Citat:
Det stämmer inte heller. Flest inlagda var det vecka 6, dvs i mitten av februari. Du har fel igen.
Kolla själv. https://covidstatistik.se/aldersfordelning#dodsfall
Diagrammet näst längst ned visar IVA och diagrammet längst ned visar dödsfall. Vad gäller testningen (diagrammen överst), säger de ju inte längre någonting eftersom man nästan helt slutat testa.
Jag hade inte alls lika fel som Tegnell, då Tegnell hävdade att smittan skulle peaka vecka 2 och jag hävdade i mitten av februari eller månadsbrytet feb/mars. Jag hade möjligen fel med en vecka (även om det kan diskuteras), medan Tegnell hade fel med minst en månad. Har förstått att du har väldigt svårt att ta in detta, men så ligger det faktiskt till.
För övrigt kanske du inte ska anmärka på mitt sätt att skriva när du själv skriver som en kratta. Hört talas om begreppet att kasta sten i glashus? Du gör bara bort dig och det tillför ju absolut noll till debatten.
Kolla själv. https://covidstatistik.se/aldersfordelning#dodsfall
Diagrammet näst längst ned visar IVA och diagrammet längst ned visar dödsfall. Vad gäller testningen (diagrammen överst), säger de ju inte längre någonting eftersom man nästan helt slutat testa.
Jag hade inte alls lika fel som Tegnell, då Tegnell hävdade att smittan skulle peaka vecka 2 och jag hävdade i mitten av februari eller månadsbrytet feb/mars. Jag hade möjligen fel med en vecka (även om det kan diskuteras), medan Tegnell hade fel med minst en månad. Har förstått att du har väldigt svårt att ta in detta, men så ligger det faktiskt till.
För övrigt kanske du inte ska anmärka på mitt sätt att skriva när du själv skriver som en kratta. Hört talas om begreppet att kasta sten i glashus? Du gör bara bort dig och det tillför ju absolut noll till debatten.
Ok, nu är det alltså dödsfall och iva som är det som vi skall gå på?
Är vecka 6 ”mitt i februari” ? Intressant!
För övrigt kan du ju kolla på Danmark som ni hela tiden jämför med.
Hur ser det ut där avseende toppen av smittan och toppen av inlagda? Är det bara några dagars förskjutning? Som jag ser det är det ca 10 dagar mellan toppen av smittan och toppen av inläggningar.
Gäller det bara Danmark? Eller kanske fungerar det liknande i Sverige?
Sverige peakade 9 februari, dvs i mitten av vecka 6 avseende inlagda. Detta är INTE i mitten av februari hur man än försöker förvränga saker. Och du har hela tiden diskuterat peaken av smitta..
Om man utgår ifrån att en svensk och en dansk hamnar på sjukhus ungefär efter lika många dagar, så torde peaken av smitta i Sverige infallit någonstans runt månadsskiftet januari/februari.
Dvs, Tegnell böggissade på mitten av januari (före revideringen) och du gissade (om jag är snäll) på mitten av februari.
NI ÄR LIKA KASS PÅ ATT GISSA BÅDA TVÅ!!