Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-02, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
När Jeltsin lämnade tronen vidare var Ryssland rikare än Costa Rica, det är sedan några år inte längre fallet. Rysk ekonomisk utveckling under Puttler har varit klen och enbart gynnat Putins miljardär-kompisar. Genomsnitts-Ivan har fortfarande utedass.

Ryssland har världens största naturtillgångar, men det lilla man skördar exporteras obearbetat. Först på 19e plats bland Rysslands viktigaste exportvaror hittar men en produkt där know how investerats (gasturbiner), platserna 1-18 upptas av råvaror (timmer, råolja, järnmalm) eller lätt bearbetade varor (bensin, guldtackor och järn).

Man måste ha missat något viktigt i sin utbildning om man tror att Ukraina har tänkt invadera Ryssland. Den enda kandidaten till något sådant är Kina för att säkra råvaror i öster.

Vart sa jag att Ukraina har tänkt invadera Ryssland?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NixonGonzales
Även om livsmedels-/farmaciaföretagen väljer att sälja till Ryssland, vilket jag tycker man ska göra, kan man fråga sig om Ryssar kommer ha råd att köpa dessa? Viktigt att hålla två tankar i huvudet, Det är inte Ryska folkets val att kriga mot Ukraina.

Väljer företagen att sälja till skräpvaluta så är det för en agenda att hjälpa folket.
Och det har jag inget emot.

Jag tror att marknaden kommer avsluta det mesta.
Att inte få betalt är det som skrämmer mest.

Och då kommer befolkningen verkligen att få lida.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawline
Spelar ingen roll om han har miljarders miljarder om inte soldaterna har någon stridslust. Det tar tid att ersätta material och personal som inte vill strida.

Propaganda får du räkna med i båda riktningarna. Sanningen är krigets första offer.

Jag tror att den här mannen vet vad han talar om.

https://www.youtube.com/watch?v=EYk3OyB9juE
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leosurvey
Knepigt läge för Putin. Hur mycket man än kör med artilleri så har ryssland idag ungefär kontroll
över ca 30% av Ukraina. Det är efter 7 dagar. Så ett enkelt överslag är ex 7 dagar x 3 = 21 dagar innan han tagit rubbet. Så han lär i alla fall inte vara herre på täppan imorgon.

https://www.svt.se/datajournalistik/kartor-om-kriget-i-ukraina/

Glömde en sak, Ukraina gjorde inget desto större motstånd dom första dagarna. 3-4 dagarna.
Hur länge har Ryssland stått still på samma ställe nu? 3-4 dagar?

Vad blir det i beräkningen? 0% framgång när dom möter motstånd.
Citera
Medlem
Callebiltes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Sperbank of Russia har inte gått så jättebra idag. Moskvabörsen är stängd men vissa ryska bolag kan handlas på andra marknader.

Sperbank of Russia, minus 99,7% idag. Om några dagar kan vem som helst köpa hela jävla banken.
haha jag har dyslexi light.. hittar ett m i namnet varje gång jag ser bankens namn.
Citera
Medlem
Duvlorts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Sperbank of Russia har inte gått så jättebra idag. Moskvabörsen är stängd men vissa ryska bolag kan handlas på andra marknader.

Sperbank of Russia, minus 99,7% idag. Om några dagar kan vem som helst köpa hela jävla banken.

Man kan kanske byta inriktning och namn till Sper(ma)bank, finns en hel del i tråden som hade gjort stora uttag frivilligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Verkar som att flertalet städer är omringade nu och även att Ukrainska militären givet upp. Klokt. Dröjer nog inte länge förrän detta är över. Ge Ryssland det dom vill i Ukraina, spill inte mer blod nu. USA och Nato, backa. Putin har varnat länge.

Källa:
https://youtu.be/EYk3OyB9juE

Skulle finnas fler av Col. Macgregor i media, i alla fall sett till det intrycket man fick av honom i det klippet. Lite mer nyans i det han sa, mer än övriga media som bara har synen, ryssland, putin ond och galning. Putin bär ansvar givetvis då han attackerade, men det gör inte de andra ansvarslösa. Nato har kunnat hindra detta, och allt de behövde göra var att inte omringa ryssland och inte provocera fram ett krig på sådant sätt. USA skulle ha agerat mycket tidigare, det är den enda skillnaden mellan usa och ryssland i detta fallet, men de hade inte fått några sanktioner emot sig, och de hade inte jämfört biden med hitler.

Så ja jag håller med, nu ska inte väst göra något, det är försent såvida de inte är redo att verkligen förhandla- De hade chansen, men deras maktgirighet vann över viljan att göra det som är bäst för folket. Nu ska de ta bort alla sanktioner då det enda det gör är att orsaka mer lidande och inte uppmuntra till mer våld.

Det klippet verka dock vara några dagar gammal.
Citera
2022-03-02, 22:02
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenEvigeSvennen
Goda nyheter. Kherson har fallit till ryssarna

https://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_Kherson
Ja där får de tillgång till en bro över floden och kan på så vis snabba på inflödet av nytt matriell.
Citera
Medlem
Lukashenko står i live tv och drar sina militära planer, svenska militären sågar precisionen på ryssarnas missiler, konvojer får soppatorsk, ryska soldater tar sönder egen utrustning för att dem inte vill strida etc. En mer farsartad invasion får man leta efter!
Citera
Medlem
Är detta false flag operationen som får in NATO i striderna? Rumänsk media rapporterar att ett av deras MIG-21 plan föravunnit från radar och att även efterföljande sökplan försvunnit från radar. Detta enligt liveumap. Rumänien är ju som bekant medlem i NATO och grannland till Ukraina.

https://ibb.co/42VVvww
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Jag menar på att det är en milsvid skillnad mellan Amerikanska och Ryska statspapper.

Titta på USD/RUB och jämför även statslåneräntan för länderna så inser du förhoppningsvis väldigt snabbt att jag har rätt.
Usa är skuldsatt upp övre öronen och måste pantsätta alaska snart.
Ryssland har noll i statsskuld.
Citera
Medlem
Jag ansluter till kriget imorgon. Kommer bryta nacken av ryssar. Bryr mig ej längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in