2022-03-03, 02:25
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
FN har gått igenom dödstalen och det är högst 10-20 som dör varje år av aktiva stridshandlingar.

Din lista är bara kass propaganda för att ursäkta en rysk invasion.

Jahaaaaa. Bara 10-20 barn som dött av Ukrainas bomber.

Jamen då är det lungt.

Förlåt så mycket för att jag delade med mig av denna information.

Not.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Zelenskyy är en jäkla clown. Kastar bort ukrainska liv i onödan i ett krig de aldrig kommer vinna. Ge upp vore det enda rätta.
Försvaret av Ukraina står och faller inte med en person.
Aggressionen mot Ukraina står och faller med Putin.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Svårt att se mig själv stå vid fronten helt själv... men vid ditt scenario självklart skulle jag inte stå kvar helt själv och slåss mot några tusen ryssar, men nu kommer det aldrig att inträffa att jag kommer att slåss "själv"

I slutändan är det detsamma om du är väldigt utnumrerad.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Hoppas att Ukraina inte fortsätter med avrättningar som denna:

https://videopress.com/v/eN8NcCdq

OBS: Väldigt grov video. Personen i frågan torteras för att sedan hängas upp på ett kors.

Ska dom faktiskt få en chans att komma med i EU så kan dom inte hålla på så här.

Skärpning!

Värt att notera att denna videon inte bekräftats, samtidigt har Ukraina gått ut med att alla ryska soldater som dom gripit kommer avrättas som om att dom var grisar.

Om det ens var sanning att Ukraina skulle ha sagt att de skall avrätta ryssar som grisar är det nog ändå inte Ukrainas officiella hållning.
Citera
2022-03-03, 02:26
Medlem
anonym-s avatar
Ryssen har inte haft råd att serva sina lastbilar, kanske därför de kör fast i ett stort led?
https://twitter.com/TrentTelenko/status/1499164245250002944?ref_src=twsrc%5Etfw
"poor Russian Army truck maintenance practices"
Citera
Medlem
Karppas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laurentii
Varför får inte uttalandet från FN gällande att Ryssland hotat Sverige och Finland med en invasion större uppmärksamhet?

Ryssland har inte sagt så rakt ut, det var en amerikansk FN-ledamot eller liknande som sa det.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlbusPercival
Har du källa på att dem kommer avrätta alla rysska soldater dom tillfångatagit?
Facebook inlägget från Ukrainas förvarsmakt:
https://m.facebook.com/usofcom/posts/3212999028931719

Översättning:
"Från och med nu kommer det inte längre finnas några fler tillfångatagna ryska artillerisoldater", skriver myndigheten och fortsätter:

"Så varje militär, vare sig ni är förare, befälhavare eller lastare, kommer att slaktas som grisar. Kissa på er, för vi kommer efter er. Ring din mamma och meddela att du kommer dö. Vi är inte döden, vi är värre!".

"Att be om nåd eller säga 'snälla döda inte, jag ger upp' kommer inte att fungera längre", upplyser försvarsmakten vidare.

Länk till artikel om detta:
https://www.friatider.se/ukraina-borjar-avratta-krigsfangar-ska-slaktas-som-grisar
Citera
2022-03-03, 02:27
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
I slutändan är det detsamma om du är väldigt utnumrerad.

Ryssen har inte ens den förmågan att "utnumrera" Sverige i ett anfallskrig...
Citera
2022-03-03, 02:27
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Om det ens var sanning att Ukraina skulle ha sagt att de skall avrätta ryssar som grisar är det nog ändå inte Ukrainas officiella hållning.
Det är ett uttalande från Ukrainas försvarsmakt.

Tänk dig den ilskan den ukrainska militären känner, så det förvånar mig inte alls.

Det rättfärdar dock inte det, överhuvudtaget!
Citera
2022-03-03, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Hoppas att Ukraina inte fortsätter med avrättningar som denna:

https://videopress.com/v/eN8NcCdq

OBS: Väldigt grov video. Personen i frågan torteras för att sedan hängas upp på ett kors.

Ska dom faktiskt få en chans att komma med i EU så kan dom inte hålla på så här.

Skärpning!

Värt att notera att denna videon inte bekräftats, samtidigt har Ukraina gått ut med att alla ryska soldater som dom gripit kommer avrättas som om att dom var grisar.

Huvva.
Snacka om att ge bränsle till Ryssarna att inte kamma medhårs för Ukrainska soldater vid ett tillfånga tagandet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wisconsin-Nights
Försvaret av Ukraina står och faller inte med en person.
Aggressionen mot Ukraina står och faller med Putin.

När man inte trott att den superlåga nivån i tråden kunde sjunka kom du med detta.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mr.aids
Det är en komplex situation och jämnföra Sveriges situation med Ukrainas är inte riktig samma grej. Vi har inte några ryska enklaver och inte heller någon gemensam historia annat än just krig.

Vårt värde för Putin är strategiskt i ett större krig mot NATO, när detta krig är över kommer med största sannolikhet den svenska staten startats om fast med en ryssvänlig regering.
Man ska ju aldrig säga aldrig, men Nato kommer agera mycket kraftigare om Sverige blir hotat. Vi är med i EU. Det är en viktigare geografisk position. Jag ser det heller inte som helt omöjligt att vi blir medlemmar i Nato relativt snabbt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in