2022-03-02, 22:48
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dbloods
Det är nog absolut inte bara svammel, nu tror jag dock det kommer utspela sig som så att Finland går med i Nato inom mycket snar framtid. Sverige kommer inte göra det, sen är det bara för ryssen och rulla rakt in och börja med Gotland sedan ta Stockholm, och jobba sig längs kusten, Nato-länderna ser på och skickar sedan lite vapen och ammunition till Sverige.
Rulla rakt in, ska de gå på vattnet som Jesus?
Citera
Medlem
MeAndTheDevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Nu försöker du vrida på mina ord.
Du säger att västvärlden har en demokrati, varför sitter Snwoden i Ryssland om västvärlden har en fantastik demokrati då? Varför är han rädd för sitt liv då?

Glöm snowden, förklara varför USA har över 2 miljoner människor i fängelse, vissa sitter flera år för att sälja lite brunt eller grönt. Du tror det är demokrati.

Det är inte mitt Ryssland, jag är inte rysk.
Jag hävdar inte att Ryssland har en fin demokrati, det är du som hävdar att västvärlden har det.

Vad USA gör har ingenting att göra med att Ryssland dödar kvinnor och barn.

Vi lever inte i en diktatur.
Vi har bra lagar och regler.
Här får vi vara och älska vem man vill.

Citat:
Ursprungligen postat av Duvlort
Ryssland? Tror att de flesta troll här, är från landet som låter som en könssjukdom. (Srpska)

Ja det kanske stämmer, men eftersom de försvarar ett diktaturland som Ryssland så ska de flytta dit.
Senast redigerad av MeAndTheDevil 2022-03-02 kl. 22:55.
Citera
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av woefulnissan
Man planerade att göra det om man gav Ukraina medlemskap i NATO.

Varför måste jag hela tiden hävda det uppenbara för er NPC? Klarar ni inte av att tänka själva?

Vad är den mest troliga anledningen till varför Ryssland invaderade Ukraina?

1. NATO har hetsat ryssen hela tiden med expansion, Ryssland varnade NATO om att de aldrig skulle tillåta att Ukraina gick med i NATO. Sedan invaderade när NATO vägrade lyssna.

2. Putin blev galen med Hitlerfantasier.

Ni är alla totalt sinnesrubbade.

Det finns flera saker i det här resonemanget som inte verkar vara bevisade.

1. Vet vi att Ukraina var på väg in i NATO?
2. Vet vi att NATO planerade för kärnvapen vid gränsen?
(Notera här att Ryssland har kärnvapen nära gränsen till Ukraina, vilket ur rysk synvinkel inte är konstigt. Skall inte samma regler gälla för alla länder?)

3. Droppen till invasionen behöver inte alls vara det du gissar. Man kan lätt tro det för att människan vill ha något gripbart att ange som orsak. I själva verket kan droppen emellertid ha skapats i Putins hjärna redan 1991. Resten kan ha handlat om att leta efter ursäkter och rätt tillfälle. Putin är ju den som styr Ryssland och den som avgör vad som skall stå på dagordningen. Han kan därför ha skapat svepskäl.

4. Eventuella provokationer utesluter inte att Putin vill leka Hitler. Det är inte en situation med antingen eller. Man kan t. ex. se att Hitler förstås också hade sina orsaker till att handla som han gjorde.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Nej, USAs FN ambassadör säger att de fått info om hot.
Skriftlig källa?
Jag uppfattade inte så.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Taggad
Läste någonstans att 75 % av trupperna är på väg in eller inne i Ukraina vilket gör svaret 25 %.
Dom 25 % är nog bäst att spara när upploppen för en raserad ekonomi startar. Moskvabörsen blir stängd hela veckan.
Fråga mig inte om källa då informationen att tillgodogöra är så massiv att minnet är fullt.
.

75 procent av de trupper som samlats för denna operation är i Ukraina. Det finns multipla av detta i den totala ryska armen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Sägs nu ikväll av USAs i FN att Putin hotar invadera Sverige och Finland.

Amerikanska underrättelsetjänster har haft rätt hittentills.

Blir väl att knyta på sig stövlarna o vandra norrut. Kan ju börja leta upp rysstrollen här och se vems sida de är på.

Spännande. Har precis köpt nya kängor, blir en trevlig invigning. För övrigt pratade Joakim Paasikivi imorse att läget var lugnt. Ska man hämta vattenflasken eller inte?
Citera
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
Jag har aldrig sagt att det kom som en blixt från klar himmel. Putler har beskrivit varför hans råttarmé invaderar.

https://mil-in-ua.translate.goog/en/news/brave-new-world-of-putin-an-article-by-the-propaganda-publication-ria-novosti-which-was-to-be-publis hed-after-the-occupation-of-ukraine/?_x_tr_sl=en&_x_tr_tl=sv&_x_tr_hl=sv&_x_tr_pto=wap p

Fast orsaken till invasionen är fortfarande ett frågetecken. Och sanningen kommer att komma fram senare.
Citera
2022-03-02, 22:49
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Nu tror jag bestämt det blev fel för dig, du menar förstås usa och eu har valt att sälja sin själ till djävulen.
Och offrar ukraina på vägen till "lebenraum". Detta förklarar också deras förkärlek till att stötta nynazistiska förband i det ukrainska national gardet...
Det är ointelligent att förvara det oförsvarbara med lögner och inte ha omdöme nog att inse andra vet bättre.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Invaderar Ryssland Sverige så startar tredje världskriget ditt spån. Om Ryssland knappt kan besegra Ukraina, hur ska dem då kunna besegra Europa+Nordamerika?

Både Finland och Sverige är i princip redan med i NATO. Vi tillåter ju för fan NATO att öva hur mycket de vill på svensk mark.

Inte en chans, lyssna på Biden tal for gods sake.

Ryssarna kommer kunna dunka flera bomvågor mot Sthlm och det skulle inte hända ett drit.
Citera
Medlem
Mongoprofetens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Ett till skäl

US, avoid stupidity - Moscow on THAAD to Ukraine
By Al Mayadeen Net
Source: Agencies
9 Feb 19:08
Amid reports that the United States will be sending THAAD missile systems to Ukraine, Russia and China warn against such moves.
https://english.almayadeen.net/news/politics/us-avoid-stupidity---moscow-on-thaad-to-ukraine

THAAD skulle ha kunnat störa missilförsvaret runt Moskva.
Samt störa ryska avfyrningar av ballistiska missiler.

Det verkar lite märkligt, när var detta planerat?
Senast redigerad av Mongoprofeten 2022-03-02 kl. 22:53.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5135653
Azov bataljonen försvarar Mariupol, dvs. Neo-nazistiska styrkan som ingår i Ukrainas försvar sedan 2014.
Förmodligen en av anledningarna till att det går så segt för ryssen där då.

Azov får väl ändå räknas till ett av de förband inom den ukrainska krigsmakten som har störst erfarenhet av reel strid.

De har ju vad jag förstår stridit emot ryska separatister I Donbass regionen sedan 2014-2015.

Kan bli jobbigt för ryssen att nöta ner dem, de lär knappast ge upp frivilligt.
Citera
Medlem
area50s avatar
Video som påtalar västs enorma & totala bias till det hela https://www.youtube.com/watch?v=3dHBPBNGg5c&ab_channel=PaulJosephWatson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in