2022-03-02, 00:49
Medlem
adolf512s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Det sista skulle sleepy Joe tvingat fram på en gång. Hela detta krig är meningslöst. Mer än att Ryssland har chansen att rycka upp sig militärt. Detta är en viktig läxa.
Joe Biden är ganska svag som president. Han är inte villig att köra chickenrace mot putin trots att han har det bättre fordonet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Du har storhetsvansinne nu. Nöj er med det lilla ni kan få.
Om Ryssland inte kan nöja sig, varför ska vi nöja oss med det vi har? Vi kan kräva delar av Ryssland om vi skulle vara sugna för det.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Vem/vad backar upp bitcoin?
Crypto kommer att bli mer reglerat.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrsEjPK
Tror du det händer något på live kamerorna i natt ?
Min sedvanliga fråga .

Enligt senaste information ska den 64 km långa konvojen stå endast 10 km från Kiev, samtidigt som den sträcker sig 64 km bakåt åt nordost.
Troligtvis handlar det nu om att trupperna måste invänta order om att inta anfallsposition, enligt uppgift ska trupperna omgruppera sig inför den kommande offensiven.

Den militära offensiven är nära förestående, tidigare idag uppmanade försvarsdepartementet i Moskva alla invånare i Kiev att lämna staden eller sätta sig i säkerhet.

Anfallet lär alltså ske inom kort, exakt när är dock svårt att säga, vi får avvakta och se vad som händer de närmsta timmarna.

Här har du anfallskartan:https://bilder.bild.de/fotos/infografikkarte-schlacht-um-kiew-79307260/Bild/21.bild.gif
Konvojen ska stå där du ser den andra pilen från höger på kartan, vid Antonov-flygplatsen.
Citera
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Ukrainsk drönare nedskjuten. Kaotic är nya LiveLeak.

https://www.kaotic.com/video/04ad9b7b_20220301063311_t

Härlig syn att se detta turkiska fanskap explodera.
Citera
2022-03-02, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Om Ryssland inte kan nöja sig, varför ska vi nöja oss med det vi har? Vi kan kräva delar av Ryssland om vi skulle vara sugna för det.

För att ni agerar inte som Ryssland. Ni bara snackar.
Citera
2022-03-02, 00:50
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Det är något som kommer aldrig någonsin släppas. Med dessa pengar så hade Polen varit en supermakt idag.

Den dagen då Ryssland kommer betala krigsskadeståndet till oss, så kan vi sätta oss vid bordet

Skit i att vara supermakt. Det ger bara problem. Ni har varit supermakt en gång i tiden. Och hur slutade det. Det är skönare att rå om sig själv och sova gott om kvällen. Titta på oss, vi lämnade den rollen och det blev alldeles utmärkt.
Citera
2022-03-02, 00:51
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Enligt denna karta är Kiyv snart helt omringat. Bara support från söder som saknas.

https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194

"Om" det stämmer betyder det troligtvis att den där "mega-kolonnen" har fått soppa och har börjat flytta på sig.

Likaså att man har ett lokalt luftherravälde där..
Citera
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Som moderat måste jag instämma och säga att även felställda klockor slår rätt ibland. Magda har som du säger imponerat stark.

Däremot så tycker jag hon gör helt rätt i sitt agerande kring Ukraina då Europa måste stå eniga och stark för att inte springa Putler och Kreml ärenden. Viker Europa en tum så kommer Putler hugga hela armen direkt

Han kommer nu ha mycket framtida ammunition om varför resten av världen förtjänar en invasion: "ni lade er i, jag varnade er.. ni har dödat dessa ryska soldater.. så nu skickar jag in fler till att dö.".
Citera
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TunderTarFyr
Tyvärr hörde jag det på P1 radio, efter Putin uttryckt sig konstigt till media när han träffat Macron.

P1 hade en professor i Ryska som förklarade ordspråket som medierna hade så svårt att översätta.
Knulla ingick uttryckligen.
Dessutom handlade ordspråket om att något i stil med "du är död, jag knullar dig som jag vill".

Varför sa Putin så frågade journalisten på P1? Professorn sa att hon bara kunde översätta, inte förklara varför Putin använde ett sådant kränkande språkbruk.

Det var en artikel i Sydsvenskan (tror jag) häromdagen där en ryska kommenterade Putins språkbruk. Kort och gott så talar han gangsterspråk. Grovt och vulgärt. Inte byråkratspråk eller politikerspråk.
Citera
2022-03-02, 00:52
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Enligt denna karta är Kiyv snart helt omringat. Bara support från söder som saknas.

https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194

Korrekt!

Södra flanken lämnas öppen!
Citera
2022-03-02, 00:52
Medlem
nousernameneededs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
För att ni agerar inte som Ryssland. Ni bara snackar.

Enda anledningen till att Ryssland kan agera så här är för att de hotar världen med kärnvapen... skull Ukraina haft sina kärnvapen kvar skulle Moskva aldrig vågat sig in där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in