2022-03-02, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Det stämmer inte heller. Flest inlagda var det vecka 6, dvs i mitten av februari. Du har fel igen.

Kolla själv. https://covidstatistik.se/aldersfordelning#dodsfall
Diagrammet näst längst ned visar IVA och diagrammet längst ned visar dödsfall. Vad gäller testningen (diagrammen överst), säger de ju inte längre någonting eftersom man nästan helt slutat testa.
Jag hade inte alls lika fel som Tegnell, då Tegnell hävdade att smittan skulle peaka vecka 2 och jag hävdade i mitten av februari eller månadsbrytet feb/mars. Jag hade möjligen fel med en vecka (även om det kan diskuteras), medan Tegnell hade fel med minst en månad. Har förstått att du har väldigt svårt att ta in detta, men så ligger det faktiskt till.

För övrigt kanske du inte ska anmärka på mitt sätt att skriva när du själv skriver som en kratta. Hört talas om begreppet att kasta sten i glashus? Du gör bara bort dig och det tillför ju absolut noll till debatten.

Ok, nu är det alltså dödsfall och iva som är det som vi skall gå på?
Är vecka 6 ”mitt i februari” ? Intressant!

För övrigt kan du ju kolla på Danmark som ni hela tiden jämför med.
Hur ser det ut där avseende toppen av smittan och toppen av inlagda? Är det bara några dagars förskjutning? Som jag ser det är det ca 10 dagar mellan toppen av smittan och toppen av inläggningar.
Gäller det bara Danmark? Eller kanske fungerar det liknande i Sverige?

Sverige peakade 9 februari, dvs i mitten av vecka 6 avseende inlagda. Detta är INTE i mitten av februari hur man än försöker förvränga saker. Och du har hela tiden diskuterat peaken av smitta..
Om man utgår ifrån att en svensk och en dansk hamnar på sjukhus ungefär efter lika många dagar, så torde peaken av smitta i Sverige infallit någonstans runt månadsskiftet januari/februari.
Dvs, Tegnell böggissade på mitten av januari (före revideringen) och du gissade (om jag är snäll) på mitten av februari.

NI ÄR LIKA KASS PÅ ATT GISSA BÅDA TVÅ!!
Citera
2022-03-02, 14:59
Medlem
Vad är det här med bieffektdata som FDA försökte hålla hemligt ang Pfizers kvaxxin?

På Fatal står det 1223st av 42086 deltagare. Vad i helvete?
Citera
2022-03-02, 15:34
Medlem
korrektamund0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MachDiamonds
Vad är det här med bieffektdata som FDA försökte hålla hemligt ang Pfizers kvaxxin?

På Fatal står det 1223st av 42086 deltagare. Vad i helvete?
Är du här nu igen och skall göra bort dig ytterligare en gång genom att visa att du inte kan engelska? Haha, ja vad skall man säga...

Kan du inte ta en kurs, eller något i den stilen? Så här kan du helt enkelt inte fortsätta, det är ju så pinsamt att det börjar bli....pinsamt. Läs dokumenten INNAN du hasplar ur dig dina dumheter. För h-e..

Citat:
It is estimated that approximately doses of BNT162b2 were shipped worldwide
from the receipt of the first temporary authorisation for emergency supply on 01 December
2020 through 28 February 2021.
Cumulatively, through 28 February 2021, there was a total of 42,086 case reports (25,379
medically confirmed and 16,707 non-medically confirmed) containing 158,893 events. Most
cases (34,762) were received from United States (13,739), United Kingdom (13,404) Italy
(2,578), Germany (1913), France (1506), Portugal (866) and Spain (756); the remaining
7,324 were distributed among 56 other countries.

Det handlar alltså inte om några deltagare i något försök - det är rapporterade biverkningar (de är inte konstaterat att de orsakats av något vaccin till att börja med).

Förstår du?
Senast redigerad av korrektamund0 2022-03-02 kl. 15:38.
Citera
2022-03-02, 15:39
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ok, nu är det alltså dödsfall och iva som är det som vi skall gå på?
Är vecka 6 ”mitt i februari” ? Intressant!

För övrigt kan du ju kolla på Danmark som ni hela tiden jämför med.
Hur ser det ut där avseende toppen av smittan och toppen av inlagda? Är det bara några dagars förskjutning? Som jag ser det är det ca 10 dagar mellan toppen av smittan och toppen av inläggningar.
Gäller det bara Danmark? Eller kanske fungerar det liknande i Sverige?

Sverige peakade 9 februari, dvs i mitten av vecka 6 avseende inlagda. Detta är INTE i mitten av februari hur man än försöker förvränga saker. Och du har hela tiden diskuterat peaken av smitta..
Om man utgår ifrån att en svensk och en dansk hamnar på sjukhus ungefär efter lika många dagar, så torde peaken av smitta i Sverige infallit någonstans runt månadsskiftet januari/februari.
Dvs, Tegnell böggissade på mitten av januari (före revideringen) och du gissade (om jag är snäll) på mitten av februari.

NI ÄR LIKA KASS PÅ ATT GISSA BÅDA TVÅ!!

Ja, det förefaller som att smittan peakade vecka 6-7 och det är i mitten av februari i min kalender. Vet inte om januari innehåller 6-7 veckor i din kalender, men det är du nog i sådana fall rätt ensam om,
Citera
2022-03-02, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Ja, det förefaller som att smittan peakade vecka 6-7 och det är i mitten av februari i min kalender. Vet inte om januari innehåller 6-7 veckor i din kalender, men det är du nog i sådana fall rätt ensam om,

Ok, så till skillnad från Danmark så peakar smittan och inlagda samma dag i Sverige?
Ta istället och räkna bakåt 10 dagar från 9 februari, så finner du när smittan peakade..

Citera
2022-03-02, 15:53
Medlem
Merwinnas avatar
Men alltså, 100 döda rapporterade i går och 113 idag..? Vi har alltså tresiffriga dödstal igen, och det går under radarn - i och med att alla journalister är upptagna med Ukraina? Det är uppenbart att det inte är över än. Tänk om vi snart måste tränga ihop oss i skyddsrum!
Citera
2022-03-02, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men alltså, 100 döda rapporterade i går och 113 idag..? Vi har alltså tresiffriga dödstal igen, och det går under radarn - i och med att alla journalister är upptagna med Ukraina? Det är uppenbart att det inte är över än. Tänk om vi snart måste tränga ihop oss i skyddsrum!

Du är seriös när din skräck för att vi skulle behöva trängas i skyddsrum är covid-19?
Herregud alltså, imbilden är slutligen besegrad.
Citera
2022-03-02, 15:57
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ParMobil
Ok, så till skillnad från Danmark så peakar smittan och inlagda samma dag i Sverige?
Ta istället och räkna bakåt 10 dagar från 9 februari, så finner du när smittan peakade..

Har aldrig påstått att smittan och sjukhusvård peakar samma dag, men enligt dig går det en månad emellan, vilket är helt uteslutet, då inkubationstiden för Omikron vanligen bara är 2 dagar. Sjukhusvård och smitta och smitta för Omikron följs därmed rätt väl åt. Det märks också på det faktum att antalet avlidna inte alls gått ned i samma utsträckning. Det har inte varit något drastiskt dropp i smitta på samma vis som man kan få intryck av om man bara kikar på antalet positiva fall. Det beror ju på att man inte alls testar lika mycket som tidigare.
Citera
2022-03-02, 15:58
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av taenok
Du är seriös när din skräck för att vi skulle behöva trängas i skyddsrum är covid-19?
Herregud alltså, imbilden är slutligen besegrad.

Naturligtvis inte, men det blir ju ännu värre. Det var ju p.g.a. första världskriget då många människor just behövde tränga ihop sig i trånga utrymmen, som Spanskan blev så hemsk. Tänk en ny mutation, folk måste trängas i skyddsrum samt på förläggningar (då det kommer att bli allmän mobilisering), inga resurser över för vaccinmodifikation och -administration - det är ett katastrofrecept.

För att inte tala om att sjukvården blir tillräckligt belastad av sårade soldater, och civila som träffats av bombsplitter etc..
Citera
2022-03-02, 16:01
Medlem
Måste kännas oerhört psykologiskt jobbigt när demonstrationer helt plötsligt är något som hyllas över hela jorden. Förutom i canada , Nya Zeeland och USA då. Jo förresten, om det är för Ukraina.

Hyckleriet är ett faktum.
Citera
2022-03-02, 16:34
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Naturligtvis inte, men det blir ju ännu värre. Det var ju p.g.a. första världskriget då många människor just behövde tränga ihop sig i trånga utrymmen, som Spanskan blev så hemsk. Tänk en ny mutation, folk måste trängas i skyddsrum samt på förläggningar (då det kommer att bli allmän mobilisering), inga resurser över för vaccinmodifikation och -administration - det är ett katastrofrecept.

För att inte tala om att sjukvården blir tillräckligt belastad av sårade soldater, och civila som träffats av bombsplitter etc..

TÄNK, TÄÄNK, TÄÄÄNK !!!

Du är sjuk I huvudet människa. Sök hjälp. Att ständigt oroa sig för extremt långsökta worst case-scenarion är inte hälsosamt. Faktum är att denna sjukliga oro är mer trolig att ta död på dig än något förkylningsvirus eller krig i Östeuropa, ironiskt nog.
Citera
2022-03-02, 16:36
Medlem
arne99s avatar
Citat:
Med covid, inte av covid.
Omicron smittar friskt men få dör av det, hur många som dör av det väljer de att inte berätta.

Varje dygn året runt ligger det folk på intensiven av olika anledningar, har för mig att sista siffran jag såg var ett 70tal och antalet har sjunkit vid varje rapportering senaste veckorna.

Varje dygn dör det hundratals i Sverige av ålder, sjukdomar och olyckor.

Sverige och de flesta länder har släppt restriktioner, och många talar om att inte längre klassa det som annat än vanlig influensa.
https://www.regeringen.se/rattsliga-dokument/departementsserien-och-promemorior/2022/02/pm-andring-av-klassificering-av-covid-19-i-smittskyddslagen/

Jag föreslår att du tar skrämselporren som våra medier konstant kavlar ut med en nypa sunt förnuft, vilket alla borde göra.

Fundering,
Vet vi hur och var man hittar dessa döda med covid, är det på institutioner? eller testar man på bårhuset numera? Hur många av de som dör/dygn kan tänkas kollas för covid? Fel procenten på tester är i sig en källa.
För lite intressant är det när det för några månader sedan hoppade man från en handfull döda med covid till bortåt 100talet vidmakthållet sedan dess. Och med covid har väl inte sjunkit ens nu när det utförs färre tester i samhället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in