2022-03-02, 06:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av riverman83
Av någon anledning verkar de ryska gå åt bra mycket fortare än de amerikanska...

Det verkar dom ju, usla tränade kanske? tittar vi på Rysslands T-14 Armata tex så är det väl bland dom mest avancerade stridsvagnar idag, bra mycket mer högteknologisk än USA´s M1 Abraham iaf. Men saknar man nu bra stridsmoral , motivering och utbildning så antar jag att det inte spelar någon roll att ha nått som är rätt nytt
Citera
2022-03-02, 06:25
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ProGBG
Han har ingen makt över dom alls, vilken kan tyckas konstigt, vapenlagarna där är ju rätt fritt också. Dom har noll koll på vilka som har vapen och det finns heller inget intresse vad jag fattar det som.

Ukraina är mer likt Ryssland än vad dom är Europa.

Har sett flera ledare från Azovbataljonen uttalar sig om både nazism samt regeringen och där tydligt har tagit avstånd men samtidigt sagt att det finns nazister bland dom som slåss för dom. Dom är nationalister att dom då dra till sig nazister är inget konstigt, det är ju samma sak som sossarna dra till sig kommunister med deras våldsamma hantlangare som RF, AFA, SAC osv. Betyder det då att alla Socialdemokrater är våldsamma kommunister?

Anledningen till att dom bildade Azov är ju pga av regeringens lama förmåga att bemöta Ryssarna. Enligt dom så vill inte regeringen slåss mot Ryssland för att inte uppröra dom. Nu ser vi ju att den taktiken sket sig ordentligt.
Har du någon länk eller så till där sådana ledare uttalar sig, vore intressant att se.
Citera
2022-03-02, 06:30
Medlem
Rasseltasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Dessvärre tror jag du har rätt, för det är synd om det ryska folket som faktiskt redan börjat lida av sanktionerna ekonomiskt och som inom en snar framtid även kommer att se hyllorna i affärerna bli tommare och tommare.
Det stämmer inte att det ryska folket är oskyldigt och att de förråtts av korrupta ledare. Jag har jobbat mycket med ryssar och de brukar ha ungefär samma moral som Putin, dvs. det är rätt som jag kan komma undan med.

Många i Väst tror nog att ryssar har samma moraliska föreställningar som oss men det har de inte.
Citera
2022-03-02, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Det verkar dom ju, usla tränade kanske? tittar vi på Rysslands T-14 Armata tex så är det väl bland dom mest avancerade stridsvagnar idag, bra mycket mer högteknologisk än USA´s M1 Abraham iaf. Men saknar man nu bra stridsmoral , motivering och utbildning så antar jag att det inte spelar någon roll att ha nått som är rätt nytt

De enda ryska stridsvagnar jag sett bilder på i detta krig är T-72or, med olika nivåer av uppgraderingar. De verkar inte vilja använda nyare modeller.

Kan ju förstås ha missat just de bilderna.
Citera
2022-03-02, 06:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BeachBob
Tycker Biden och Magdalena:s tal var klart godkända. Sen måste jag säga att detta kriget känns som det är personligt. Känns som putin har något personligt emot Volodymyr Zelenskyj och det är honom personligen som putin hatar.

Startar man krig pga personliga vendettor, ser bl a generalerna till att du hamnar i ett dike.
Citera
2022-03-02, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drhasch81
Varför konvojen inte rör sig mer verkar vara de väntar in en konvoj till som ska komma från andra hållet,att omringa Kiev enligt USAs militär.
Att konvojen skulle ha slut på bensin ,att den har övergetts ,de kan ni glömma de är redo
Det låter rimligt det du skriver. Att konvojen skulle ha slut på bensin verkar långsökt.
Citera
2022-03-02, 06:34
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear

Har ryssarna ens några sådana i tjänst än?

https://nationalinterest.org/blog/reboot/russias-next-generation-t-14-armata-tank-just-getting-started-199842

Citat:
However, when these tanks might be delivered is still very much in question. As of January, the Russian Ground Forces (RGF) had not taken delivery of its first batch of the third-generation T-14s, and delivery has been delayed multiple times around. Delivery was expected on the first nine tanks by Russian tank manufacturer Uralvagonzavod (UVZ) in 2018, before the target date was pushed back to 2019.

Skulle inte förvåna mig om det inte blir av alls nu.
Citera
2022-03-02, 06:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enoent
De enda ryska stridsvagnar jag sett bilder på i detta krig är T-72or, med olika nivåer av uppgraderingar. De verkar inte vilja använda nyare modeller.

Kan ju förstås ha missat just de bilderna.

Har inte heller sett Armatan på några bilder tex, så där har du antagligen en poäng iaf. Dom har väl kanske inte ens använt dom än isf, eller väljer att inte använda dom.
Citera
2022-03-02, 06:36
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenpaflaskan
Och snart kommer rysstrollen och skriver att det är Ukrainas fel.. Att dom som icke angripande land borde ha lagt sig platt för att skona civila..
Suck ja. Skulle vilja veta mer om de där - är de ursprungssvenskar som går Putins och hans gelikars ärenden, är de t ex ryssar som nästlat sig in i vårt samhälle och går de i så fall under sina riktiga namn här i landet eller har de fejkade identiteter. Tycker egentligen att de borde anmälas, forumet borde frångå sina principer här eftersom de är potentiella hot mot vårt land och andras.
Citera
2022-03-02, 06:38
Medlem
Goldfinger1964s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riverman83
Av någon anledning verkar de ryska gå åt bra mycket fortare än de amerikanska...
För att Ryssland krigar mot en riktig armé, inte talibaner
Citera
2022-03-02, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Det låter rimligt det du skriver. Att konvojen skulle ha slut på bensin verkar långsökt.
Är det nåt ryssarna har gott om så är olja och bränsle.
Det är bara skitsnack att dom har soppatorsk.
Citera
2022-03-02, 06:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Har ryssarna ens några sådana i tjänst än?

https://nationalinterest.org/blog/reboot/russias-next-generation-t-14-armata-tank-just-getting-started-199842

Skulle inte förvåna mig om det inte blir av alls nu.

Där ser man! något jag missat isf. Planerna dom hade var väl att den där skulle bli deras nya main battle tank. Dom har väl ungefär 50-100 såna tillverkade just nu, eller så är källorna jag såg på det dåliga helt enkelt. Men har man så pass få kanske man inte direkt sätter in dom i ett krig mot Ukraina. Dom ser fina ut iaf!
Senast redigerad av Bobthebear 2022-03-02 kl. 06:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in