2022-03-02, 22:02
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Det som gör hela saken bättre är att dom har skrivit ner att han är "CIA".

Den biten missade jag.
Jag kollade på klippet en gång till och du kan liksom se i hans ögon och på kroppsspråket hur coolt han tycker detta är.
"Krig! Yeah fan vad ballt, nu ska den ryska hammaren slå ner"

Äckligt.
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Vad menas med det?

Du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Och sluta låtsas som att alla svenskar är hjärndöda npc.
Jag svarade att det inte är svenskar som framstår som hjärndöda. Det är ryssar som klusterbombar Ukrainska barn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Jag trodde Cherson föll i förrgår? Det var vad jag läste då. Alltså som vanligt bara rysk propaganda då?

Nej förmodligen har Ukrainsk militär lämnat staden. Det finns säkert en kalkyl för hur Ukraina agerar som inte vi är insatta i.

Men borgmästaren är ukrainsk fortfarande.
Citera
2022-03-02, 22:03
Medlem
Många Putinkramare i tråden men faktum är att det är Putin som är den som angriper ett annat land. Det straff som nu drabbar Ryssland är pga deras ledare Putin. Läst och lyssnat på en hel del av dom som försöker förklara varför Putin gör som han gör men hela tiden kommer man fram till att Putin har överreagerat genom att invadera ett annat land. Putin är klart och tydligt en usel förhandlare och istället måste Putin använda våld för att få sin vilja igenom. Dock inser de allra flesta att det kommer att misslyckas. Ukraina kämpar tappert mot och vinner för varje dag andra länders respekt.

Vi får hoppas på en ny rysk revolution 2022!
Citera
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Babij Jar är en ravin i västra utkanten av Kiev i Ukraina.
Ravinen var platsen för flera massavrättningar under andra världskriget.

Något som kanske kommer att upprepas igen på Putins order..?
Citat:
Ursprungligen postat av muskelstal
Nu kommer vi aldrig veta sanningen om
Babij Jar.. obs ironi

Babij Jar / Babyn Jar / Babi Yar / Babyn Yar / Бабин Яр / Бабий Яр attackerat. Israel ilsknar till.

https://www.bbc.com/news/world-europe-60588885
Jewish groups have condemned the bombing of a Holocaust memorial in Kyiv, which commemorates the murder of Jews by the Nazis in World War Two.

Babyn Yar was the site of one of the largest mass killings, where Jewish people were lined up and shot.

The memorial that sits there now is a special place for Ukraine and a significant landmark in its capital.

In a country with a large Jewish population and a Jewish president, the Russian attack is significant.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Det finns ekonomiska allianser
Wiii: "internationell politisk mening sluts en allians mellan stater för något gemensamt ändamål, till exempel anfall, försvar eller handel."
Ryssland har ingen ekonomisk allians med Libanon, Argentina och Brasilien. De tre länderna och några till som du nämnde, har kort och gått valt att inte införa sanktioner. Däremot har Ryssland bildat ett handelsblock med Vitryssland, Armenien, Kazakstan, Kirgizistan och en annan av -stan länderna, där man har visst mått av frihandel.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Vilka är "dom"? Ukraina eller Ryssland? Tycker det är off-topic att redogöra motiv till varför man bryr sig i en lång tråd som innehåller mycket ointressant. Eller varför bryr du dig om "dom"?

Nä men du har sagt i flera dagar att Ryssland är fkd.

Att Putin kommer dödas och att dom ryska styrkorna är ett skämt.

Jag säger inte direkt emot, men när ser vi att ditt "narrativ" börjar lira?

Edit: är bomberna han trycker iväg oxå ett skämt?
Citera
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Kanske gammal skåpmat nu men

Anonymous säger sig ha hittat läckta/tagit fram dokument från Ryssland som visar att invasionen i Ukraina blev godkänd 18 januari med diverse läcka bilder/dokument på planering.

https://www.facebook.com/anonews.co/posts/5739819929362852
Servettskiss
Citera
Medlem
Vad har Joakim Paasikivi, överstelöjtnant för riktiga meriter och erfarenheter egentligen? Förutom att vara "lärare" inom försvaret ?? Ja... när man googlar finns noll meriter att hitta....
Men visst, alltid upp till var och en vad man vill lyssna till.

Själv förlitar jag jag mig hellre till någon med en gedigen, riktig meritlista inom krigföring vare sig det är internationellt eller inte.

Denna mannen spyr ut en massa teorier och "fakta" dagligen på Aftonhoran nu som många puckon i Sverige litar blint på......🤔
Citera
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snauzzer
Ryssland har noll i statsskuld.
Men det känns ju ändå skönt. Kanske man skulle köpa upp lite ryska rubel då för att ha sparpengarna uppbundna i en säker valuta.
Citera
2022-03-02, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Självklart, en av flikarna jag har upp hela tiden. Därigenom gick att bekräfta att Putin använder FOAB.
Fordonen är stående, men vi vet inte hur status är på dom.

Vi har väst-underrättelser ang konvojen, men vet inte de facto hur det står till.
Är rätt makabert dock.
Måste ju va ett sånt jävla krångel där några fordon har bränsle andra inte.
Fordonen står tät packade sen ska man fram med någon tankbil eller lastbil med förnödenheter längst fram i kön sen tillbaka.
Man får ju anta att de använder alla vägbanor så vägen tillbaka är inte fri.

Tänk dig hur det skulle vara utanför Stockholm med 6.5 mil kö med tunga fordon där fordonen har använt båda sidors körfält åt en riktning.
Förare som ska ha mat osv, man får gå runt med dunkar eller bära lådor med mat för dom längst fram.

Risken är stor att de längst roffar åt sig för att inte riskera att bli utan så att de längst fram i kön blir utan

Sen har du tanks på kanske 50-60 ton med motorhaveri som ska lagas eller flyttas för att just lastbilar med delar ska komma fram.

Ja du fattar vilket jävla kaos de måste vara.
Senast redigerad av Regnpojken 2022-03-02 kl. 22:06.
Citera
2022-03-02, 22:04
Medlem
Arnstads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biljon
Säg det till finnarna som massakerade ca 1 miljon ryssar under deras senaste två krig.
Då var dom ändå betydligt färre än ukrainarna är idag, runt 10%.

Vad jag säger har ingen inverkan på hur detta kommer att sluta. Inte att du hoppas heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in