2022-03-03, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
https://youtu.be/iZebYm-nenY
Tittar jag på.
Tack för snabbt svar
Citera
2022-03-03, 01:01
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Finns flera användare som gör det här. Helt galet att vi har svenska individer som vill vara en del av Putin-regimen. Man måste vara ganska störd för att vilja det.

Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Ja. När inte ens ryska folket ställer sig bakom det här, och det ändå finns folk utanför som gör det så är det ju liksom bortom all dumhet och under all värdighet.

Det är bisarrt.
Några tusen ryska medborgare torteras och skakar galler för att de protesterar mot kriget så vi borde deportera trollen till Ryssland där de hör hemma.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
Vill du att SÄPO knackar på din dörr? Jag skulle avhålla mig från sådana uttalanden i dessa tider, tänk efter en gång idiot.

Är FRA som kör signalspaning, inte Säpo.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Jag har ingen aning om det verkligen är ryska troll i den bemärkelsen att de har någon form av uppdrag från utländsk makt att sprida desinformation.

Många är nog helt enkelt bara hjärntvättade av rysk propaganda och helt enkelt blåsta får som sväljer allt proryskt de kommer över.

Det är väldigt organiserat hur de agerar på forum o social media. Finns tex en Wikipedia artikel om det

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Russian_web_brigades
Citera
Medlem
trickydicks avatar
Även om Ryssland tar Ukraina och installerar en Quissling-regering så har dom förlorat allt ändå. Allt som dom byggt upp under de senaste trettio åren. Ekonomi, handel, kulturellt utbyte, sportsligt utbyte, turism och besöksnäring. Ryssland kommer bli lika isolerade som Nord Korea och ekonomin därefter. Den lilla men växande medelklassen som vant sig med västlig standard får gå tillbaka till brödköer.

Det kommer aldrig accepteras, enda sättet att folket inte gör uppror är att återskapa en totalitär stat som förtycker och håller en arg folkmassa i schack. Frågan om det ens går när folket har fått smaka på västlig välfärd.
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Putin kommer inte att anfalla Sverige pga 5000 p-skott.
Ryssland kommer att vara trötta efter Ukraina och det är en massa länder som har skickat hjälp till Ukraina.
Det finns stora risker med ett svenskt anfall och ganska få uppsidor.

Men det är klart att anfallet på Ukraina var ett CP-drag så det finns väl möjligheter att han attackerar Sverige också. Tror och hoppas att sannolikheten är liten!

Ja, finner det nog långsökt att Putin skulle försöka sig på ett anfall gentemot Fin/Swe. Samtidigt skall man ju aldrig säga aldrig..

För iallafall jag trodde inte att Putin skulle vara så "loco" att han skulle gå in i Ukraina, i min vildaste fantasi så låt gå för Donbas..

Men i detta vad det har blivit, blev nog jag iallfall helt ställd "offside"..

Vedrörande Fin/Swe så tror jag att Putin har tänkt sätta oss i skamvrån (tillsammans med EU) rent ekonomiskt. Detta då när det är över...(enl Putin) så kommer suget ifrån väst att göra sig påmind igen, dvs bizzniz efter råvaror.

Misstänker att han tänker slänga på en häftig tull gentemot EU efter detta. Några andra trix ser jag honom inte kapabel till att göra..
Citera
Medlem
LillTurkens avatar
Ukrainska Försvarsmakten https://www.facebook.com/usofcom/posts/3212999028931719

"Varje militär, vare sig ni är förare, befälhavare eller lastare, kommer att slaktas som grisar. Kissa på er, för vi kommer efter er. Ring din mamma och meddela att du kommer dö. Vi är inte döden, vi är värre!"

Går lätt att översätta. Klicka på visa översättning.
Citera
2022-03-03, 01:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Men det är klartlagt att vi har ryska troll i tråden? Det är iaf rätt tydligt vilka det kan vara.
Nog säkrast de kontaktar SÄPO omedelbart, tupaya dura som vi säger.
Senast redigerad av Henkes21 2022-03-03 kl. 01:11.
Citera
2022-03-03, 01:03
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
En ukrainsk skidskytt har dött i kriget.

Landets skidskytteförbund meddelar att Jevgenij Malysjev, 19, stupade i kampen mot den ryska invasionen.

”Få stopp på det här jävla kriget”, skriver norskan Tiril Eckhoff på Instagram.

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/dnBLOz/19-arig-ukrainsk-skidskytt-dod-i-kriget

19år gammal och framtiden för sina fötter dör alltså i ett meningslöstkrig... istället för att ha folkfest och få tävla mot andra länder i skidskytte så dör han 19år gammal i ett meninglöst krig som aldrig behövt hända...
Citera
2022-03-03, 01:04
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Många på högerkanten har konsumerat alternativmedia i Många år och omfattar den uppfattningen. Så jag tror mer på att dom framför sin åsikt än att dom skulle ha något uppdrag.
Ja mycket högermedia har tyvärr sugit putins kuk.

Invasionen kommer innebära ändring på den punkten.
Citera
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Många på högerkanten har konsumerat alternativmedia i Många år och omfattar den uppfattningen. Så jag tror mer på att dom framför sin åsikt än att dom skulle ha något uppdrag.

Vilka grupper är pro-putin idag i Sverige? Känns som om de flesta Putin supporters vände kappan efter anfallet började mot Ukraina.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lapetitepois
https://youtu.be/iZebYm-nenY
Tittar jag på.
Det är knäpptyst och påminner om "en kväll på stan" i typ Degerfors. Samtidigt står det i svenska media att strider pågår i Kiev och att någon jagar Zelensky. Hur ska vi ha det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in