2022-03-02, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Dnipropetrovsks kommunfullmäktige var det som hade pratat med ukrainska flygvapnet efter uppdraget utförts, och han skrev om det på facebook då. Sedan dess verkar det ha bekräftats av det vanliga försvaret.

Har vi bilder, videoklipp?
Citera
2022-03-02, 00:29
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Polen klarade knappt att hålla gränsen mot obeväpnade irakiska kurder.

Du måste skämta. De klarade det galant, och utan offer. Betyg 5/5.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Har precis skett ge det några timmar så få vi se en sådan stor händelse vill man naturligtvis dra nytta av i propaganda syfte.

Då avvaktar vi. Låter helt jävla galet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
https://www.independent.co.uk/news/world/europe/ukraine-air-force-russia-vaccum-weapons-b2025584.html

Bra artikel, tack!
Citera
Medlem
MrsEjPKs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Det är en tråkig utveckling.

Tror du det händer något på live kamerorna i natt ?
Min sedvanliga fråga .
Citera
2022-03-02, 00:30
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
Att säga att Kherson har fallit pga lite lastbilar i centrum, jag tror inte ens man kan säga så i det här kriget, för mig hade Kherson fallit om det var en jublande folkmassa med ryska flaggor runt lastbilarna, fan till och med Hitler hade ett mer positivt mottagande i Frankrike än detta, det är möjligt att militären dragit sig tillbaka tillfälligt, men vad ska soldaterna göra där? bosätta sig i lägenheter? ta över kommunstyret?

Det är det jag inte fattar med detta kriget planen om vad trupperna ska göra är extremt luddigt, och även om de nu tar över hela landet vilka ska styra? risken för civil olydnad kommer vara hög, enda anledningen att Putin klarade vinna andra Tjetjenien kriget är ju faktiskt Kadyrov som lyckades vara godkänd både av Putin och större delen av folket, vem ska dem hitta i Ukraina som ska fylla den rollen eller ska det komma som på gamla goda sovjettiden politiker från Ryssland och ta över?

OBS Jag är 1000% Anti Putin men försöker skapa mig en korrekt lägesbild.

Sen i eftermiddags så kan man se på bilder och videos att Ryska styrkor inte uppträder taktiskt på samma sätt som dagarna innan.

Som på bilden med fordonen på torget. Tyvärr så är de ju uppställda så för de känner sig trygga med situationen

Inga reguljära ukrainska styrkor verkar finnas kvar. Nu återstår att se hur effektivt insurgency kommer att vara i den staden.

Jag tror inte territorial defence kan ta tillbaka Kherson med manövrar.

En sak till som är värd att nämna:
Kherson är varken Kiev eller Donbass men lite mittemellan. D.v.s folk står bakom antingen Ukraina eller Ryssland så det är inte alla i staden mot Ryssarna.
Citera
2022-03-02, 00:31
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Sjukt om det stämmer..

Antar att det kommer att släppas lite film om anfallet så småningom då...
Citera
2022-03-02, 00:31
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Kan vara uppblåsbara fordon som bara ser äkta ut från ovan.

Möjligt.. men då hade nog underrättelsetjänst vetat det. Om så är fallet så hade eventuellt jänkarna talat om det för Ukrainas president och uppmanat honom att kämpa vidare.

Vem fan vet.

Men isåfall kanske en riktig trupp är på väg istället.......

Jag vet inte längre... det är det ingen som gör.

Kan inte någon hjälte skjuta putlerfanskapet i huvudet bara. Måste vara jobbigt att jobba och leva och med honom under resten av sina liv. Hans livvakter och diverse total-lojalt folk lär ju välja ett "lyxliv" i nån jävla bunker med putin dock, än att skjuta sin älskade putin.

På tal om ingenting: han kommer nog inte vara säker i någon bunker iallafall, om nästan hela resten av världen dör. De överlevande kommer att hämnas på honom.. de kommer att döda honom. .. och det är väl DÅ han begår självmord .... Hitler 2.0.
Citera
2022-03-02, 00:32
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av phibax
Snubben börjar bli långsam...har inget att göra ..skynda dig BAB7 😂

Jag vet inte om tilltalade mig?

Ja, jag följer den aktuella händelseutvecklingen noga i detta känsliga läge vi befinner oss i nu.

Samtidigt presenterar fakta om den militära operationen här i tråden efter hand som det kommer ny information.

Dessutom kokar jag sparrissoppa nu också, men jag försöker ändå svara på era frågor så gott jag kan.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det blir ett blodbad och bara grus kvar antagligen.
Ryssland är ju där för ta över hela skiten och annektera landet; vad ska de med ett grustag till egentligen?
Framförallt som de är fullständigt bankrutt! De har inte råd att bygga upp infrastruktur och samhällsfunktion igen!

Hela den här invasionen, varken syftet eller genomförandet av den, är verkligen inte genomtänkt på något plan.
Det är som om Putin är 9 år gammal, ligger i sängen och tänker "Ujj, vad tufft det vore att ta deras grejor då!"
Citera
Medlem
Även i krig så används racistkortet av somliga
https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-putin-news-03-01-22/h_f0a5478c5560eec13476f6cd8e5bc82f
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norrlandskille88
Ganska sjukt om det stämmer vad professorn säger så är vi princip alla döda snart, varför talas det inte mer om detta, är han känd konspirationsteorektiker? Finns ju ingen annan anledning att Putin skulle skicka sin familj till en bunker om han inte typ på förhand förväntar sig det scenariot.

Det skulle kunna bero på att Putin är en VÄLDIGT eftertraktad man numera
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in