2022-03-03, 02:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Kanske är helt ute och cyklar nu, men skulle det kunna vara en liten "skrämselteknik" från amerikanskt håll att sätta press på Finland och Sverige att ansluta till Nato, genom att vinkla det som att just vi är under större hot än alla andra (många) länder som bistått med vapen till Ukraina?
The the bigger (Nato),the better.. typ.
Eller så har Sveriges regering missat att informera svenska folket om den lilla detaljen om en ev Ryss-invation. Verkar ej så troligt dock. Om det inte är ngt drag för att undvika panik och bunkring utav mat/mediciner.
Vem vet. Vi lär bli varse.
Det jag vet helt 100% säkert är att Ryssland behöver en ny ledare!

Det var bara retorik kring tidigare ryska uttalanden och ingen ny information.

Nu tittade jag inte på nyheterna, men vad det verkar passade en kanal på att blåsa upp uttalandet. Så är det med nyheter. Det måste vara lite spännande.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Hoppas att Ukraina inte fortsätter med avrättningar som denna:

https://videopress.com/v/eN8NcCdq

OBS: Väldigt grov video. Personen i frågan torteras för att sedan hängas upp på ett kors.

Ska dom faktiskt få en chans att komma med i EU så kan dom inte hålla på så här.

Skärpning!

Värt att notera att denna videon inte bekräftats, samtidigt har Ukraina gått ut med att alla ryska soldater som dom gripit kommer avrättas som om att dom var grisar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Men till vilken nytta?
Dom kan inte vinna detta.
Jodå, ryssen kan mycket väl få backa till slut. Ukraina slåss för sin framtid.
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Förtjänar jag att lida för att jag har en annan åsikt än dig?

Nej. Du förtjänar att lida för att du påverkar hundratusentals människor att blunda för det som sker i Ukraina. Att rättfärdiga mord på kvinnor och barn - för att du står upp för ryssarna.

You Will. Ying yang.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Har någon hävdat det motsatta?...

Personen jag citerade leker tuff och säger att han/hon inte är rädd för att dö. Jämförde med de som faktiskt utför kriget, men att han/hon på något magiskt sätt minsann inte är rädd.
Citera
2022-03-03, 02:17
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Vietnam fick USA att dra sig ur kriget på exakt det här sättet. Afghanistan fick både Sovjetunionen och nu senast den USA-ledda koalitionen att göra samma sak.
Detta

Självfallet kan Ryssland ta Ukraina om de vräker på med allt de har. Men kommer de att göra det?

De kan kasta massa manfolk på problemet. Skulle säkert gå, men frågan är hur mycket det skulle kosta. Det skulle dö jättemånga ryssar och jättemånga stridsvagnar skulle förstöras. Det skulle bli oerhört dyrt.

De kan också jämna städerna med marken med raketartilleri. Skulle också fungera. Men det skulle nog övertyga rätt många länder om att Ryssland är ett hot som måste åtgärdas.

Priset kan bli för högt helt enkelt
Citera
2022-03-03, 02:17
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Det enda du är villig att slåss för är bakom skärmen. Du skulle aldrig lyfta ett gevär i ditt liv.
Projektion
Du försöker att slåss bakom skärm i detta nu. Jag tror inte du har gjort din militärtjänstgöring. Mitt råd till dig är att fly redan nu. Få kommer att sakna dig.
Själv var jag vapenmekaniker i pansartrupperna. Jag är lite äldre nu med skulle nog klara av att avfyra det mesta och hade utan vidare gjort det om det hade varit nödvändigt.
Citera
2022-03-03, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Är du utvecklingsstörd?

Det klart att Ukraina kommer få slut på soldater långt innan Ryssland börjar få slut på soldater.

Rekommenderar dig att kolla på kartan och jämföra Ukraina med Ryssland.

Varför är det så självklart?

Varför tror du inte att Ukrainarna är så pass motiverade att de gärna riskerar livet för att åtminstone fördröja invasionen? Ukrainarna är givetvis mycket förbannade med tanke på vad ryssarna hittills gjort.

Vad kommer Ukrainarna att få för liv i en marionett-stat?
Citera
2022-03-03, 02:18
Medlem
Upperkutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Nej. Du förtjänar att lida för att du påverkar hundratusentals människor att blunda för det som sker i Ukraina. Att rättfärdiga mord på kvinnor och barn - för att du står upp för ryssarna.

You Will. Ying yang.

Hur menar du nu?
Citera
2022-03-03, 02:19
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Personen jag citerade leker tuff och säger att han/hon inte är rädd för att dö. Jämförde med de som faktiskt utför kriget, men att han/hon på något magiskt sätt minsann inte är rädd.

Måste jag ha missat...

för vilken människa som helst skulle vara livrädd att gå ut i krig... så även jag, men inte fan skulle jag fly som en råtta och inte kunna se mig själv i spegeln igen, eller tillåta mig själv bli rövknullad av fiender till riket.

Kan lova dig att du inte hittar någon soldat som inte inte varit livrädd i ett krig, sådana finns inte.
Citera
Medlem
mr.aidss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Jaså inte??
Vi vet vad vi har men inte vad vi får.. Skulle det bli en rysk invasion så hoppas jag att vi kämpar med allt vi har för vår frihet även om priset blir högt. Precis som Ukraina gör!! Det är väl inte mkt till självständighet att leva i ett land som indirekt styrs av en diktatur. Ukrainarna har provat, det är därför dom nu kämpar för att inte hamna i den sitsen en gång till.

Det är en komplex situation och jämnföra Sveriges situation med Ukrainas är inte riktig samma grej. Vi har inte några ryska enklaver och inte heller någon gemensam historia annat än just krig.

Vårt värde för Putin är strategiskt i ett större krig mot NATO, när detta krig är över kommer med största sannolikhet den svenska staten startats om fast med en ryssvänlig regering.
Citera
Medlem
Ljussabels avatar
Känns nästan som att ryssarna är beordrade att dra ut på det. Har läst om hur den ryska konvojen närmar sig kiev i flera dagar nu. Putin har sagt att han inte vill ockupera Ukraina. Kanske trodde han att lite skräck skulle säkra en deal vid förhandlingsbordet. Tänker högt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in