2022-03-02, 21:53
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Reupload haha videon togs bort igår men nån har laddat upp den igen

https://youtu.be/KPiryXg7w3o

Ren komedi om ni frågar mig.

Vilken indoktrinerad idiot. Så hjärntvättad och slut i huvudet att han inte fattar det själv.
Han tror verkligen på det han säger. Ännu en nyttig idiot.

Han vill inte ha ett fritt folk. Han vill bara ha krig. Syns långa vägar. Såg likadana idioter som försvarade USA:s insatser i Irak och Afghanistan också. Avlivning direkt på sådana stolpskott. Jävla fetto, han skulle inte klara 10 minuter vid fronten
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Tyvärr så kan du inte mycket om Ryssland.
När Boris Jeltsin avgick var Ryssland en misslyckad stat. Katastrofala socio-ekonomiska förhållanden.
Putin har byggt landet till stormakten den är idag, i vissa områden är Ryssarna tom marknadsledare idag.

Ang hans Yacht, Jag tror att den tillhör staten och inte honom som privatperson men hur som helst, alla länder slösar pengar på skit.

Jag tycker dock inte att han borde ha invaderat Ukraina men jag förstår varför man gjorde det.
Ryssarna svälter hellre än att låta historien upprepas, med det menar jag när man inte var fokuserad på den västra fronten och nazisterna invaderade och tog 20 m liv.
Varför skulle jag inte veta mycket om Ryssland?
Du får peka ut specifika argumentfel istället för att komma med svepande påståenden om du ska diskutera ärligt.

Utifrån vilka aspekter är Ryssland en stormakt? Man trodde de var det militärt fram tills nu. Ekonomiskt är Ryssland ett lilleputtland.
"Ryssland är en liten ekonomi och utgör endast 1,8 procent av global BNP."
https://www.teknikforetagen.se/nyhetscenter/ekonomisk-analys/2022/ryssland-den-stora-forloraren/
Politiskt och kulturellt är de så obetydliga att inte ens ryska broderfolk vill ha med Ryssland att göra.
Kanske kan Ryssland annektera Serbien? De verkar mest glada i att slicka Putins pung.
Citera
Medlem
Ryska specialpolisen Omon ute på gatorna för att skydda folket från de farliga:

https://twitter.com/Kira_Yarmysh/status/1499098717231722498
Citera
2022-03-02, 21:54
Medlem
Det är en mycket förtryckt stämning i Ryssland nu bland folket. Man kan säga att de känner sig rätt så hjälplösa i det här dramat.

Det är nu man önskar att nya fräscha ledare fanns där som kunde få igång protesterna och i en sådan omfattning att det inte är möjligt att fängsla de som protesterar.
Citera
Medlem
cazzofigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Det var du som sa det,du får visa källa.

Jag är inte här för att mata hadikappade....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman
På svenska säger man "gömmer sig" inte "gömmer dig".
Hur är det på ryska?

Men du har också blandat ihop det. Zelenskyj gömmer sig inte utan är ute och försvar sitt land. Det är kackerlackan Puttin som sitter och gömmer sig i sin bunker, långt från sin invasion.

Haha jag ser att du skriver rätt mkt i tråden, kallar folk rysktroll å skit. Du tillför mycket till tråden

Zelensky gömmer sig bakom civilbefolkningen, han kommer ut och tar några bilder och videor men det är inte han som är ute på frontlinjen och krigar, det är unga soldat & civila som dör för att han inte vill ge ifrån sig makten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Herre gud! Du tror verkligen att Ukraina har något att sätta emot. Ryssarna gör i princip hur de vill i Ukraina. Det är ju helt enkelt meningslöst att gå i strid mot en så överlägsen motståndare. Vet du vem Bagdad Bob är?

Överlägsen? Ryssland har satt in nästan alla trupper som dom mobiliserat till Ukraina.
Dessa trupper är numerärt underlägsna Ukrainas.
Ryssarna har dessutom lidit så pass omfattande förluster att de flesta förband ej längre kan genomföra anfallstrid.
Putin har inga fler trupper att sätta in. Det finns inga fler förstärkningar, iallafall de närmsta månaderna.
Citera
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Vilken indoktrinerad idiot. Så hjärntvättad och slut i huvudet att han inte fattar det själv.
Han tror verkligen på det han säger. Ännu en nyttig idiot.

Han vill inte ha ett fritt folk. Han vill bara ha krig. Syns långa vägar. Såg likadana idioter som försvarade USA:s insatser i Irak och Afghanistan också. Avlivning direkt på sådana stolpskott. Jävla fetto, han skulle inte klara 10 minuter vid fronten

Det som gör hela saken bättre är att dom har skrivit ner att han är "CIA".
Citera
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Putin har inte lämnat mycket till slumpen.

”Rysslands centralbank och statliga förmögenhetsfond äger troligen sammanlagt 140 miljarder USD i kinesiska obligationer, tillgångar som de kan försöka få tillgång till med tanke på globala sanktioner, enligt uppskattningar från Australia & New Zealand Banking Group.”

Tillsammans representerar det nästan en fjärdedel av det utländska ägandet på Kinas inhemska obligationsmarknad.

https://www.scmp.com/economy/global-economy/article/3168905/russias-us140-billion-chinese-bond-holdings-are-major?module=hard_link&pgtype=article

Spelar ingen roll om han har miljarders miljarder om inte soldaterna har någon stridslust. Det tar tid att ersätta material och personal som inte vill strida.
Citera
2022-03-02, 21:55
Avslutad
Goda nyheter. Kherson har fallit till ryssarna

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Kherson
Citera
Medlem
Anktalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av naturtvål
Du har helt rätt! Höjden av civilisering enligt dig är:

att göra en statskupp med amerikanska pengar, betala toknazister till demonstrera på maidan, ta in georgiska krypskyttar för att blaffa lös på folk maidan...

att misshandla, våldta, tortera, skjuta och mörda obeväpnade människor i Odessa...

att beskjuta på civilbefolkning i Donbass med artilleri i 8 års tid...

Och listan på alla andra illgärningar kan göras hur lång som helst....

Jag tycker synd om dig, som tycker att detta civiliserat beteende!

Det civiliserade Ryssland.

https://twitter.com/AlexKokcharov/status/1499080826599919633?s=20&t=41dx8iJcJjwS5Q2YhU_bzQ
Citera
Medlem
Teus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wejo
Googla Dmitry Utkin. Tvättäkta nynazist som ska "denazifiera" Ukraina.
Ja det där är onekligen en nazist men det innebär ju inte att gruppen drivs av politiska motiv. Nazister gillar pengar lika mycket som alla andra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in