2022-03-03, 08:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Haha, frågan är om den öppnar igen i sin forna form. Troligen skriver nu ryssen nya lagar o regler för börsen för att kontrollera kurserna så att det ser bra ut.

Potemkin börs ;-). Allt i Putlers nya Sovjetunion blir kulisser o lögn.

Fel. Allt i västvärlden är kulisser och lögner
Citera
2022-03-03, 08:52
Medlem
Sonnenwendes avatar
Brittisk information

https://mobile.twitter.com/DefenceHQ/status/1499278184407314437/photo/1
Citera
2022-03-03, 08:53
Medlem
Eftersom du saknar militär kunskap
Ska jag ge dig en "brake"

Men säg ETT krig man inte får hjälp?

Irak var det ensamt?

Klart ngt stödjer ngn..

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Haha vad menar du att dom räknat med? Ska jag räkna upp lite punkter över detta fiasko till krig för Putte så får du gärna bemöta dom.

*Misslyckad invasion där flera fordon får soppatorsk

*Efter 2 dagar ber man Kazakstan om hjälp men får nej

*Han tar hjälp av nått rövgäng i Tjetjenien som åker på däng

*Han är tvungen att be sin diktatorkompis i Vitryssland om hjälp för han klarar inte det själv.
Citera
2022-03-03, 08:54
Medlem
Sonnenwendes avatar
Sumy igår.

https://mobile.twitter.com/TheDeadDistrict/status/1499287079188062212?cxt=HHwWiICztfXpxM4pAAAA
Citera
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elgrego
Fel. Allt i västvärlden är kulisser och lögner

Bara faktumet att du kan sitta och skriva på flashback pekar på motsatsen.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Inte då, det ryska flyget skulle skjutas ned i drivor, både av finnar och svenskar.
Jag uttrycker mig antagligen bedrövligt vad gäller krigstermer. Jag menar som i att skicka missiler. Hur som haver bör väl den där robotskölden som Putin hotade Reinfeldt över komma väl till pass.
Citera
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Vi odlar potatis för egenbruk och har belgisk jätte i Stockholm. Ingen svensk kommer att svälta.
Har ni vindkrafts generad el som ni laddar era traktorer och skördetröskor med där uppe i Stockholm.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja, det är extremt svårt att föreställa sig då den stått stilla dom senaste 24-36 timmarna i kylan enligt underrättelser.
Tycker du det verkar rimligt att ryssarna slagit läger i 6 mila-diket och bara sitter där?

Jag förstår att begreppet "reserv" är obekant för dig.

Reserven sätts först in när det sviktar i något frontavsnitt. Intill dess står dom still, kan du förstå detta?
Citera
Medlem
Russo-Ukraine War: What the West Doesn't Understand EP 3

https://www.youtube.com/watch?v=K5BAZ2bBUzM

Väldigt bra och förenklad förklarning av Rysslands invasion med lite humor
Citera
2022-03-03, 08:55
Medlem
Hur bör den fria världen göra för att öppna fler fronter utan för stor risk för knappen?
Vräka in pengar och vapen i Georgien? Finns det andra möjliga länder eller är destabilisering inom Ryssland som är melodin?
Är det för sent för Jihad? (Brukar ju inte gå så bra men needs must)

Georgien verkar inte då sugna tyvärr.

Kan man sätta upp en privatarmé och krossa separatisterns i Moldavien?
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Lite förvånande måste jag säga. Trodde tysken ville hålla sig kall i detta nu. De har redan visat sin solidaritet. Är folk arga i landet för att de inte hjälper till mer eller vad är det frågan om?

I mina ögon förväntat beteende nu när Tyskland bytt fot. De var beredda att låta sig förnedras gång på gång av Putte för att bevara freden och gasleveranserna. Det var på tyskt manér god uppslutning kring denna linje, tills Putte gick för långt. Nu är det lika god uppslutning kring en stenhård linje och enorm upprustning. Tyskarna brukar vara sådär, till och med trängre åsiktskorridor än hos oss.
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Lite förvånande måste jag säga. Trodde tysken ville hålla sig kall i detta nu. De har redan visat sin solidaritet. Är folk arga i landet för att de inte hjälper till mer eller vad är det frågan om?
Folk i väst börjar bli riktigt arga på flata politiker som bara pratar. Är ganska säker på att en majoritet kräver västerländsk militärintervention vid det här laget. Jag begriper inte denna duvpolitik från väst.
Senast redigerad av ReijoHervonen 2022-03-03 kl. 08:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in