2022-03-03, 00:49
Medlem
På tal om WAR CRIMES så talar Ukraina armed forces om att man ska slakta varenda rysk fånge som grisar. Känns inte så stabilt.

https://www.facebook.com/usofcom/posts/3212999028931719

" The SSO Brotherhood of Ukraine sends its greetings to the Russian artillery!
We congratulate you: after you bombarded our peaceful cities, our relatives, children, loved ones - you, worms, became our number one target.
We explain to you, Vanki: you seem to be far away and shoot at targets you can't see. You don't see little children, old people, homes, kindergartens, schools and hospitals - all these are just goals for you. Pressed, flew, got hit - f*cked, right guys?
Now look, worms: you don't see your goals and you seem to be relieved. But believe me: it will never be easier for you scum. We already have the information about you. And if it is not for someone else, then it is a matter of minutes.
From now on, there will be no more captured Russian artillery. No mercy, no "please don't kill, I surrender" will be getting away.
Every calculation, no matter: commander, driver, guide, charger - will be slaughtered like pigs. Tie your pants up, we've already come for you.
Call your mom one last time. Say you gonna die soon jackal.
We are not death, we are worse!
"
Citera
2022-03-03, 00:49
Medlem
woefulnissans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
En tät dimma har lagt sig över Kiev, kan tänka mig att många är på spänn nu. Man ser inte 50m framför sig.

https://www.youtube.com/watch?v=SSeYggP2KdY&ab_channel=Chiosphotos.gr

Behöver väl inte överdriva. Jag ser åtminstone 200m.
Citera
2022-03-03, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Americanwest
En tät dimma har lagt sig över Kiev, kan tänka mig att många är på spänn nu. Man ser inte 50m framför sig.

https://www.youtube.com/watch?v=SSeYggP2KdY&ab_channel=Chiosphotos.gr

Den har varit där ett tag
Citera
2022-03-03, 00:50
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Finns flera användare som gör det här. Helt galet att vi har svenska individer som vill vara en del av Putin-regimen. Man måste vara ganska störd för att vilja det.

Ja. När inte ens ryska folket ställer sig bakom det här, och det ändå finns folk utanför som gör det så är det ju liksom bortom all dumhet och under all värdighet.
Citera
2022-03-03, 00:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, det kan man fråga sig. Det han säger innan dess är nog redan tillräckligt för att få ett besök av Putins gift-klinik dock.

Men journalister vill ha ett clickbait-svar. Tänk om han hade svarat att Putin blivit galen - då hade det kablats upp rubriker direkt som lyder "Putin är sinnessjuk - bekräftat av hans nära rådgivare".

Sant! modigt av honom hursom att ställa upp på en sådan intervju!

Jo journalister är rätt vidriga, finns ett fåtal bra av dem.
Citera
2022-03-03, 00:54
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
Sveriges flygvapen chef är jätte arg att Ryssarna kör in via sina SU's.

Nu tänker ÖB Brygden gå in med Pride Army.

Rosa och svarta dildos mot Putler.

Är det inte mer regel än undantag att ryskt flyg kränker vårt luftrum? Läget i övrigt är förstås allt annat än "normalt" men i alla fall.

Noterar att vi fick en egen liten ikon på liveuamap.com i alla fall.
Citera
2022-03-03, 00:56
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Men det är klartlagt att vi har ryska troll i tråden? Det är iaf rätt tydligt vilka det kan vara.

Jag har ingen aning om det verkligen är ryska troll i den bemärkelsen att de har någon form av uppdrag från utländsk makt att sprida desinformation.

Många är nog helt enkelt bara hjärntvättade av rysk propaganda och helt enkelt blåsta får som sväljer allt proryskt de kommer över.
Citera
2022-03-03, 00:57
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malew
De andra länderna är med i NATO och är inte hotade där med.

I ett tänkt scenario där Ryssland vill statuera exempel så kan dom möjligen attackera nån militär installation i Sverige. Jag tror faktist det inte kommer ändra vår export av vapen. Sen kommer det ha en indirekt effekt att Övriga länder kommer att hölja ett snäpp. Nån invation i närtid är tekniskt omöjlig att genomföra.

Glöm inte att vi fått nerskjutna plan av ryssarna tidigare. Det var en stressande situation men den eskalerade inte i krig.

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Catalinaaff%C3%A4ren
Senast redigerad av raskens 2022-03-03 kl. 01:01.
Citera
2022-03-03, 00:58
Medlem
Tuors avatar
Alltså jag förstår mig inte på den här invasionen. Det är så mycket konstigheter att jag får huvudvärk. Allt är bara en enda röra med misslyckanden efter misslyckanden. Ryska soldater springer runt med vapen från 50-talet och de kommunicerar med walkie-talkies som en annan kan få tag i på Biltema.

Trollar Ryssland omvärlden på något vis eller är den ryska militären så här undermålig? Jag fattar NADA.
Citera
2022-03-03, 00:59
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Hela vårt försvar är numera uppbyggt på homosexualitet.

Brygden själv gillar att få den i rumpan.

Eh, ja, men försvarsmaktens eventuella sexuella preferenser (!?) besvarar inte riktigt min fråga.

Händer inte det titt som tätt att ryskt militärflyg "råkar" befinna sig i svenskt luftrum?
Citera
2022-03-03, 00:59
Medlem
Citat:
Hela vårt försvar är numera uppbyggt på homosexualitet.

Brygden själv gillar att få den i rumpan.

Vill du att SÄPO knackar på din dörr? Jag skulle avhålla mig från sådana uttalanden i dessa tider, tänk efter en gång idiot.
Citera
2022-03-03, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Jag har ingen aning om det verkligen är ryska troll i den bemärkelsen att de har någon form av uppdrag från utländsk makt att sprida desinformation.

Många är nog helt enkelt bara hjärntvättade av rysk propaganda och helt enkelt blåsta får som sväljer allt proryskt de kommer över.
Många på högerkanten har konsumerat alternativmedia i Många år och omfattar den uppfattningen. Så jag tror mer på att dom framför sin åsikt än att dom skulle ha något uppdrag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in