2022-03-03, 08:43
Medlem
KillenArCPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Jag menar att vi ska slå ut ALLA inkräktare
som kommer in i vårt luftrum i syfte att testa oss eller provocera

Glöm inte att de som mest kränkt vårt luftrum är faktiskt NATO men då är det ingen som säger ngt

Ja jag vet Ryssen är mer hotfull men är inte het att ha andra makter över vårt luftrum heller utan tillstånd

Men så länge vi har ryggradslösa politiker som vi har gott om, så kan Ryssland eller ngn köra med oss 24/7
Du vet att vi tillåter Nato ha övningar i Sverige? Så på vilket sätt blir vi kränkta då?
Citera
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Är Moskvabörsen öppen idag?

Nej
Citera
Medlem
ReijoHervonens avatar
Tyskarna ökar insatsen. Sänder ytterligare 2700 Sovjetgjorda Strela missiler (antiair) till Ukraina. Plockade ur östtyska lager antar jag, nu får Bolsjevikerna smaka på sina egna vapen verkar det.

https://www.dw.com/en/germany-to-ship-anti-aircraft-missiles-to-ukraine-reports/a-60995325
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Troll fabriken ??
hitta ngn stans jag säger att jag stödjer operationen

Jag ser att du inte har ngn militär erfarenhet eller hur?

nä just det ja..
För har man gått i militära skolor så vet frågar man säg "vinner jag på detta?"

Tror du seriös deras generalstab i Kreml har inte räknat ut allt som just sker..om inte då är du bra naiv

Tror moderatorn har påpekat att man ska bemöta kritiken inte kasta dynga

Men ska du bara kalla mig ngt utan att debattera så håll dina tankar för dig själv innan jag rapporterar dig

Haha vad menar du att dom räknat med? Ska jag räkna upp lite punkter över detta fiasko till krig för Putte så får du gärna bemöta dom.

*Misslyckad invasion där flera fordon får soppatorsk

*Efter 2 dagar ber man Kazakstan om hjälp men får nej

*Han tar hjälp av nått rövgäng i Tjetjenien som åker på däng

*Han är tvungen att be sin diktatorkompis i Vitryssland om hjälp för han klarar inte det själv.
Citera
2022-03-03, 08:44
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jahvet
Ryssland säger att de förstört
49st Ukrainska flygplan på marken
13st flygplan i luften
53st drönare
om det stämmer så är det Ukrainska flygvapnet kraftigt försvagat.
https://www.youtube.com/watch?v=LcSWYTP_1NU

Låt oss hoppas att detta är propaganda.
Citera
Medlem
Alsenos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluemellonme
Den lär inte öppna på ett bra tag.

Ryssarna är fegisar.
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Usa köper olja av Ryssland
Tyskland köper gas
Ryssland har mängder med obligationer till kina. Ryssland har mer saker Europa behöver än vad Ryssland behöver av Europa. Sverige har knappt 50% egenförsörjning under fredstid. Tänk dig vad som sker under krigstider. Ryssland kommer drabbas med. Men vad hjälper det om Ryssland drabbas om vi med drabbas?
Vi behöver ingenting av Ryssland.
Tyskland skaffade sig ett gasberoende i sin naivitet men vi hittar andra lösningar.
Så gränser och luftrum kan förbli stängda på obestämd framtid, det är inget som påverkar Europa.
Ryssland får blicka mot NK och Kina, det kommer funka tills den ene sticker denna andre i ryggen som Ryssland gjorde på Europa.
Citera
Medlem
trillians avatar
En påminnelse: Ryssland gjorde den här upprustningen inför öppen ridå.
Alla Putin-vänner sa då "Nej då, han kommer inte anfalla. Han vill bara trygga sina gränsen" osv.

Detta gör att man för evigt tappat förtroendet för er. Antingen så gick ni på hans lögner alternativt att ni var troll som aktivt spred hans lögner.

Upprustningen skedde inför öppen ridå. Detta har vi vetat i flera månader. Men en stor mängd människor hävdade att detta aldrig skulle ske. Nu har det skett. Därför kommer jag heller inte lyssna på er som relativiserar rysk närvaro i svenskt luftrum. Så fort de rustar upp i närheten av Sverige så kan vi räkna med att det kommer bli krig.

När de är här och hetsar med små troll så kan vi räknar med att de rustar för krig.

När de flyger med sina små fittdrönare över svenska viktiga platser så kan vi räkna med att de rustar för krig.

Men vet ni vad. Era små äckliga rysstroll: vi svenskar ger inte upp. Vi har en långt mycket större moral än vad ni någonsin kommer ha. Vi skyddar våra kvinnor och barn och våra män kommer stå upp för vår frihet. Ni kan köra era PR-spinn om HBTQ och Morgan-regeringar allt ni kan men då ska ni veta en sak: de allra flesta i Sverige bor på landsbygden. Många av dessa har gevär och de skulle inte tveka en sekund att knäppa en ryss. Vågar ni skicka era sönder och bröder hit? De kommer dö som flugor och EU kommer försvara oss.

Gå istället ut och demonstrera mot er diktator till president. Han har lurat er. Ni är inte världens bästa land, ni är ett av de sämsta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Tydligen skall Ryssland under sen kväll igår ha begärt att Finland och Sverige lämnar avsiktsförklaringar till dem att aldrig gå med i NATO.

Om detta stämmer, vore det riktigt, riktigt skeva tider påväg.

Så ointelligent är ingen. I dagens läge skulle det innebära omdelbart inträde i NATO
Citera
2022-03-03, 08:45
Medlem
PS

jag jobbar i Sverige , betalar skatt i Sverige
utbildad i teknisk högskola i riket
militär

har tom en farfar som krigade mot Ryssen och även han sa "inget är svart och vitt", vad har du gjort?? om en man som faktiskt har dödat ryssar och ändå ser lite djupare än dig i en konflikt, medans du sitter här och kallar folk ena och det andra

Så sluta döm folk och BEMÖT med debatt

Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Du och dina arbetskollegor i trollfabriken är inte orolig för kommande löneutbetalningar? Rubeln kommet ju bara duga till toapapper så blir det dollar ni får istället då eller?
Citera
2022-03-03, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, men de kan välja att bomba oss båda utan att invadera.

Om jag vore Putin skulle en bomb över svensk stad vara mitt drag i det här läget, eftersom jag skulle behöva visa att jag menar allvar med mitt hot att ingen ska lägga sig i Ukraina. Sverige är inte med i NATO och Finland har bättre försvarsförmåga och är mer nationalistiskt än Sverige. Därför skulle jag ta den lägsta risken för vedergällning om jag valde att skicka en bomb var mot tex Gävle, Sundsvall och Kiruna. Stockholm skulle jag undvika pga ökad risk för vedergällning.

Säger ju mer om dig isåfall. Du verkar inte ha förstått vad kriget i Ukraina handlar om.
Citera
2022-03-03, 08:46
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Usa köper olja av Ryssland
Tyskland köper gas
Ryssland har mängder med obligationer till kina. Ryssland har mer saker Europa behöver än vad Ryssland behöver av Europa. Sverige har knappt 50% egenförsörjning under fredstid. Tänk dig vad som sker under krigstider. Ryssland kommer drabbas med. Men vad hjälper det om Ryssland drabbas om vi med drabbas?
Vi odlar potatis för egenbruk och har belgisk jätte i Stockholm. Ingen svensk kommer att svälta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in