2022-03-02, 20:05
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Som användaren enoent påpekade är det ett dokument skrivet av en stat som inte existerar. Det förefaller därför ganska värdelöst som styrdokument för att säga att Ryssland och Ukraina är samma land.

Vi kanske skall ta en titt på den eviga freden i Polyanovka 1634, där Ryssland lovade att inte expandera västerut, vilket de ändå har gjort.

Är det inte på tiden att Ryssland lämnar tillbaka Smolensk och andra områden till Polen, Litauen och andra stater?

Eller så kan vi sluta dra ickerelevanta avtal ur röven för att bevisa något som inte alls stämmer.

Jag använde dock inte dokumentet i någon slags argumentation för att bevisa att Ryssland och Ukraina är ett och samma land så det resonemanget kan du ju bara lägga ned på en gång. Det kanske vore bäst för din egen skull om vill delta i en diskussion andra användare emellan att du faktiskt satt dig in i vad den handlar om?
Citera
2022-03-02, 20:05
Avslutad
Vem fan bryr sig om att 4 ryska jaktplan "kränkt" svenskt luftrum? Dom flög ju över havet
Citera
2022-03-02, 20:06
Medlem
Zorzarns avatar
Ryskt plan kränkt svenskt luftrum!

https://www.folkbladet.nu/2022-03-02/ryska-stridsplan-krankte-svenskt

Citat:
Ryskt stridsflyg har på onsdagen kränkt svenskt luftrum, uppger flygvapenchef Carl-Johan Edström på Försvarsmaktens sajt.

EDIT: Sen på bollen.
Citera
Medlem
På CNN nyheterna nu så säger nån i Kiev att bomberna faller närmare nu,troligen vid tåg centralstation
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Moskva uppger antalet förluster i kriget

Försvarsdepartementet i Moskva meddelade idag att 498 ryska soldater stupat i konflikten.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/lVmoXy/liverapportering-spanda-laget-kring-ukraina
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Du glömde Eritrea

Hela världen har glömt Eritrea

Då har vi en fin lista med länder som vore lika bra att bespruta med saringas till all levande materia förstörs. Sen kan vi dörbjuda tillträde till skiten då det uppenbarligen bara bor cpn där.
Citera
Medlem
dödsknivens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Don.C
Nåja, det är väl en förhoppning om att få behålla ev en liten miljard. Tre inte det minsta på något godhet.
Nej, tror inte det är av godhet utan av desperation. I det här fallet är nog desperation en bättre vän, att någon ”avsätter” Putin. Oavsett så är det en stark signal att även vad som uppges vara en av hans bästa vänner ger ett så tydligt mittenfinger. Imho vårt bästa hopp att minimera de skador som riskeras i såväl Ukraina, Ryssland som i resten av världen
Citera
2022-03-02, 20:07
Medlem
Don.Cs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Abramovitj är livrädd inför det fullt möjliga prospektet att han och hans familj i likhet med alla Ryska medborgare i UK helt sonika sätts på ett flyg tillbaka till Ryssland om och när sanktionerna skärps, och sedan får stanna där vare sig de vill eller ej.

Ja, LOL. Han efterskänker 20 miljarder i lån och hela vinsten kommer läggas i en "stiftelse" för "offren I Ukraina" som ska kontrolleras av honom själv. Vilket skämt.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Idag fick man veta vilka som är Rysslands allierade: Vitryssland, Kuba, Nordkorea och Syrien. Fint gäng.
Kuba och Syrien är sanktionerade, Nordkorea kör solo och är lika fattig som Nepal, och Vitryssland får också sanktioner.
Citera
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
En ny järnridå som sagt, där västhatet växer fritt och fruktansvärt i öst, vilket tids nog kommer leda till ett mycket större krig.
Det är vad jag menar.

Jag förstod vad du menade. Men jag säger att jag tycker det verkar som det mindre sannolika alternativet. Du utgår ifrån att Putin och Putinklanen kommer att behålla greppet över Ryssland. Jag tycker det känns osannolikt i det här läget. Diktatorer överlever inte militära förluster och jag har svårt att se hur debaclet i Ukraina ska kunna sluta i något annat än någon sorts förlust för Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zorzarn
Ryskt plan kränkt svenskt luftrum!

https://www.folkbladet.nu/2022-03-02/ryska-stridsplan-krankte-svenskt
Detta är inga nyheter,de gör de ofta om inte dagligen.
Nu vill man skrämma svensken till vi ska gå med i NATO..
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Rysslands utrikesminister pratar live i Aljazeera:
https://youtu.be/eJ6ZMd4sVrI
Synd att man inte kan ryska eller arabiska. Men trevligt med en kanal som inte censurerar och låter olika synpunkter få komma fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in