2022-03-02, 22:53
Medlem
Salcinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Skriftlig källa?
Jag uppfattade inte så.

De syftar på de tidigare uppgifterna att det skulle bli konsekvenser för Sverige och Finland vid ett eventuellt Natomedlemskap som kom för flera dagar sedan.
Citera
Medlem
GangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bubba00
18!? I Sverige är alla män, åldrarna 16-70, totalförsvarspliktiga! Men du har rätt annars. Zelenskys anbefallning är helt rimlig och kan knappast kallas exceptionell.

Fasen. Det är olika bud, får kolla det med sörbons farsa, han är militär.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mongoprofeten
Fast orsaken till invasionen är fortfarande ett frågetecken. Och sanningen kommer att komma fram senare.
Pruttin har ju beskrivit anledningen i sitt manifest?
Han vill leda en stormakt!

https://mil-in-ua.translate.goog/en/news/brave-new-world-of-putin-an-article-by-the-propaganda-publication-ria-novosti-which-was-to-be-publis hed-after-the-occupation-of-ukraine/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto=wap p
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiSthlm2022
Alla på den här tråden anser att kriget är slut och Ukraina har vunnit big time.

Sen när jag läser all annan media stämmer det ej med vad ni säger.

Hmm
Med "alla" menar du de 5-10 användarna som står för typ halva tråden och spammar antirysk propaganda och i brist på det trollanklagelser och annat trams? Titta efter kvalitet istället för kvantitet i inläggen så hittar du sakliga analyser.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeAndTheDevil
Vad USA gör har ingenting att göra med att Ryssland dödar kvinnor och barn.

Vi lever inte i en diktatur.
Vi har bra lagar och regler.
Här får vi vara och älska vem man vill.

Nej men det har med vår diskussion å göra eller hur?
Det är du som började yra om hur fin demokrati västvärlden har, inte jag.
Citera
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är pga hans kärnvapen.

Ryssland är en ekonomisk dvärg. Rysslands BNP är bara 2-3 gånger större än Sveriges BNP, fördelat på en mycket större befolkning. Men de har kärnvapen, och då kan man inte ignorera dem.

Visst är det så. Synd att Sverige lade ned sitt kärnvapenprogram en gång i tiden. Idag skulle vi kunna tvinga dansken på knä om det inte vore för det fatala beslutet.
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
NU vet jag att detta inlägget snabbt försvinner i mängden.

Min slutsats;

-Detta är det första riktiga kriget där båda sidor kan vara virala med varandra.
Det har skett tidigare i Syrien, men detta är en ny nivå;

*
Detta gör att stridsviljan sjunker för Ryssland.

*
Förut kunde man hetsa människor mot varandra, det går fortfarande, men det är markant svårare pga social media.

Vi ser en ny era (om än kort).
Man kan liksom inte bara starta krig för båda ser konsekvenserna av krig i realtid på ex Twitter.

Kom igen nu, döda mig autister med era nummer och hur mycket pansar en RSV-stråle går igenom.

CP_Barn.

Bra skrivet!

Ryska militärerna blev tvingade att lämna alla mobiltelefoner, tror många behöll sin ändå och kunde följa den massiva protesten i världen.

Det är inget fel på ryssarna, det är Putin som bort från makten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Det är pga hans kärnvapen.

Ryssland är en ekonomisk dvärg. Rysslands BNP är bara 2-3 gånger större än Sveriges BNP, fördelat på en mycket större befolkning. Men de har kärnvapen, och då kan man inte ignorera dem.

Varför såg ni inte då till att han fick ta utbrytar republikerna då?

Ni visste ju att han var galen och att det var hans long game?
Citera
Medlem
GangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Nä du, där går nog stoppet.

Jag tror det också.
Citera
Medlem
Pojkekorvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Det är nog absolut inte bara svammel, nu tror jag dock det kommer utspela sig som så att Finland går med i Nato inom mycket snar framtid. Sverige kommer inte göra det, sen är det bara för ryssen och rulla rakt in och börja med Gotland sedan ta Stockholm, och jobba sig längs kusten, Nato-länderna ser på och skickar sedan lite vapen och ammunition till Sverige.

Tror faktiskt att Sverige skulle följa efter ett finskt NATO-medlemskap.

Nu när Sverige defakto skickade vapen till Ukraina och Ryssland är Ryssland. Både den svenska neutralitetsmasken har fallit och ryssens anständighetsmask har åkt av den med. Lögnerna som ingen ändå trodde på är synade i solljus.

Finland och Sverige är ju Europas svaga punkter! Uppenbara mål!
Citera
2022-03-02, 22:54
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Pruttin har ju beskrivit anledningen i sitt manifest?
Han vill leda en stormakt!

https://mil-in-ua.translate.goog/en/news/brave-new-world-of-putin-an-article-by-the-propaganda-publication-ria-novosti-which-was-to-be-publis hed-after-the-occupation-of-ukraine/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto=wap p

Det är inte hela sanningen. Försök att inte låta som en trasig grammofonskiva, avvakta och se istället.
Citera
2022-03-02, 22:54
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Putin kommer ju att både vinna kriget och att splittra EU. Just nu är alla så jävla positiva till att ta emot flyktingar, men om några månader kommer det nog att låta annorlunda. Man får se om EU verkligen är så enat när det flödar in allsköns folk som inte flyr krig eller har rätt till politisk asyl.

De flesta är väl helt inne på att det är ok ta emot ukrainska krigsflyktingar där skulle jag tom kunna tänka mig öppnat mitt hem och föda dem med egna pengar. En blåneger från Afrika eller skäggbarn från Afghanistan not so much. Man måste göra skillnad på folk och folk tyvärr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in