2022-03-03, 02:12
Medlem
Karppas avatar
Jag tror inte du woefulnissan är av den åsikten för att du vill spara liv, du vill att Putin ska få herravälde över Ukraina och sen över andra länder med.
Citera
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
De (ukrainarna) slåss för sin nation, sitt folk och sin självständighet. Att med vapenmakt våldföra sig på en nation på detta sättet är aldrig ok. Man bryter emot mänskliga fri- och rättigheter samt begår krigsförbrytelser på löpande band.
Men till vilken nytta?
Dom kan inte vinna detta. Ryssarna kommer inte ge sig. Putin är för galen och trängd nu. Resultatet blir ett land ruiner och massor av dödsfall och folk som flytt landet.

Lika bra att skita i detta och ge sig. Börja förhandla. Segern blir dyrköpt för Ryssland ändå. Totalt blockerade mot väst, uteslutna överallt, och ny "koloni" till Kina. Dom får det inte oavsett.

Frågan är ju bara..vad händer med Ukraina? Ja..Jag må låta cynisk men jag har svårt att se att landet kommer finnas i nuvarande form efter detta.

Det enda som kan stoppa detta är ryssarna själva om man ser till att bli av med Putin. Men jag tror inte det blir så lätt även folket är emot kriget
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Hur vet du det?

Har du en kristallkula?
Är du utvecklingsstörd?

Det klart att Ukraina kommer få slut på soldater långt innan Ryssland börjar få slut på soldater.

Rekommenderar dig att kolla på kartan och jämföra Ukraina med Ryssland.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brota
Det kan vara olika saker. Om Ryssland fortsätter att gå västerut efter att de tar över gränsstäderna (om de ens lyckas ta gränsstäderna) så kommer de att bli utsatta för både och samtidigt. I ockuperade områden kommer fruktansvärt många ryssar att dö av gerillataktiker samtidigt som de slåss mot den Ukrainska armén västerut.

Fast Putin behöver egentligen bara ha kontroll över Kiev. Det finns i princip ingen anledning att röra sig västerut.
Citera
2022-03-03, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Det är just pågrund av detta som ca 80 000 Ukrainare frivilligt återvänt till landet,efter att de först flytt och satt sina familjer i säkerhet.
De slåss för sin frihet och den nation de älskar.

De uppfyller alltså vad Sveriges regering anses vara fullblodsnazister. Goda, fullblodsnazister....ha ha ha ha ha
Citera
2022-03-03, 02:14
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Går alltså runt 20 ukrainare döda för varje rysk. Och då är Ukrainarna i försvarsposition. Är värdelöst gjort. Kommer alltså krävas 5000 ryska dödsfall för att ta ut en miljon ukrainska soldater.

Nej. Det går ca en död ryss på varje död ukrainare.

Citat:
"According to the report, officials at the Pentagon have estimated about 1,500 deaths on each side in the first five days of the invasion based on communication interception, satellite imagery and reports from news and social media."

https://www.newsweek.com/russian-defense-ministry-says-almost-500-soldiers-dead-ukraine-invasion-1684236
https://www.nytimes.com/2022/03/01/us/politics/russia-ukraine-war-deaths.html

Frågan är hur stora förluster ryssarna kan ta? Efter endast 5 dagar var de uppe i 1500 döda.

I Afghanistan så hade de 15000 döda efter 10 år. Fortsätter det i den här takten, så blir det rena katastrofen för ryssarna.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Jag tror inte du woefulnissan är av den åsikten för att du vill spara liv, du vill att Putin ska få herravälde över Ukraina och sen över andra länder med.

Du vågade inte ens citera mig din fege fan, då du vet att jag skulle svara.

Nej, jag vill inte att Putin ska få något herrevälde, jag vill att kriget ska vara över så snart som möjligt så Ryssland får sin jävla bufferzon ifrån NATO så vi kan återgå till det normala. Vill varken ha kärnvapenkrig eller att fler folk ska dö i onödan.
Citera
Medlem
bottenpaflaskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Nej, du är inte rädd för något för du är en internetkrigare.

Jag kan garantera att de flesta som slåss i Ukraina just nu är livrädda.

Förmodligen finns det många som nu kämpar i Ukraina som är rädda, det har du helt rätt i. Men dom väljer ändå att stanna och ta striden och riskerar att dö för sitt land då dom inte vill leva under förtryck.
Citera
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrB
Det är just pågrund av detta som ca 80 000 Ukrainare frivilligt återvänt till landet,efter att de först flytt och satt sina familjer i säkerhet.
De slåss för sin frihet och den nation de älskar.

Jo men det är svårt för vissa byfånar här i tråden vars enda syfte är att förmå gemene svenskman att ställa sig på alla fyra med nedragna byxor och röven i vädret för ryssen när/om den kommer.
Citera
2022-03-03, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Men till vilken nytta?
Dom kan inte vinna detta. Ryssarna kommer inte ge sig. Putin är för galen och trängd nu. Resultatet blir ett land ruiner och massor av dödsfall och folk som flytt landet.

Lika bra att skita i detta och ge sig. Börja förhandla. Segern blir dyrköpt för Ryssland ändå. Totalt blockerade mot väst, uteslutna överallt, och ny "koloni" till Kina. Dom får det inte oavsett.

Frågan är ju bara..vad händer med Ukraina? Ja..Jag må låta cynisk men jag har svårt att se att landet kommer finnas i nuvarande form efter detta.

Det enda som kan stoppa detta är ryssarna själva om man ser till att bli av med Putin. Men jag tror inte det blir så lätt även folket är emot kriget

Ja, varför skall man kämpa överhuvudtaget?

HUR I HELVETE KAN DU VETA ATT UKRAINA INTE KOMMER ATT AVVÄRJA DENNA INVASION?
Citera
2022-03-03, 02:16
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Nej, du är inte rädd för något för du är en internetkrigare.

Jag kan garantera att de flesta som slåss i Ukraina just nu är livrädda.

Har någon hävdat det motsatta?...
Citera
2022-03-03, 02:16
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Förmodligen finns det många som nu kämpar i Ukraina som är rädda, det har du helt rätt i. Men dom väljer ändå att stanna och ta striden och riskerar att dö för sitt land då dom inte vill leva under förtryck.

Vilket jag kan respektera. Till skillnad ifrån idioter i tråden som hetsar för krig men ändå inte behöver uppleva det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in