2022-03-03, 01:57
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Är du beredd att slåss för Sverige om det blir aktuellt?

Så fan heller. Om vi hade en chans, ja. Men utan en militär? Om man är självmordsbenägen.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Du fattar inte grejen. I vilket fall som helst kommer du inte ha landet kvar. Du kommer antingen vara utan land och utan liv eller utan land.
Jag tar gärna den risken.
Citera
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BINARY-CIS-PERSON
Hur vet du det?

Har du en kristallkula?

Nästan, kallas sunt förnuft. Jag vet att det är få personer som har det kvar.
Citera
2022-03-03, 01:58
Medlem
Citat:
Sverige har inte ens en militär, så det är väl en nobrainer. Är du korkad?

Att du jämför dåtidens krigföring med idag är bara löjligt.

Om vi skulle stå på randen till invasion av utländsk makt skulle antagligen försvaret byggas upp. Dessutom är man i färd med att utöka det svenska försvaret.

Och vad är skillnaden mellan nutida och dåtida krig?
Citera
2022-03-03, 01:58
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvenHelsing
Jag tar gärna den risken.

Nej, inte risk. Det är vad som kommer hända. Sverige har ingen militär. Du kommer 100% dö om du stannar kvar och slåss.

Är du villig att dö för Sverige, garanterat?
Citera
2022-03-03, 02:01
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Nej, inte risk. Det är vad som kommer hända. Sverige har ingen militär. Du kommer 100% dö om du stannar kvar och slåss.

En sann soldat slåss inte för att han hatar det som är framför honom – utan för att han älskar det som finns bakom honom.”

Låt nu de orden sjunka in din byfåne
Citera
2022-03-03, 02:01
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Ska alla som har en annan uppfattning än dig lämna landet tycker du?

Det låtet väldigt likt Fascism

Om du anser att mörda oskyldiga kvinnor och barn är okej och räknas som ”En annan uppfattning” så ja. Du har inget att göra här. Du borde låsas in.

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
En sann soldat slåss inte för att han hatar det som är framför honom – utan för att han älskar det som finns bakom honom.”

Äntligen nånting vettigt!
Citera
2022-03-03, 02:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Finland går förhoppningsvis med i NATO fortast möjligt, Putin vågar inte utmana andra än lilleputtarméer.
Jag hoppas sverige gör det samma för vi har ingen arme att tala om och stridsviljan bland befolkningen är nog all time low om man bortser från förorterna.
Citera
2022-03-03, 02:02
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded

Fina ord om man har en chans. Självmord om man inte har det.

Det som finns bakom honom finns inte mer oavsett vad han gör. Dö i onödan är inte heroiskt, det är korkat.
Citera
2022-03-03, 02:03
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Zelenskyy är en jäkla clown. Kastar bort ukrainska liv i onödan i ett krig de aldrig kommer vinna. Ge upp vore det enda rätta.

Folk sitter och hetsar i tråden om att ukrainare ska fortsätta att kasta bort sina liv för något helt meningslöst, de är chanslösa. Lätt att spela med andras liv och leka tuff på Flashback antar jag.

Ukrainarna slåss för sin existens. Mot en fiende de hatar. Mot en fiende som tänker utplåna deras frihet.

Så nej. De tänker inte ge upp. Många dör hellre.

Det är svårt att veta hur det utvecklar sig, men ryssarna har inte resurser att kontrollera ett land med 44 miljoner invånare. Putin invasionsprojekt byggde på att ukrainarna inte gör motstånd. Inte nämnvärt motstånd i alla fall. Men nu gör de motstånd. Hårt motstånd. Samtidigt som stora delar av Putins armé består av odugliga klantskallar.

Lägg även till att det strömmar in bra och kraftfulla vapen från väst i en hög takt till Ukraina. Vapen med förmåga att slå ut bland annat stridsvagnar och militärflyg.

Vi får se hur det slutar, men att ge upp och bli slavar under Putin är det få som vill.
Citera
2022-03-03, 02:03
Medlem
Drooids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BallaKlava
Det är en rätt konstig jämförelse när det bor noll ryssar här.
För det första så bor det ryssar i Sverige. Men om jag skulle gissa, utan att känna någon av dem, så tror jag inte många av dem är en fan av Putin. Det finns en anledning varför de flyttar till Sverige.
Nej, om Putin vill tillsätta ett eget styre i Sverige så kommer han nog att rekrytera dem från postare i den här tråden. Sverige hade gått åt helvete på ett par veckor.
Citera
2022-03-03, 02:04
Avslutad
Citat:

Det är svårt att lova något, men min spontana känsla är ja.

Har hur som helst största respekt och förståelse för de som väljer att göra det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in