2022-03-02, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Kolla här. Jag säger inte alls emot det du skriver. Tvärtom, stor cred, att du lägger upp det på ett intressant sätt. Jag vill bara höra din egna åsikt vem i det här läget skulle vara ett bättre val. No hard feelings.
Okej.
Jag tror samtliga partiledare hade gjort det ungefär lika bra.
Inte Nooshi för hon är emot vapenexport, så där hade det skitit sig.

Men Ulf, Jimmie, Ebba, Annie eller Nyamko.
MP nej tack, det partiet ska bara väck.

Tror nog att Ebba hade varit riktigt vass i att leda Sverige i dessa tider.
Ebba for statsminister.
Citera
2022-03-02, 01:35
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jojjevich
Vad är det för fel på dig din fega lilla horunge?
Du har suttit i den här tråden nu och postat en massa skräp som går ut på att den ryska befolkningen ska dö och lida.
Putin är en Idiot, ja..det vet alla, till och med stora delar av den Ryska befolkningen.
Sluta sitt här och uppvigla och lek tuff din lilla råtta.
Det är ryska folket som har röstat fram Putin.
Ryska folket är medbrottslingar.
Dom ska sona för sina brott och ångra det för resten av sina liv. Folket ska gå ut öppet med att dom hatar sitt land.

Då kan vi eventuellt överväga att godta deras ursäkt.
Citera
2022-03-02, 01:37
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Bidrog kanske är en överdrift men vi underlättade definitivt för hitler det går inte att snacka bort. Men det är historia nu, och nu ska vi skriva ny sådan som stolta svenskar.
Inte alls vad gäller Tysklands invasion av Norge. Sverige vägrade att låta Tyskland transportera trupp genom Sverige med motiveringen att Norge är ett broderfolk vilket var ett språk tyskarna förstod och accepterade. När kriget var över i Norge kom nya krav från Tyskland att släppa igenom permittenttrafik och nu förklarade man att om Sverige vägrade nu när striderna var över skulle Tyskland tolka det som en fientlig handling från svensk sida. Därmed inte sagt att vi inte hjälpte Tyskalnd på andra sätt, vi hade kontrakt vi fullföljde som export av malm och kullager men även att vi hade kontrakt med Storbritannien som köpte Boforskanoner och senare reservdelar till dessa.
Senast redigerad av Kloss 2022-03-02 kl. 01:42.
Citera
2022-03-02, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalvTomt-Glas
Vad sa våran fantastiska statsminister på talet idag? Orkar inte lyssna själv då hon, precis som alla andra politiker inte talar som en riktig människa i ett försök att verka vara över oss vanliga peasants.

Ja du. Bara massa trams mest. Inget man direkt orkade lyssna på ens. Hon tog väl typ upp det vi flesta redan vet. Tyckte man mest blev trött på o höra hennes skit snack
Citera
2022-03-02, 01:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AntiMedelklassen
Zelensky har ju startat en internationell bataljon så det är bara till för krigshetsarna att åka ner nu. Fast det är väl för bekvämt att sitta hemma i Stockholm och dricka expresso på ett "fik"
Det är inte så enkelt som man tror.
De söker erfarna militärer först och främst.

De som inte har erfarenhet eller kan språket kommer ses som en belastning där nere.

Finns en del för detta på Reddit, en del har åkt ner och några har vänt.
Tydligen skriver man under ett kontrakt "until the war ends" så det är en jävla uppoffring.

Hade gjort det för Finland då det hade påverkat Sverige enormt mycket i långa loppet.
Citera
Medlem
Tvonds avatar
80 ryska fordon förstörda i Romen district
100+ ryska fordon i Biskin

Foto från drönare massivt eldhav när ca 50 MLRS Grad exploderar.

https://ibb.co/QX6vFZr

De där turkiska drönarna är imponerande.

Vore sjukt om även om den södra konvojen med 800+ fordon är sann som Kiev independent rapporterat då har man idag slagit ut över 1000 ryska fordon
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Jag tror du har missförstått helt. Polen var en svag meningslös nation under andra världskriget som inte bjöd upp något särskilt motstånd.

Enda sättet för Polen att bli en supermakt är att låta sig ockuperas av Tyskland, USA eller Ryssland.

Sverige hade uppenbarligen en mycket smartare strategi än Polen - vi blev rika och Polen blev förstört och förnedrat.

Du behöver nog läsa lite historia.., för det har du nog inte gjort..
Citera
2022-03-02, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Nej, jag vll se Mr Z. ledd ut ur en bunker, bakbunden och sägandes: "Mig behöver man inte hänga!". (replik lånad från en tonårskille i en berättelse av den ryske författaren Andrejev).
Kukhuvudet kommer inte ens lyckas med sina vitryska muppar, han får nog försöka ropa på hjälp av kineserna först
Citera
2022-03-02, 01:40
Medlem
Inte ens ukrainare själva trodde på ett sådant här krig dagarna innan trots 150 000 soldater vid gränsen, blodsbanker, dagliga varningar från underättelsetjänster världen över osv. Och "krigsexperter" trodde som mest på typ 50% risk för krig, och den genomsnittlige Flashback användaren var väl typ 90% av kommentarerna man var pantad om man trodde en invasion skulle hända.

Visst har många av de stridande ryssarna redan visat sig dumma men inte är det helt omöjligt många av dom bara trott dom varit på uppdrag.

Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Ryssland gör framsteg varje dag, finns nog en baktanke och tror inte på all propaganda om att ryssarna inte visste att det inte var en övning eller något liknande? Har ju varit nära gränsen i flera månaden inte är ryska soldater så korkade.
Citera
2022-03-02, 01:41
Medlem
karlsoons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
80 ryska fordon förstörda i Romen district
100+ ryska fordon i Biskin

Foto från drönare massivt eldhav när ca 50 MLRS Grad exploderar.

https://ibb.co/QX6vFZr

De där turkiska drönarna är imponerande.

Vore sjukt om även om den södra konvojen med 800+ fordon är sann som Kiev independent rapporterat då har man idag slagit ut över 1000 ryska fordon

Då är det I runda slängar bara 6 mil konvoj kvar då.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Okej.
Jag tror samtliga partiledare hade gjort det ungefär lika bra.
Inte Nooshi för hon är emot vapenexport, så där hade det skitit sig.

Men Ulf, Jimmie, Ebba, Annie eller Nyamko.
MP nej tack, det partiet ska bara väck.

Tror nog att Ebba hade varit riktigt vass i att leda Sverige i dessa tider.
Ebba for statsminister.

Intressant. Tack för en ovanlig uppriktighet för att vara Flashback. Jag tror definitivt att Ebba skulle ha gjort ett mycket bra jobb. Dessutom ligger hon mycket närmare min ideologiska hemvist. Tål att tänka på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tjollahopp85
Det är inte så enkelt som man tror.
De söker erfarna militärer först och främst.

De som inte har erfarenhet eller kan språket kommer ses som en belastning där nere.

Finns en del för detta på Reddit, en del har åkt ner och några har vänt.
Tydligen skriver man under ett kontrakt "until the war ends" så det är en jävla uppoffring.

Hade gjort det för Finland då det hade påverkat Sverige enormt mycket i långa loppet.

Som du säger hade det gällt Finland hade det varit givet men tills dess håller jag mig hemma och fyller på fett och muskelreserverna så man kan slåss för sitt fosterland eller brödrafolk när det behövs istället
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in