2022-03-03, 01:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Samma sak..

Såg honom som en som fick "ordning på torpet" i sitt land, ordnade stabilitet och fick slut på "vilda västern" efter Jeltsin. Och vem önskar inte stabiltet, spec i ett så stort nära grannland som Ryssland ? Tror många länder uppskattade honom i början.

Men när man nu börjar se i backspegeln.., så har det blivit något annat de sista 10 åren. Våta jobb utomlands med polonium..

Jag föreslår att du kollar på det senaste klippet där några ihopdiktat ger sitt stöd åt honom i värsta Nordkoreanska stilen. Det var värre än vad jag trodde...

Empatin och människoliv har inte varit hans starka sida direkt. Det var det inte för bill clinton heller iofs.
Citera
2022-03-03, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det är knäpptyst och påminner om "en kväll på stan" i typ Degerfors. Samtidigt står det i svenska media att strider pågår i Kiev och att någon jagar Zelensky. Hur ska vi ha det?

Just nu är det tyst. Larmet har dock vid två tillfällen tjutit. Det som jag hörde uppfattade jag som skjutningar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Verkar som dom landat och landar i Limassol. Nu anslöt även ett Herculesplan Royal AirForce som kommer ned från Turkiet.

fan va skumt eller?? kan de där handla om tro??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_web_brigades

Ni kommer inte med något bättre då sitter ni och fantiserar om att alla oss som inte är på Ukrainas sida och stödjer fascim är troll, eller betalda av den ryska staten? Förstår du hur sjukt det låter.

Aldrig haft kontakt med den ryska staten eller fått betalt för något. Jag har några ryska vänner på telegram men inget annat.

Så visst kan vi diskutera men börjar bli lite långradigt med allt snack om troll hit, trollfabrik hit.

Det finns inga sådana operationer. Vad får Putin och co ut av att ha ett gäng som skriver på flashback? Tror du deras insats i Ukraina kommer påverkas?
Citera
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Kherson har fallit.

https://t.me/boris_rozhin/26615

Snart 10 000 döda ukrainare och 150 stridsvagnar utslagna massor med förluster för Dvärghitler.

Går alltså runt 20 ukrainare döda för varje rysk. Och då är Ukrainarna i försvarsposition. Är värdelöst gjort. Kommer alltså krävas 5000 ryska dödsfall för att ta ut en miljon ukrainska soldater.

Ja vet inte riktigt rysslands planer men här ser ni all propaganda, ukrainarna verkar ju ta foton på sina egna fordon och påstå att det är ryska konvojer.

Det som skiljer äkta rysskramare från vanligt normalt folk är att ni rysskramare basunerar ut propagandan som att det vore sanning.

Så du tror på den officiella siffran från Putin om att ca 498 ryska soldater ska ha dött, jo tjenar ditt hjärntvättade får.

Båda sidor överdriver såklart siffrorna till sin egen favör. Jag utelämnade btw det mest korkade i ditt inlägg då det är så dumt att det inte ens går att bemöta
Citera
2022-03-03, 01:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlmightyFarfar
Förhelvete ge upp Ukraina! Hur många döda är det värt? Ge upp bara Putins dagar är ändå räknande vad fan tänker dom med?

Är det alla enorma bidrag som ökat och medlemskap i EU som lockar?

Tror knappast Ukraina ger upp, deras president sprider ju helt galen propaganda, enligt presidenten dör det över 1000 ryssar varje dag och hans befolkning vinner enligt andra tweets som dyker upp.

https://twitter.com/nexta_tv/status/1499157232944140291
Citera
2022-03-03, 01:21
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 42o4LY
fan va skumt eller?? kan de där handla om tro??

Ytterligare ett Hercules på väg mot Cypern från Turkiet verkar det som

https://www.flightradar24.com/2b00c397
Citera
2022-03-03, 01:23
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaklypan
Ytterligare ett Hercules på väg mot Cypern från Turkiet verkar det som

https://www.flightradar24.com/2b00c397

Vad handlar detta om?
Citera
2022-03-03, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Min 10-åriga dotter sa idag att "Jag tycker att Putin borde dö".

Jag blev inte arg utan fick istället tårar i ögonen, då jag tycker att det är djupt tragiskt vi hamnat i ett läge där barn bär på så mörka tankar.

Då ska man betänka att barnen i Ukraina får samma typ av tankar, och det hatet kommer de bära med sig i sitt liv.

Tillochmed 8-10-åringar fattar att det här är djupt fel på så många plan, det som sker.

Men rysskramarna i tråden fattar inte. Det är förbluffande och beklämmande.

Jag sa till henne att jag inte är arg på henne för att hon säger så, men ledsen att hon ska behöva ha de tankarna.

Ingen mår bra av hat och uppgivenhet.

Vad jag inte sa var att jag håller med henne. Putin måste bort. Om det sker via den inre kretsen eller var det kommer ifrån bryr jag mig inte om, men det måste ske innan allt eskalerar bortom all kontroll.

Det finns rationella förklaringar till varför Putin gör som han gör, men de är skrämmande. Den mest generösa tolkningen är extrem och verklighetsfrånvänd paranoia...Men jag tror nog mer på ego-teorin..
Citera
2022-03-03, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
...Låter dagens offensiv som ett misslyckande tycker du?

Nu blir du nog kallad troll Bab men jag håller med. Jag skulle vilja ha länkar till fakta och jämförelser som motiverar uttalandena om misslyckande. Vi ska inte peka finger och stänga av RT.com om vi inte är mer sakliga själva!

Tuor, det finns en intressant post från Thunder i mitt tidigare inlägg. Verkar komma från besynnerlig källa men... ändå värd en snabb titt. Därtill svar på mitt inlägg från Raw nedan;

Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Intressant post Thunder.
... Vore intressant att förstå vad Svenska miltärexperter - som uttalat sig om Rysslands misslyckade och avstannade anfall - har för beräkningar och källor. Det är väl inte rysstrolligt att vilja se deras fakta? Någon som har några bra länkar?

Citat:
Ursprungligen postat av rawsezx
....
Citera
2022-03-03, 01:25
Medlem
Thunderaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SolglittretsDans
Du vet inte om planen är att erövra Ukraina, du har inte den blekaste aning om vad planen med denna invasion är. Vi vet att att den startade den 24:e februari, men bara gud vet vart det här tar vägen och slutar.

Konsekvenser kommer var så säker, Magdalena har ryskt blod på sina händer. Svenska pansarskott kan ha dödat ryssar, slagit ut ryska stridsfordon, det kommer inte gå obemärkt förbi.

Om man hittar dom i ett laget någonstans hoppas jag att det kan finnas överseende - hittad avfyrade i terrängen kan det bli värre.
Citera
2022-03-03, 01:25
Medlem
Flaklypans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Vad handlar detta om?

Mmm nått är Britterna upp till. Så 2 Eurofighters eskorterar 1 transportplan till Cypern och 2 transportplan ansluter och flyger in från Turkiet!

EDIT: Så 2 Eurofighters eskorterar 1 transportplan till Cypern från UK skall tilläggas
Senast redigerad av Flaklypan 2022-03-03 kl. 01:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in