2022-03-01, 23:44
Medlem
Enterprises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loooogi
Tror det är en markering inför förhandlingarna.
Förhandlingarna är väl avbrutna efter en halv dag?
Citera
Medlem
Damacys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pleiadesz
https://www.expressen.se/tv/nyheter/har-jobbar-putin-pa-som-vanligt-mitt-under-kriget/

Respektlöst när man förlorar soldater i sitt krig och åka runt på sånt här imo ännu en propagandaförlust stämmningen känns tryckt

Intressant att han insisterar på det enorma avståndet till andra människor hela tiden, jag undrar om det är hjärnspöken, hypokondri eller om han är sjuk.
Citera
Medlem
RealTides avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hamleys
Jag undrar om kineserna kommer att köpa Ryssland nu?
DEt kan knappast vara bra för kineserna om Rysslands ekonomi slutar att fungera.
Men lägg ner snacket om Ryssland som en supermakt annat än i kärnvapen.
Deras ekonomi är typ 2% av världsekonomin.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av platyzma
Om Putler vill tillsätta en marionettregim krävs ju en Quisling, finns det ens en sån, han Janukovitj? Det är ju för genomskinligt för till och med Kreml.
Kreml tar vad som helst med puls. De sista tre kortlivade Sovjetledarna före Gorby var eventuellt redan döda när de tillträdde.
Citera
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Källor??
Det cirkulerade rykten om att ukrainarna brände av en Tochka-raket mot nämnda flygfält för flera dagar sedan... Den gången förnekades detta av både Ukraina och Ryssland. Däremot kan ryssarna ha dragit iväg ett par, ett fåtal, liksom ukrainarna i Donbass sen 2014.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratSkeppet
Ryssen avancerar långsamt.
Om de kör fast, eller om de långsamt kan mala ner det ukrainska motståndet går inte att säga än.

Så pass långsamt att andra länder hinner skicka frivilliga soldater (sverige 400 enligt GP).
+ Tusentals vapen och ammunition... Inget dåligt skit som länder skickar dit. Går det tungt nu för Ryssland hjälper det ju inte att Ukraina fyller godispåsen under tiden.
Citera
2022-03-01, 23:45
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Egenutvecklad högteknologi, kärnvapenmakt och den första Kosmonauten i rymden

Ryssland har egen utveckling och tillverkning av elektronik och högteknologi, något behov av teknologi från väst föreligger inte.

Jag kanske också ska påminna dig om att Ryssland är en supermakt med en enormt bred kompetens inom teknologi av olika slag, allt från att man är en kärnvapenmakt till att man var först i världen med att skicka ut en Kosmonaut i rymden.

Ni är världsledande på att fuska med doping också.
Därför kan man börja undra om den där ryssen vad han nu hette verkligen var först i rymden, tror på det lika mycket som att USA varit på månen!

När slutar du på jobbet, själv måste jag sova för jag har ett riktigt jobb att gå till.
Citera
Medlem
kaerakels avatar
Det här är vad som händer när befolkningen försöker sätta emot en av världens främsta stridsmakter. Sorgligt att se så mycket romantisering vad gäller civila med vapen. De skickas bokstavligen talat in i köttkvarnen.

Klipp på misslyckat bakhåll av civilklädda. Obs gore. Riktigt vidrigt, men vad som väntar ifall rysarna trappar upp.

https://youtu.be/mD3gIx6H_bA
Citera
Medlem
oyinbozs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Hur är jag trög? Om du inte vet att Guld har gått upp är det du som är trög väl?

https://www.bullionbypost.co.uk/gold-price/month/ounces/USD/

Guld är en hedge och brukar gå upp under krig.
Du är trög för att guldet har inte gått upp några 30% sedan starten på konflikten. Om du förstod (Dunning-Kruger) vad informationen i dina länkar betyder skulle du gått och lagt dig.

Så, sista ledtråden. Jag ser att du skämmer ut dig i flera andra inlägg. Hur långt bakåt i tiden måste vi gå för att se en uppgång på 30%? Jag gissar på att det är ungefär lika länge som du yrat om guldpriset och svängt med ord som hedge. Hur många år hade jag fel på?

EDIT: Stavfel
Senast redigerad av oyinboz 2022-03-01 kl. 23:48.
Citera
2022-03-01, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Ryssland kommer inte resa sig förrän han är död, det vet han nog om, tror han skiter i vilket

Nja, han har bla två döttrar.
Citera
2022-03-01, 23:46
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
Det var förinspelat och stage:at så in i helvete.

Han förde fram att USA måste dra tillbaka alla kärnvapen i Europa och att han hävdar att Ukraina försöker skaffa sig tillgång till egna kärnvapen. Det är desperata uttalanden. Det har så bisarrt att det inte ens blir nån stir nyhet av det.
Man får vibbar av Stalins angrepp på Finland och utrikesminister Molotovs lögner.
Citera
2022-03-01, 23:47
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Så här går propaganda till. Precis som med covid är man inte en "förnekare" om man vill nyansera. Vi är just nu mitt inne i ett brinnande informationskrig så var vaksamma. Bättre att vara neutral än att agera från känslor.

https://imgur.com/a/JIGPEyE

Ajdå, du måste vara en känslig liten krabat för att orka bry dig om det. Politiska ledare har i alla tider häcklats precis sådär. Men du är väl en special snowflake som blivit lite kränkt : Tips : återgå och sug dina ryska kompisars dolme, som den kompanihora som du är så kan väl du står upp med dit stjärthål och göra dina trupper glada och nöjda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in