2022-03-03, 08:01
Medlem
qwerty-66s avatar
Det lär bli bojkott av putlervänliga H&M

Storsatsar i Moskva

Men mitt i alla sanktionsåtgärder så väljer det världskända svenska klädföretaget H&M att satsa stort i Rysslands huvudstad avslöjas det i dag.

Inte mindre än tre nya HM-ägda butiker har planerat att slå upp portarna på lördag, rapporterar Aftonbladet.

Inte pigga på att tala med media

Det handlar om en ny H&M-butik, en ny H&M-ägd Cos-butik och en H&M-ägd Arketbutik.
Citera
2022-03-03, 08:01
Medlem
Polis2010s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Neutronbomb är ett kärnvapen som verkar genom strålning.
FAE är ett bränsletillägg som antänds och suger syre och skapar tryck.
Perfekt. Då står ju husen kvar. Men.....
Citera
2022-03-03, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Jag litar helt på mitt eget omdöme p.s.s som jag har gjort genom hela mitt ickekollektivistiska leverne. Har än så länge fungerat väl.

Jo men du väljer inte i ett vakuum utan tar in information från omvärlden och där kan du ju bli fel. Till ex jag har valde riktigt fel en gång i en "krigssituation". Jag klarade mig men utsatte mig för en stor risk. Människor väljer fel och fattar man inte det så finns det risk för stora problem i ens framtid.

O vi tittar på detta krig så har ingen välutbildad i krig riktigt förstått hur ryssarna tänkte innan de invaderade. Ryssland tar en extrem risk. Och varför de egentligen invaderade. Det är ologiskt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Den här konvojen är redan en komisk klassiker.
Jag är inte militär men det ser ju absurt ut.
Även en person med mina ringa kunskaper blir förvånad. Vem fan invaderar ett land såhär?
En sex mil lång (!) rullande konvoj... som inte kommer nånstans. Är det ett skämt?
Det fetade. Alltså den är ju stillastående. Soppatorsk.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Det lär bli bojkott av putlervänliga H&M

Storsatsar i Moskva

Men mitt i alla sanktionsåtgärder så väljer det världskända svenska klädföretaget H&M att satsa stort i Rysslands huvudstad avslöjas det i dag.

Inte mindre än tre nya HM-ägda butiker har planerat att slå upp portarna på lördag, rapporterar Aftonbladet.

Inte pigga på att tala med media

Det handlar om en ny H&M-butik, en ny H&M-ägd Cos-butik och en H&M-ägd Arketbutik.
H&M stoppar försäljningen i Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Har faktiskt aldrig hört någon svensk uttrycka sig på det sättet. Däremot har jag sett att ryska desinformations-troll på nätet spammar forum med den typen av retorik.

Tvärt om så är svensken mäkta stolt över vårt försvar. Vi har ett extremt modernt och högteknologiskt förvar. Kritiken har varit att det är för litet.

Njae... vapensmeden är t ex bannad av folket. ESG-fonder har slängt ut SAAB från riskkapitalet och det är många fonder som följer dessa etiska riktlinjer.

Visst finns det de som är stolta, men för de flesta så har vapensmeden idag fått samma position som bödeln eller horan.

Men visst, nu hyllas ju soldaten när det är ofred. Så är det ju.
Citera
2022-03-03, 08:03
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
7 dagar kanske inte säger så mycket om framtiden. Europa kommer lida mer än Ryssland om det här fortsätter. Vi är helt oförberedda på logistikproblem. Mat, råvaror kan få samhället att falla samman väldigt snabbt.
Nej tvärtom. Vi har massa mat extra nu när Ryssland inte längre får del av det.
Dessutom är det väl uppenbart för var och en att det är Ryssland som har logistikproblem.

Sverige och EU klarar sig finfint.
Ryssland däremot putin snart kastat tillbaka till 1800-talet.

Mvh
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Totalt nonsens. Kvinnorna är generellt högre utbildade än männen där och hemmafruar är inte vanligare än i resten Europa.
Räcker att kolla på Ukrainas bnp.
13*260 för köpkraftsparitet i dollar (2020)
Ryssland har 28 000 dollar per capita.samma tid.
Det är lågutbildade fattiglappar som kommer till EU.
Senast redigerad av Snauzzer 2022-03-03 kl. 08:06.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Perfekt. Då står ju husen kvar. Men.....
Används kärnvapen så lär Rysslands ledning vara körda, inte ens Kina skulle låta det passera.
Citera
2022-03-03, 08:04
Medlem
Kongruensbojds avatar
Det är markant slagsida åt Ukrainahållet på Flashback, vilket kanske inte är så konstigt eftersom det är ryssen som anfallit och inte tvärtom.

Vad skulle kunna få folk att omvärdera sina ståndpunkter? (Förutom det uppenbara om ryssen drar sig tillbaka.) Att flyktingarna visar sig krävande? Att Ukraina bryter mot Genèvekonventionen? Omvänd psykologi; man tycker plötsligt synd om ryssen? Att Ukraina visar sig vara mindre ödmjuka än man trott (kräver EU-inträde osv.)?

Bara intresserad av vad ni tror.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LadySweden
Ja, men var ska de bo?

Missförstå mig inte;
Jag vill hjälpa vårt grannland Polen att husera flyktingar från Ukraina. Det är anledningen till att jag sedan 90-talet talat mig varm för asylrätten, eftersom den absolut kommer att behövas ibland pga krig i Europa.

Av bland annat samma anledning (det finns flera anledningar) ska flyktingar åka hem igen så snart de kan.

Sedan bör vi inte glömma att med flyktingströmmen från Balkan kom även kriget hit med dem, men så tog vi också in både serber, bosnier och albaner. Inte så smart. Endast folk från Ukraina är antagligen bättre.

Finns väl redan 2 miljoner Ukrainare som flyttat till Polen utan att skapa problem.
Citera
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Coba
Personen du citerar har inget intresse av vad som är sant. Hen vill avleda diskussionen från Ryssland och putins invasion av Ukraina.
Whataboutism är rysstrolls paradgren. De vill alltid avleda diskussionen och svämma över tråden med irrelevans.
De vet att sanningen inte är till deras fördel.

Mvh

Japp, desto viktigare, tänker jag, att visa hur de ljuger när det ganska enkelt låter sig göras och man har lite tid över.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in