2022-03-02, 22:50
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Vet inte vad de säger, men det var ikväll i St. Petersburg i alla fall.

Modiga människor.
Citera
2022-03-02, 22:51
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
CHERSON HAR FALLIT

Ryska styrkor har nu tagit full kontroll över den första storstaden.
Cherson har 300.000 invånare.

Chersons borgmästare berättar att det tidigare idag kom in 10 beväpnade ryska officerare och knackade på borgmästarens kontor i rådhuset och sa till honom att ta sina saker och gå, "nu tar vi över" sa officerarna.

Enligt borgmästaren finns inga ukrainska styrkor kvar i staden.
Han uppger också att ca 300 ukrainare ska ha dödats under den ryska insatsen i staden.

https://www.bild.de/politik/ausland/politik-ausland/ukraine-krieg-putin-truppen-zerbomben-wohnhaeuser-in-borodjanka-79330004.bild.html

Du är några timmar sen på bollen.
Citera
Medlem
GangBangTanjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Woozah
Nej, vi har en totalförsvarsplikt på 16-70 och det infördes 1995. Detta gäller i princip allt och inte bara i militär form. Är du under 18 kan du inte sättas på militära plikter.

Bra. Tack för korrigeringen. Gjorde lumpen '89 så en del har justerats. Är du under 18 är det frivilligt. Känns ändå inte som någon skulle acceptera en 12-åring i fält.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Fast det visar att den ryska krigsmakten är, ungefär, lika bra på logistik som italienarna var under det andra världskriget!

Egentligen så skulle det, vare sig behövas erbjudande om amnesti och pengar till ryssar som kapitulerar. Det borde räcka med de fotografier som spreds till tyskarna under det första världskriget: "Ge upp och ät fånglägrets goda soppa med bröd!"😄
Skicka ut ukrainska tanter som kan bjuda hem de värnpliktiga pågarna på borscht, rågbröd och lite vodka. Så kan armén passa på att ta över eller förstöra deras fordon under tiden.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Därför:

1 Sverige är inte med i NATO
2. Ryssland har tillgång till hälften av världens kärnvapen.
3. Putler är fullt tillräckligt galen för att kunna få för sig att använda dem.

Men, vi, alltså både NATO och Sverige kommer att göra allt, annat än en direkt militär intervention, för att ukrainarna skall kunna driva ut Ryssland ur Ukraina. På köpet kommer vi också se till att den ryska cancersvulsten blir, rejält, försvagad, och att väst står mer enat och starkt än någonsin tidigare!

Slava Ukraini!

Varför skulle en svensk pajas som du bry sig om random östststs pack som Ukrainare.
Citera
Medlem
Taggads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
75 procent av de trupper som samlats för denna operation är i Ukraina. Det finns multipla av detta i den totala ryska armen.
Var det så det var, tack.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinnersten
NU vet jag att detta inlägget snabbt försvinner i mängden.

Min slutsats;

-Detta är det första riktiga kriget där båda sidor kan vara virala med varandra.
Det har skett tidigare i Syrien, men detta är en ny nivå;

*
Detta gör att stridsviljan sjunker för Ryssland.

*
Förut kunde man hetsa människor mot varandra, det går fortfarande, men det är markant svårare pga social media.

Vi ser en ny era (om än kort).
Man kan liksom inte bara starta krig för båda ser konsekvenserna av krig i realtid på ex Twitter.

Kom igen nu, döda mig autister med era nummer och hur mycket pansar en RSV-stråle går igenom.

CP_Barn.

Poäng i det.
Citera
2022-03-02, 22:52
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg
Antagligen våldtäkter och misshandel. Offren är yngre ryska soldater.
Ja det var inte bättre i alla fall.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Du menar att faktan är jobbig?
Ja det är väl det i propagandafabriken.

Det har hetat sen dag att ett att man snart kommer ta huvudstaden, jag föreslår att du kollar på livefeed därifrån i så fall.

Sovjet eller Ryssland, armen är lika usel och omotiverad som vanligt. Framför står fienden, bakom står diktaturen, båda kommer skjuta dom. Det är inget framgångsrecept för att vinna krig.
Världen skrattar åt dom och deras usla utrustning och logistik.

Sä här såg det ut 1939:
https://www.identifymedals.com/wp-content/uploads/2019/04/2880px-Raate_road.jpg

Ser du någon skillnad mot idag? I helgen kommer dessutom kylan till Ukraina, precis som den gjorde i Finland. Ryssarna har slut på mat och bränsle, då är det tufft att klara sig när det är -10.

Man står utanför Kiev med en massiv jävla konvoj.
Haha propaganda fabrik, lol. Är det så svårt för att inse att någon inte delar dina åsikter?

Det är alltså inte jag som hävdar att Ryssarna leder i hypersonisk teknik, jag hänvisade ju till länken från Reuters, hur kan jag vara propagande, det är inte jag som har skrivit artikeln..

Ja det är en massiv skillnad, Ryssland kan utplåna hela Ukraina om man så önskar men det vill man inte.
MOAB och FOAB, kika på dessa.

https://www.military.com/equipment/weapons/why-russias-hypersonic-missiles-cant-be-seen-radar.html

https://www.reuters.com/world/russia-leads-world-hypersonic-missiles-tech-putin-says-2021-12-12/
Citera
Medlem
auruns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Jo men detta lät som att det skulle vara något nytt hot från idag.

Och Finland-Nato misstaget har jag bett om ursäkt för nu två gånger men jag misstänker att citeringarna kommer hagla tills det hamnar för långt bak i tråden :P

Då jag brukar låta mina misstag stå och inte redigera. Förutom rena stavfel då förstås.
Lugnt.

Dock går det inte att spola i tv4-klippet oavsett om man väljer att se Live eller från början och har ingen lust att time:a in 30 minuter... Fler källor?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krendel
Du är medveten om att azov bataljonen består av 300 män?
Jasså, har du räknat dom?
https://www.bbc.com/news/av/world-europe-31657354
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GangBangTanja
Bra. Tack för korrigeringen. Gjorde lumpen '89 så en del har justerats. Är du under 18 är det frivilligt. Känns ändå inte som någon skulle acceptera en 12-åring i fält.

Nä du, där går nog stoppet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in