2022-03-03, 02:46
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Vet man något om den ryska säkerhetstjänsten tröttnat på Putin och börjat läcka information?

Den har funnits i en vecka men jag tror inte toppchefen lever idag.
https://youtu.be/ucEs0nBuowE
Senast redigerad av MeAndTheDevil 2022-03-03 kl. 02:49.
Citera
2022-03-03, 02:47
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ljussabel
Känns nästan som att ryssarna är beordrade att dra ut på det. Har läst om hur den ryska konvojen närmar sig kiev i flera dagar nu. Putin har sagt att han inte vill ockupera Ukraina. Kanske trodde han att lite skräck skulle säkra en deal vid förhandlingsbordet. Tänker högt

Det finns ändå ingen anledning för dem att bara stå där. De borde sprida ut sig och skära av staden från västra delen av landet.

Något har därför hänt, och förmodligen är det flera saker. Man kan gissa att de har problem med underhållet och att vissa förband inte vill kriga, när de väl kom på att de skulle kriga mot ett broderfolk.

Om du går till Google maps eller annat kan du också kolla på var de står någonstans. De är utspridda från Hostomel till Prybirsk längs vägen som går där.
Citera
2022-03-03, 02:49
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Vad menar du? Att det är fel att jag delar detta innehåll?

Helt tvärtom! Det är otroligt viktigt.

Att vi inte dömer ut vilka det är och vart det sker förens vi verkligen vet. Det där var inte att leka med…
Citera
2022-03-03, 02:50
Medlem
Frickys avatar
Tidigare idag rapporterades det om följande:

"Tyska myndigheter har beslagtagit en lyxyacht som tillhör den ryske oligarken Alisher Usmanov, rapporterar Forbes.

Miljardären Usmanov är en av de personer som EU riktat hårda sanktioner mot.

Lyxyachten Dilbar är över 156 meter lång och värd cirka 600 miljoner dollar. Den beslagtogs i Hamburg på onsdagen, där den legat i hamn för reparation
."

Är det någon som vet om denna Alisher har rätt till att få tillbaka sin yatch som är värd miljarder om Putin drar tillbaka alla soldater?

Om han inte får tillbaka den, vad fan kommer EU göra med denna yatch?
Citera
2022-03-03, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Vad var det som var så lågt med det?

Den ytterst barnsliga demoniseringen av en person och ett bevis på total okunskap. Till att börja med.
Citera
2022-03-03, 02:53
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Helt tvärtom! Det är otroligt viktigt.

Att vi inte dömer ut vilka det är och vart det sker förens vi verkligen vet. Det där var inte att leka med…
Då förstår jag, tack för att du tog tiden till att förklara.

Det var första gången som jag blev besviken på Ukrainas agerande under detta krig efter att ha sett den videon.

Ska Zelensky få ett fortsatt stöd från resten av världen så måste sådana typer av avrättningar avbrytas genast.
Citera
2022-03-03, 02:53
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Hoppas att det det här är sant (killen som log när hans grupp sköt raketer mot ukraina):
https://twitter.com/UkrWarUpdates/status/1499192644219584519
Citera
2022-03-03, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Det finns ändå ingen anledning för dem att bara stå där. De borde sprida ut sig och skära av staden från västra delen av landet.

Något har därför hänt, och förmodligen är det flera saker. Man kan gissa att de har problem med underhållet och att vissa förband inte vill kriga, när de väl kom på att de skulle kriga mot ett broderfolk.

https://imgur.com/gallery/gCRRAXK

Här är en analys till varför Rysslands Blitzkrieg havererat.
Citera
2022-03-03, 02:54
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Jahaaaaa. Bara 10-20 barn som dött av Ukrainas bomber.

Jamen då är det lungt.

Förlåt så mycket för att jag delade med mig av denna information.

Not.

Det är alltså människor av alla de slag som dör, och på båda sidor. Du vet, det finns ännu inget artilleri som enbart skjuter ihjäl barn av ett visst slag.

När du lyfter fram det där säger du därför bara att du har gått på propagandan, eller att du medvetet vill sprida den i syfte att rättfärdiga ryska försök att krossa ett grannland.
Citera
2022-03-03, 02:56
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Då förstår jag, tack för att du tog tiden till att förklara.

Det var första gången som jag blev besviken på Ukrainas agerande under detta krig efter att ha sett den videon.

Ska Zelensky få ett fortsatt stöd från resten av världen så måste sådana typer av avrättningar avbrytas genast.

Som du själv sade, den är inte bekräftad. Vänta med det innan ditt dömande.
Citera
2022-03-03, 02:56
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Hoppas att det det här är sant (killen som log när hans grupp sköt raketer mot ukraina):
https://twitter.com/UkrWarUpdates/status/1499192644219584519

tycker inte det liknar samma person, men jag kan ha fel
Citera
2022-03-03, 02:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Den har funnits i en vecka men jag tror inte toppchefen lever idag.
https://youtu.be/ucEs0nBuowE
Var nog otydlig men jag menar dom som är aktiva i fällt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in