2022-03-03, 08:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kralnor
Du menar doktrinen att inte vara den som nyttjar kärnvapen först utan endast som respons? Den hade väl Ryssland övergivit.

Men jag håller med om att risken är liten.

Den nya ryska doktrinen är väl att kunna använda kärnvapen om deras existens är hotad. Den gamla övergav man väl runt år 2000? Att bomba Sverige minskar väl inte risken att de slutar att existera.
Citera
2022-03-03, 08:05
Medlem
rotesaus avatar
Den här djävla konvojen.

Vad stämmer egentligen? Vissa uppgifter säger att den står helt still, vissa uppgifter att den rör sig ryckvis/delvis.
Det finns väl ingen rimlig chans att allt detta manskap är kvar om det står helt still?

I mitt stilla sinne får jag det ej att stämma att den här konvojen kan röra sig sakta under så här många dagar som den nu existerat.
Finns inte en chans i helvete att bränsle räcker så länge, såvida dom inte slangar kors & tvärs från dom tankbilar som förmodligen ingår i konvojen.

Iskalla dagar och nätter - Har dom tält med kaminer intill eller sitter dom och kramar varandra varma i hytten?

Olika framträdanden såsom västliga underrättelser och militära experter uttalar sig i ordalag som "Trafikstockning", och det är väldigt tröttsamt.
Skulle vilja veta vad den äkta statusen är på denna konvoj!?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Nej tvärtom. Vi har massa mat extra nu när Ryssland inte längre får del av det.
Dessutom är det väl uppenbart för var och en att det är Ryssland som har logistikproblem.

Sverige och EU klarar sig finfint.
Ryssland däremot putin snart kastat tillbaka till 1800-talet.

Mvh
Bara i Sverige ligger hundratusentals hektar åkermark i träda.
Ser vi till Europa så är det antagligen miljontals hektar som kan odlas.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Sverige borde iallafall kunna ta emot 100,000-200,000 flyktingar. Tänk en ö med 100 personer och det kommer en eller två personer till ön.
Vill så många fly från ett krig till ett land som hotas av Putin?
Citera
2022-03-03, 08:06
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Dessutom är det väl uppenbart för var och en att det är Ryssland som har logistikproblem.

Mvh

Bra för komponentbristen om väst slutar exportera produkter till Ryssland. Iofs bara några procent av vår marknad men ändå bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det lär bli bojkott av putlervänliga H&M

Storsatsar i Moskva

Men mitt i alla sanktionsåtgärder så väljer det världskända svenska klädföretaget H&M att satsa stort i Rysslands huvudstad avslöjas det i dag.

Inte mindre än tre nya HM-ägda butiker har planerat att slå upp portarna på lördag, rapporterar Aftonbladet.

Inte pigga på att tala med media

Det handlar om en ny H&M-butik, en ny H&M-ägd Cos-butik och en H&M-ägd Arketbutik.

De har dragit sig ur.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...-cos-och-arket

Citat:
H&M var på väg att öppna flera nya butiker i Moskva, enligt uppgifter till Aftonbladet.

Både Cos och H&M var tänkt att öppna inom kort.

Men nu ändrar sig koncernen och säger att de inte längre kommer att öppna som planerat.

Volvo har stängt sin lastvagnsfabrik.

Jag skulle nog tro att riskkapitalet kommer att blöda ut ur Ryssland.
Citera
Medlem
Polis2010s avatar
Vad är det fel på de länderna? Tänkte jag skriva men jag tar tillbaka den floskler. Sorry.
Citera
Medlem
Citat:

Mvh

Nu får du nog förklara dig lite mer detaljerat.
Citera
2022-03-03, 08:08
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kongruensbojd
Det är markant slagsida åt Ukrainahållet på Flashback, vilket kanske inte är så konstigt eftersom det är ryssen som anfallit och inte tvärtom.

Vad skulle kunna få folk att omvärdera sina ståndpunkter? (Förutom det uppenbara om ryssen drar sig tillbaka.) Att flyktingarna visar sig krävande? Att Ukraina bryter mot Genèvekonventionen? Omvänd psykologi; man tycker plötsligt synd om ryssen? Att Ukraina visar sig vara mindre ödmjuka än man trott (kräver EU-inträde osv.)?

Bara intresserad av vad ni tror.

Nu när Putler fått Hitler stämpel så tror jag inte det är möjligt. Det enda som ändrat läget är ett regimskifte i Ryssland.
Citera
2022-03-03, 08:08
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Finns väl redan 2 miljoner Ukrainare som flyttat till Polen utan att skapa problem.
Ja åtminstone ett gäng kom dit 2014.
Citera
2022-03-03, 08:09
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Den här djävla konvojen.

Vad stämmer egentligen? Vissa uppgifter säger att den står helt still, vissa uppgifter att den rör sig ryckvis/delvis.
Det finns väl ingen rimlig chans att allt detta manskap är kvar om det står helt still?

I mitt stilla sinne får jag det ej att stämma att den här konvojen kan röra sig sakta under så här många dagar som den nu existerat.
Finns inte en chans i helvete att bränsle räcker så länge, såvida dom inte slangar kors & tvärs från dom tankbilar som förmodligen ingår i konvojen.

Iskalla dagar och nätter - Har dom tält med kaminer intill eller sitter dom och kramar varandra varma i hytten?

Olika framträdanden såsom västliga underrättelser och militära experter uttalar sig i ordalag som "Trafikstockning", och det är väldigt tröttsamt.
Skulle vilja veta vad den äkta statusen är på denna konvoj!?

Ukrainska styrkor hejdar den väl ständigt, och då leder det till både bränsle och matbrist.
Citera
2022-03-03, 08:09
Medlem
Msb hemsida har legat nere hela morgonen.
Vad är detta för fjantmyndighet som inte ens klarar att hålla sin egen hemsida öppen i en kris.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in