2022-03-02, 00:43
Medlem
mjoelk-kannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Enligt denna karta är Kiyv snart helt omringat. Bara support från söder som saknas.

https://www.scribblemaps.com/maps/view/The-War-in-Ukraine/091194

Jovisst. "Scribblemaps" har ju alltid varit en trovärdig källa.
https://www.scribblemaps.com/maps/view/war-in-ukraine/war-in-ukraine
Citera
2022-03-02, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upperkutt
Vet du om det att ändra så att textern är på Engelska?

Inte vad jag sett. Men textrutorna är på finska med engelska i botten. Så zoomar du in textrutorna så är det engelska nedantill.
Citera
2022-03-02, 00:44
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Maggan får godkänt. Gillar henne mer för varje dag. Och det säger jag även om jag aldrig har röstat på sossarna. Bra kvinna den där.
Jag ska vara ärlig och säga att jag tycker hon gör ett grymt bra jobb som statsminister.

Väldigt rak, saklig och tydlig.
Motsatsen mot våran kära Löfven.

Men, jag tror att hon blandar in för mycket känslor i sina beslut kring Ukraina.

Jag är långt från en sosse men hon har verkligen imponerat mig, önskar bara att hon framöver inte blandar in lika mycket känslor i sina beslut kring Ukraina.
Citera
2022-03-02, 00:45
Medlem
Otroligt intressant perspektiv som jag fann i kommentarsfältet på theync:

And the worst has yet to come , i think Putin will use tactics like in Chechnya there will a bloodbath in kiev and in many other cities so we must be preparred to have like 300.000 - 500.000 civilans deaths, it will push Ukraine further in poverty with 5 million internal people dispalced , Ukraine will become europe's pedophile paradise with thousands homeless children on the streets, the buying and selling of those kids, to perverts coming from western europe which can subject them to every depravity, illegal organ trafficking market in which kids, teens an d women will be kidnapped in order to get their organs , the biggest european drug market and every shit is going on this world .Mmmh sounds good.
Citera
2022-03-02, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av E.Clarke
Ukrainsk drönare nedskjuten. Kaotic är nya LiveLeak.

https://www.kaotic.com/video/04ad9b7b_20220301063311_t
Fan vad man saknar liveleak dagar som dessa.
Citera
2022-03-02, 00:46
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolf512
Det är absolut möjligt för NATO att backa upp Ukraina.

Putin kan inte vinna ett Tredje världskrig nu. NATO kan absolut pressa putin till att avsluta kriget, det handlar om vilja.

Detta talar för NATO inblandning:

https://hackaday.com/2022/02/27/neon-ukraine-and-the-global-semiconductor-industry/

Kan vara så att sanktioner och stöd med vapen bara är första steget.

NATO kan dock tvinga Ukraina till ganska dåligt freds-avtal ex ge upp hela donpass-området som Ryssland ger anspråk på samt att de inte får tillbaka Krim.

Det sista skulle sleepy Joe tvingat fram på en gång. Hela detta krig är meningslöst. Mer än att Ryssland har chansen att rycka upp sig militärt. Detta är en viktig läxa.
Citera
2022-03-02, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
800. Då kan man faktist tom börja prata i procent av hela Rysslands arme som är förintad. De har ju också en gräns om hur många de har. De har väl dock nära 10000 tanks i reserv om det vill sig riktigt illa.

Skulle vara en megavinst för Ukraina om de hade lyckats med den bedriften. Men som sagt om så bör det ju komma videobevis närmaste timmarna.
Många av de 10000 står magasinerade i Sibirien och frågan är hur många av dem som ens är i körbart skick. En del av dem hade kanske passat bättre på ett armémuseum
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337

And the worst has yet to come , i think Putin will use tactics like in Chechnya there will a bloodbath in kiev and in many other cities so we must be preparred to have like 300.000 - 500.000 civilans deaths, it will push Ukraine further in poverty with 5 million internal people dispalced , Ukraine will become europe's pedophile paradise with thousands homeless children on the streets, the buying and selling of those kids, to perverts coming from western europe which can subject them to every depravity, illegal organ trafficking market in which kids, teens an d women will be kidnapped in order to get their organs , the biggest european drug market and every shit is going on this world .Mmmh sounds good.
Fyfan skriv inte så man blir illamående av bara tanken.
Då blir det till att åka ner och jobba mot pedofilerna.

Finns så mycket vidriga människor, man kokar när man läser sådant för man vet att det är sant.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Jag ska vara ärlig och säga att jag tycker hon gör ett grymt bra jobb som statsminister.

Men, jag tror att hon blandar in för mycket känslor i sina beslut kring Ukraina.

Jag är långt från en sosse men hon har verkligen imponerat mig, önskar bara att hon framöver inte blandar in lika mycket känslor i sina beslut kring Ukraina.

Det går alltid att göra saker bättre, så känner nog även hon själv. Jag håller med dig ändå. Men ibland gillar jag också lite känslor.
Citera
Medlem
Frickys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337

Haha, snacka om att överdriva.

Löjligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av punishersweden
Släpp det. Bättre att få tillbaks lite mark.
Det är något som kommer aldrig någonsin släppas. Med dessa pengar så hade Polen varit en supermakt idag.

Den dagen då Ryssland kommer betala krigsskadeståndet till oss, så kan vi sätta oss vid bordet
Citera
2022-03-02, 00:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky

Som moderat måste jag instämma och säga att även felställda klockor slår rätt ibland. Magda har som du säger imponerat stark.

Däremot så tycker jag hon gör helt rätt i sitt agerande kring Ukraina då Europa måste stå eniga och stark för att inte springa Putler och Kreml ärenden. Viker Europa en tum så kommer Putler hugga hela armen direkt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in