2022-03-02, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fina Gubben
Hos SVT just nu. Blir Gotland taget som gisslan?

Det verkar som att Lill-Putte vill att hela världen ska närma sig NATO så han har någon att bråka med. Snart hotar han med att hans daddy Xi minsann har en jättekuk.

Inga rapporter från Finland? Hur ska man ta Gotland som gisslan utan att uppröra NATO??

Det är ju inte direkt för Gotlands stora naturtillgångar eller förnämliga ( ) gotlandsdricka man är intresserad av ön.
Citera
2022-03-02, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
En ny järnridå som sagt, där västhatet växer fritt och fruktansvärt i öst, vilket tids nog kommer leda till ett mycket större krig.
Det är vad jag menar.
2022 är informationen tid. Det finns en anledning varför så många barn protesterade och vart arresterade i Ryssland dom kommer aldrig glömma....
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zorzarn
Ryskt plan kränkt svenskt luftrum!

https://www.folkbladet.nu/2022-03-02/ryska-stridsplan-krankte-svenskt

Polska och danska stridsflyg kränker svenskt luftrum typ en gång i veckan... och ingen bryr sig..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qwerty-66
Putin har nu självald husarrest. Vågar han sig ut ur bunkern så kommer nån mörda honom ja

Det troligtvis den enda värdiga lösningen för Ryssland att dra sig ur det här.
När alternativen står mellan galen president, 1000 döda soldater om dagen, ekonomisk kollaps och Nordkorea lik isolering
Eller död president, fred och business as usual, så tror jag det börjar bli frestande för många i Putins närhet att lösa problemet snart.

Skulle inte förvåna mig om Putin redan är döende i cancer eller annan sjukdom. Hans agerande tyder på att han inte har något att förlora och vill gå till historien.
Tror inte resten av Kreml är lika desperata.
Citera
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Jag trodde aldrig att jag skulle berömma Erdogan för något. Tji fick jag

https://asia.nikkei.com/Politics/Ukraine-war/Turkey-rejects-Russia-s-request-for-navy-ships-to-pass-Bosporus?utm_campaign=GL_asia_daily&utm_medium=ema il&utm_source=NA_newsletter&utm_content=article_li nk&del_type=1&pub_date=20220302190000&seq_num=11&s i=64662

Citat:
Turkey rejects Russia's request for navy ships to pass Bosporus
Invoking 1936 convention, Ankara turns back non-home based vessels
Citera
2022-03-02, 20:09
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Abramovitj är livrädd inför det fullt möjliga prospektet att han och hans familj i likhet med alla Ryska medborgare i UK helt sonika sätts på ett flyg tillbaka till Ryssland om och när sanktionerna skärps, och sedan får stanna där vare sig de vill eller ej.

Han har multipla medborgarskap, och då han är av sefard-judisk börd har han förutom ryskt både israeliskt och portugisiskt medborgarskap.

Han är nog mer orolig för att förlora stora investeringar som påverkar hans förmögenheter. Förhoppningsvis kan han få fler oligarker på sin sida och lugna ner Putin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorzarn
Ryskt plan kränkt svenskt luftrum!

https://www.folkbladet.nu/2022-03-02/ryska-stridsplan-krankte-svenskt

EDIT: Sen på bollen.

mmm... det smäller nog snart!
Citera
Medlem
CNN för några minuter sedan: "men walked away at gunpoint in occupied cities"...

Inte helt oväntat men usch... nu börjar förhören, tortyren, förödmjukelsen och nollställningen av bankkonton för Ukrainare. Rysk polis och administration sätter igång sitt maskineri och går igenom allt.

Undrar om Ukrainarna har kunnat föra över sina besparingar utomlands på något vis. Kan vi i Sverige göra det? Dvs. finns det möjlighet att föra över pengar till utländska banker om landet blir ockuperat så att man inte förlorar sina ekonomiska medel?

Antar Ryssland kommer låta familjer återvända då invasionen är till ände. För, de lär ju inte låta männen lämna landet antar jag - skulle väl eka rätt tomt på gatorna då. Dvs. gränsen blir enkelriktad.
Citera
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimbert
Ryssararna kan väl göra vad de vill, innan vårt hbqt-försvar ens har putsat naglarna och fått ändan från vagnarna.

JAS har fotograferat dom, då det visar att vi varit snabba upp.

Noterar f.ö att det är 4st attackflyg som kränkt.
Helt säkert på order. Det finns ingen chans att dom flugit in av misstag i läget som Ryssland nu befinner sig i.
Bör tolkas som mer än en kränkning.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harald.Guldhatt
Synd att man inte kan ryska eller arabiska. Men trevligt med en kanal som inte censurerar och låter olika synpunkter få komma fram.

Verkligen. Tur det inte är en rysk kanal, för där hade det aldrig hänt 👍
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Polska och danska stridsflyg kränker svenskt luftrum typ en gång i veckan... och ingen bryr sig..
Dom har inte invaderat sina grannar på typ 200 år så kan bero på det...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
En ny järnridå som sagt, där västhatet växer fritt och fruktansvärt i öst, vilket tids nog kommer leda till ett mycket större krig.
Det är vad jag menar.

Det har ju visat sig svårt att finansiera detta företag bakom en järnridå. Då var ändå de gamla Sovjetgubbarna rena genier jämfört med dem vi har att göra med nu.

På tal om genier kan man hoppas på ett utlåtande från Trump på ämnet blixtkrig? Genialiskt eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in