2022-03-03, 01:25
Medlem
Enligt Zelenskyj så har alltså 9000 ryssar dött

Enligt Rob Lee som är expert inom området tycker 5800 låter väldigt högt
https://twitter.com/RALee85/status/1499126760725700610

Så den där Zelenskyj spyr bara ur sig en massa skit. USA rapporterar mycket lägre siffror, förmodligen ligger sanningen mer åt deras håll.
Citera
2022-03-03, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuminousChrome
Det finns rationella förklaringar till varför Putin gör som han gör, men de är skrämmande. Den mest generösa tolkningen är extrem och verklighetsfrånvänd paranoia...Men jag tror nog mer på ego-teorin..

Eller att Ryssland i 30 år, gång på gång, uttryckt missnöje med NATO-överenskommelsen och vad väst gjort under dessa 30 år (se mina tidigare inlägg där jag länkar en hel del fakta).

Har man någonsin diskuterat någon sorts 'lila neutral zon' mellan USA och Ryssland. Dvs. varken blå eller röd, lila. En zon som skulle skyddas av båda sidor på något sätt. Om USA nu verkligen gillar frihet, varför inte sälja ett sådant spår istället för att hota Ryssland? Väst skulle väl inte vara så bekväm om det vore warzavapakten som hade brett ut sig över de senaste 30 åren?

(japp ni får kalla mig troll men, jag vill försöka se saker från båda sidor så neutralt som bara möjligt)
Citera
2022-03-03, 01:30
Medlem
BluePrinces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Såg ett klipp om den och en som jobbar inom industrin säger att den står i torrdocka och varvet får ju inte betalt pga blockaden och kan heller inte flytta den för att frigöra plats. Besättningen på 96 kan inte få lön så dom lär sluta inom några dagar.
En annan Yacht i spanien sänktes till hälften av en maskinist från Ukraina som varit anstäld på båten i över 10 år.

Oligarkerna blir av med sina båtar och plan i allt snabbare takt nu när besättningarna börjar ta egna initiativ.

Det är ju helt fantastiskt, ryska revolutionen styrs av EU och landet befrias från den rika överklassen.
Citera
2022-03-03, 01:31
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Enligt Zelenskyj så har alltså 9000 ryssar dött

Enligt Rob Lee som är expert inom området tycker 5800 låter väldigt högt
https://twitter.com/RALee85/status/1499126760725700610

Så den där Zelenskyj spyr bara ur sig en massa skit. USA rapporterar mycket lägre siffror, förmodligen ligger sanningen mer åt deras håll.

Zelenskyy är en jäkla clown. Kastar bort ukrainska liv i onödan i ett krig de aldrig kommer vinna. Ge upp vore det enda rätta.

Folk sitter och hetsar i tråden om att ukrainare ska fortsätta att kasta bort sina liv för något helt meningslöst, de är chanslösa. Lätt att spela med andras liv och leka tuff på Flashback antar jag.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Det finns inga sådana operationer. Vad får Putin och co ut av att ha ett gäng som skriver på flashback? Tror du deras insats i Ukraina kommer påverkas?
Epitetet rysstroll kanske kastas lite väl ofta mot meningsmotståndare.

Men jag skulle absolut inte utesluta att sådant existerar. Det de skulle vinna på det är helt enkelt att få mindre politiskt motstånd samt att söndra och härska för att få motståndare att bråka inbördes.

Insatsen i Ukraina kan påverkas indirekt. Politikernas beslut att skicka vapen påverkas av opinionen. Natomedlemskap likaså. Och sanktioner efter kriget kan också påverkas. I hur grad vågar jag inte spekulera i.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Mmm nått är Britterna upp till. Så 2 Eurofighters eskorterar 1 transportplan till Cypern och 2 transportplan ansluter och flyger in från Turkiet!

ja och man undrar ju lite vad som är i görningen. varför landa där?? inte hört nåt om att Cypern ska skicka nåt till ukraina. känns ju ändå som som de har med saken att göra i alla fall
Citera
Medlem
TheAlmightyFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Tror knappast Ukraina ger upp, deras president sprider ju helt galen propaganda, enligt presidenten dör det över 1000 ryssar varje dag och hans befolkning vinner enligt andra tweets som dyker upp.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1499157232944140291

Vad fan håller han på med? Visst man ska kämpa för sitt land men är det värt det nu? Dom kunde gjort lite motstånd bara så världen fick upp ögonen sen ge upp då kanske han skulle överleva eventuellt. Så många fler människor kommer skadas av detta. Inte bara i Ukraina utan befolkningen i Ryssland kommer få kaos.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ni kommer inte med något bättre då sitter ni och fantiserar om att alla oss som inte är på Ukrainas sida och stödjer fascim är troll, eller betalda av den ryska staten? Förstår du hur sjukt det låter.

Aldrig haft kontakt med den ryska staten eller fått betalt för något. Jag har några ryska vänner på telegram men inget annat.

Så visst kan vi diskutera men börjar bli lite långradigt med allt snack om troll hit, trollfabrik hit.

Det finns inga sådana operationer. Vad får Putin och co ut av att ha ett gäng som skriver på flashback? Tror du deras insats i Ukraina kommer påverkas?

Ryssland försöker antagligen destabilisera sina motparter genom påverkan via de kanaler som finns tillgängliga.

Tror man på motsatsen är man naiv. Påverkan på detta sätt är gammalt som gatan. Det borde du väl fatta?
Citera
2022-03-03, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Vad handlar detta om?

Övning eller nått, inget som berör kriget. I sådant fall så hade dom inte haft igång sonderingen/sändare.
Den som tror att ni får någon slags info om plan som berör kriget. Kan glömma att dom syns på den där radarn.
Senast redigerad av Noccofocus 2022-03-03 kl. 01:34.
Citera
2022-03-03, 01:36
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inhale82
2st Eurofighters eskorterar något fraktplan som verkar jävligt viktigt.
https://fr24.com/RFR9728/2b007f7e

Kanske är fler drönare från Turkiet till Ukraina?
Citera
2022-03-03, 01:37
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noccofocus
Övning eller nått, inget som berör kriget. I sådant fall så hade dom inte haft igång sonderingen/sändare.

Stämmer väl för det mesta, men på tal om det så är det väl heller ingen slump att den amerikanska drönaren som patrullerar över östra Polen har sin sändare påslagen. Känns som ett ganska övertydligt "statement".
Citera
2022-03-03, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Kanske är fler drönare från Turkiet till Ukraina?

Ryssarna följer väll detta nu live, kan tänka mig att dom skickar några Kalibr missiler såfort den kommer in i Ukraina.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in