2022-03-02, 11:07
Medlem
KamratBlomquists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterSeven
Att Frida lider av perturbationes edendi och så gjort under många år är utom allt tvivel.

Citat:
Det finns självutnämnda trådpoliser här vilka försvarar Fridas dumhet in i absurdum. Man får helt enkelt inte skriva ett enda negativ ord om henne.

Det är självklart ok att skriva negativa saker. Men negativa saker, precis som positiva, har inget undantag när det gäller att bli kritiserade eller kommenterade. Om du påstår att Frida till 100% lider av en ätstörning så får du ha den åsikten. Men presenterar du en åsikt som ett obestridligt faktum så kommer folk att ifrågasätta dig och din åsikt.

Sen så håller jag med att negativa inlägg i den här typen av trådar blir mer ansatta än positiva, men det beror nog på helt andra psykologiska anledningar.
Citera
2022-03-02, 14:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlomquist
Det är självklart ok att skriva negativa saker. Men negativa saker, precis som positiva, har inget undantag när det gäller att bli kritiserade eller kommenterade. Om du påstår att Frida till 100% lider av en ätstörning så får du ha den åsikten. Men presenterar du en åsikt som ett obestridligt faktum så kommer folk att ifrågasätta dig och din åsikt.

Sen så håller jag med att negativa inlägg i den här typen av trådar blir mer ansatta än positiva, men det beror nog på helt andra psykologiska anledningar.

Nu har äntligen läkare och ledning insett Fridas stora fysiska problem och stängt av henne.
Men Frida själv hon fattar fortfarande inte varför hon inte får åka och så länge hon inte inser sitt problem kommer hon aldrig att komma ifrån det. Om det beror på total förnekelse eller helt enkelt på en låg intelligens får man fundera på.
Citera
2022-03-02, 14:59
Medlem
katws avatar
Citat:
Nu har äntligen läkare och ledning insett Fridas stora fysiska problem och stängt av henne.
Men Frida själv hon fattar fortfarande inte varför hon inte får åka och så länge hon inte inser sitt problem kommer hon aldrig att komma ifrån det. Om det beror på total förnekelse eller helt enkelt på en låg intelligens får man fundera på.

Hon vilar den här helgen vilket är helt rätt. Det handlar inte om någon avstängning i den bemärkelsen.
Citera
2022-03-02, 15:07
Medlem
von Hindenburgs avatar
Vilar hon på eget initiativ eller andras?
Citera
2022-03-02, 15:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Hon vilar den här helgen vilket är helt rätt. Det handlar inte om någon avstängning i den bemärkelsen.

Nej, de måste ju välja sina ord när de har med en extremt omogen tjej att göra, barn får man prata till på barnens språk.
Frida får inte åka pga hennes anorektiska kropp, pga hennes sjukdomsbild.
Citera
2022-03-02, 15:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg

Hon själv förstår inte varför hon inte får åka, så givetvis är hon stoppad av läkare och ledning.
Frida Karlsson kommer inte att åka mer tävlingar i år, än vad dessa fanatiker här på fb skriver.
Citera
2022-03-02, 15:14
Medlem
katws avatar
Citat:
Nej, de måste ju välja sina ord när de har med en extremt omogen tjej att göra, barn får man prata till på barnens språk.

Frida är tillbaka till Falun.

För övrigt borde du läsa och faktiskt ta till dig av de svar du får. Exempelvis KamratBlomqvist här ovan. Det är som att hälla vatten på en gås.

Är det bara Frida du vill diskutera? Du har ingen åsikt om varför Ebba har gått bakåt denna säsong? Nej just det, det är korståget mot Frida som är det viktiga. Du agerar som en trotsig femåring.
Citera
2022-03-02, 15:18
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von Hindenburg

Självklart vill hon alltid köra med beslutet är taget i samråd med tränaren, ledningen och läkaren.
Citera
2022-03-02, 15:22
Avslutad
Citat:
Frida är tillbaka till Falun.

För övrigt borde du läsa och faktiskt ta till dig av de svar du får. Exempelvis KamratBlomqvist här ovan. Det är som att hälla vatten på en gås.

Är det bara Frida du vill diskutera? Du har ingen åsikt om varför Ebba har gått bakåt denna säsong? Nej just det, det är korståget mot Frida som är det viktiga. Du agerar som en trotsig femåring.

Korståg?
Varför försvarar du en sjuk tjej in i absurdum kan man ju hellre fråga.
Sen att jämföra Ebba med Frida visar din fullständiga brist av kunskap om kroppens fysik, Ebba har väl inte kollapsat gång på gång, Ebba har ingen anorektisk kropp, hon är inte alls sjuk som Frida.

Sen kan du glömma att Frida åker i Falun, Frida kommer inte att tävla mera denna säsongen!
Citera
2022-03-02, 15:25
Medlem
katws avatar
Citat:
Korståg?
Varför försvarar du en sjuk tjej in i absurdum kan man ju hellre fråga.
Sen att jämföra Ebba med Frida visar din fullständiga brist av kunskap om kroppens fysik, Ebba har väl inte kollapsat gång på gång, Ebba har ingen anorektisk kropp, hon är inte alls sjuk som Frida.

Sen kan du glömma att Frida åker i Falun, Frida kommer inte att tävla mera denna säsongen!

Du fattar ju uppenbarligen ingenting. Det är inte jag som bedriver agenda här. Det är du. Ditt förtäckta hat mot Frida är motbjudande. Du slingrar dig så fort du får motfrågor. Jag pratar om Ebbas sportsliga bakgång, inte hur hennes kropp ser ut. Du debatterar oärligt och extremt ensidigt. Jag lämnar dig åt ditt öde nu.
Senast redigerad av katw 2022-03-02 kl. 15:47.
Citera
2022-03-02, 16:01
Avslutad
Citat:
Du fattar ju uppenbarligen ingenting. Det är inte jag som bedriver agenda här. Det är du. Ditt förtäckta hat mot Frida är motbjudande. Du slingrar dig så fort du får motfrågor. Jag pratar om Ebbas sportsliga bakgång, inte hur hennes kropp ser ut. Du debatterar oärligt och extremt ensidigt. Jag lämnar dig åt ditt öde nu.

Om du vill kalla faktiskt konstaterande av Fridas fysiska status för hat har även du problem men av annan art.
Jag skulle skriva exakt samma ord om det så gällde Ebba, Jonna eller någon annan av våra tjejer.
Men nu är det så att INGEN av de andra tjejerna är ens i närheten av att bli avstängd/stoppade från tävling.

Vad din agenda här på fb att försvara Frida in i absurdum beror på har jag inte en enda aning om, men jag uppskattar verkligen att du inte tänker fortsätta svara på mina inlägg.
(Hur länge du nu kommer att hålla det löftet.)

Ha De'.
Citera
2022-03-02, 16:09
Medlem
Citat:
För 2 år sedan när Frida blev stoppad gick man ut med att hon var stoppad för att hon inte uppfyllde alla hälsokrav.

Varför skulle dom inte göra det nu om det är som du säger?
Är du närstående till Frida?
Har du koll på hennes fysiska och psykiska status?
Har du koll på hennes blodvärden, blodtryck mm mm?
Hur har du isf "fått tag" på dessa uppgifter?

Jag tror att du bara sitter och gissar och försöker använda "fina" namn på saker o ting men att du inte VET ett jävla jota om Frida och hur hon mår!
Då behöver du inte spela Allan och säga att du VET, för det gör du med stor säkerhet,.........INTE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in