2022-03-03, 07:56
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Det är skyhög arbetslöshet bland dom kvinnor som kom vid sista flyktingkrisen.
Ukraina är ett land med tradition med hemmafruar.
Totalt nonsens. Kvinnorna är generellt högre utbildade än männen där och hemmafruar är inte vanligare än i resten Europa.
Citera
2022-03-03, 07:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jhon bickle
Skillnad på avsiktliga analfabeter och människor som faktiskt vill någonting. Ukrainare är faktiskt väldigt framåt, speciellt den yngre generationen. Dom är mycket duktiga på IT mm. Och männen är män inga fjollor som svenska män. Kvinnorna är snygga och smarta.

Nog är det säkert ett bra folk som är vana att hugga i och inte klaga till skillnad från islamska klankulturer. Ukrainare blir nog inte något stort integrationsproblem i Sverige. Säkert samma mentalitet som finnar och jugoslaver som kom hit på 60-talet. De vill arbeta och göra rätt för sig.
Citera
2022-03-03, 07:58
Medlem
MrEGreys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trailblaser
Osäker på Ungern?

Ungern röstade för fördömandet. Till och med Serbien, som ju dessvärre alltför ofta beter sig som Rysslands pudel, röstade för fördömandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Innebandidos
Det har varit fenomenalt roligt att följa utvecklingen av dessa konton i tråden allteftersom kriget utvecklas. I början var det höga brösttoner och nästan allt skrevs med fetstil, och fokus låg på militära händelser. Allteftersom ryssarna kontinuerligt fallerar på alla plan rent militärt så har fokusskiftet varit närmast övertydligt från dessa kontos sida. När de blev utskrattade militärt är det nu effekterna av kriget de tvingas rikta in sig på, t.ex. dessa "varningar" om hur flyktingar ska krascha EUs ekonomi (åtminstone de få ryssapologeter som fortfarande har någon form av ork att hålla på, de flesta verkar ha gett upp (som ryska militären faktiskt)). Det är obetalbart och synnerligen festligt.

Intressant att Putins monumentala misslyckande faktiskt får de egna apologeterna att undermedvetet erkänna misslyckandet. På sikt kanske det till och med leder till insikt hos dessa?

Nu är det en vecka som ryssarna stampat ukrainsk lervälling och väntat på förnödenheter från hemlandet, hur länge till kan man förvänta sig innan den siste ryssen ger upp månntro? Och när följer deras internetkrigare efter?

Den här konvojen är redan en komisk klassiker.
Jag är inte militär men det ser ju absurt ut.
Även en person med mina ringa kunskaper blir förvånad. Vem fan invaderar ett land såhär?
En sex mil lång (!) rullande konvoj... som inte kommer nånstans. Är det ett skämt?
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polis2010
Hur mycket ungefärlig sprängkraft har de. Vad är då en neutronbomb?
Neutronbomb är ett kärnvapen som verkar genom strålning.
FAE är ett bränsletillägg som antänds och suger syre och skapar tryck.
Citera
2022-03-03, 07:59
Medlem
JamesWebbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrEGrey
Putin, Eritrea, Syrien, Vitryssland och Nordkorea är överens om det narrativet, ja och så du förstås. Inte ens Venezuelas regering är med på det.

Haha, det blir ett jobbigt år för alla manusskrivare på de ryska trollfabrikerna.
- Världen består av fem framgångsrika länder. Ryssland, Vitryssland, Nord Korea, Syrien och Eritrea. Resten av världen styrs av judiska hbqt nazister som behöver befrias.
Citera
2022-03-03, 07:59
Medlem
Cobas avatar
Citat:
Vad pratar du om? Sysselsättningsgraden för kvinnor i Ukraina är omkring 50 % (ungefär som i Ryssland), i de tokländer vi tagit emot folk från tidigare som Irak, Afghanistan och Syrien är den 10-20 %, EU-snittet är strax över 60 %. Vore det inte en bra idé att veta något om det du uttalar dig om?
Personen du citerar har inget intresse av vad som är sant. Hen vill avleda diskussionen från Ryssland och putins invasion av Ukraina.
Whataboutism är rysstrolls paradgren. De vill alltid avleda diskussionen och svämma över tråden med irrelevans.
De vet att sanningen inte är till deras fördel.

Mvh
Citera
2022-03-03, 08:00
Medlem
Citat:
Kina och Iran lade ned sina röster.

Skulle de tvingas bekänna kort så misstänker jag att de skulle stödja Putin, men antar att de är oroliga att det kan eskalera och inte vill bli indragna i en större konflikt för Rysslands skull.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
fatta
jag vet att många väst drömmer om att Putin ska ta i, så man har ngt att komma med.
Men det går långsamt pga man undviker civila
sen säger jag inte att folk inte kommer att dö , det är en konsekvens i krig

Ja i anfallskrig så brukar pansar inte stoppa för trafiken ha det klart för dig

Så försök bara inte med att detta är som invasionen i Irak stil

det är lugnare erkänn bara det så

Svenska är inte ditt modersmål va?
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
De migranter vi fick 2015 är de sämsta vi fått någonsin..... Jämfört med Balkanflyktingar o Perserna tex så är skillnaden extrem.

Ukraina borde vara i klass med balkan.
Ja, men var ska de bo?

Missförstå mig inte;
Jag vill hjälpa vårt grannland Polen att husera flyktingar från Ukraina. Det är anledningen till att jag sedan 90-talet talat mig varm för asylrätten, eftersom den absolut kommer att behövas ibland pga krig i Europa.

Av bland annat samma anledning (det finns flera anledningar) ska flyktingar åka hem igen så snart de kan.

Sedan bör vi inte glömma att med flyktingströmmen från Balkan kom även kriget hit med dem, men så tog vi också in både serber, bosnier och albaner. Inte så smart. Endast folk från Ukraina är antagligen bättre.
Citera
Medlem
naturtvåls avatar
Sista konvojen ut ur Mariupol... Slutstriden kan börja....

ITV News joins last convoy out of Mariupol as Russian troops besiege Ukrainian city | ITV News

Länk: https://www.youtube.com/watch?v=c4S80BE42bA
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
[......]
Risken är dock mycket liten men den har ökat. Risken mot Sverige är ännu mindre. Ryssarna har "inga" trupper kvar. Kärnvapen mot Sverige skulle gå mot den ryska kärnvapen doktrinen.
Du menar doktrinen att inte vara den som nyttjar kärnvapen först utan endast som respons? Den hade väl Ryssland övergivit.

Men jag håller med om att risken är liten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in