarta Havet?
Citera
2022-03-03, 09:54
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66

Och tvingas få Natos atomvapen placerade i Sverige. Är det bra? Helt klart bättre att Sverige är alliansfritt, det har tjänat Sverige väl. Det finns ingen Rysk hotbild mot Sverige.
Citera
2022-03-03, 09:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Himmalajja
Föreslå några.
Eld.
Citera
2022-03-03, 09:55
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArganaS
jag vet inte faktiskt... inbillar mig att det är kört vilket som, nato så blir vi säkert nukad annars kanske vi kan klara oss med lite boombningar och invasion.

Varför går man ut öppet och talar om sånthär?

Lite bombningar = landet förvandlas till en grushög.
Säger inte att vi bör med i Nato, men om ryssen skulle invadera oss hade det inte blivit som en lugn söndagseftermiddag precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in