2022-03-01, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Ryska bolaget Elsum - Eltra eller vad de nu heter har byggt en x64 processor som klarar 300Mhz. De är minsann från Rysland!
Oj, är det en av de modellerna med vev?
Citera
2022-03-01, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pontec
Guld är hårdtuggat. Oroa dig inte, mer sanktioner kommer om Ryssland börjar bomba civila.

Du vet väl att Ryssland och speciellt nu när man tar Ukraina, har gott om mat? Så pass att man exporterar.

https://www.agroberichtenbuitenland.nl/actueel/nieuws/2021/10/22/export-of-agricultural-products-has-increased
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av den.dryge
Alltså denna konvoj är ju ett jävla självmords uppdrag. Fy fan å sitta i en bil i den konvojen, hade varit som ett nervvrak varenda sekund.

Fattar inte hur dom kunnat skicka iväg som i ett ankled.

1 Vet Ryssland att Ukraina inte kan slå ut konvojen

2 Skiter Ryssland i vilket, och skickar konvojen för att skrämma, och va händer om dom inte blir rädda?

Får inte ihop det p något sätt. Sen går det inte så problemfritt heller, utifall det jag läst

1. Dom vet, men konvojen har fordon som kan upptäcka och skjuta ner drönare. Sen är nog inte risken för drönar-attack stor med tanke på att dom Ukrainska soldaterna är omringade och upptagna, och så finns det inte en massa drönare tillgängliga överallt, dom är rätt få efter vad som har sagts, framför allt utspridda över Ukraina som är rätt stort.

2. Ja Ryssland skiter i vilket också, konvojen skrämmer men är också där för att ge förnödenheter till soldaterna när dom intar staden. Det står förmodligen still för dom får motstånd längst fram i ledet.
Citera
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggenaut
Avtal bryts ja. Även från västs sida. Nu känns det som att det gått rätt långt och ett avtal kanske kan defineras lite klarare. Men jag bara antar.
Vilket avtal har "väst" brutit menar du?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlpraOxy1337
Kina är samtidigt medvetna om att västerländska sanktioner mot dom skulle innebära döden för västs ekonomi…

Jag tror Kina väntar och väntar och väntar, ser hur saker utvecklar sig och att rätt läge för att sätta sin agenda ska komma.

Fast i slutändan så har jag en stark känsla att Kina hellre väljer att behålla sin massiva export till väst, än att äventyra hela grejen för ryssen. Jag bara spekulerar.

Däremot tror jag att Kina kommer på något sätt utnyttja Ryssland.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Den ryska björnungen har dessvärre soppatorsk och kommunicerar på på öppna walkietalies från Jula. Lycka till🤣
Ryssen ber Kievborna att fly, inväntar order, tankar, gör sig redo att ta Kiev med så få civila offer som möjligt. Vad gör Zelensky? Puttar ut barn med vapen i näven för att kriga ryssen för att sedan visa pappa Biden att ryssen skjuter civila.
Citera
2022-03-01, 23:33
Medlem
Peter77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Man undrar ju ändå lite vad för något briljant Ukraina har tänkt ut, som man själv inte klarar av. eftersom dom låter konvojen vara ifred?

Det visar väl sig så småningom.
Ett är ju säkert och det är att Ukrainas militär är mer kompetent än vad nog någon hade anat. Det och extremt motiverad.

Frågan är hur det hade gått utan tillskott av underrättelser och vapen från väst. Inte fullt lika bra skulle jag gissa. Framförallt underrättelserna är nog guld värda.
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Om nu Zelenskyj är målet så borde han visa sig, ta smällen och detta få ett slut.
Men 1, han är knappast kvar i landet fegisen.
2. Putin bryr sig inte om honom, han har större planer med detta än att ta komikern.

Folk underskattar och gör narr av Ryssland och Putin, jag tror de bryr sig noll om det. De har en agenda och kommer fullfölja den nu kosta vad det kosta vill. Väst gör bäst i att backa annars tror jag det smäller rejält och inte bara i Ukraina tyvärr.

Tror du att du kommer undan oskadad i din världsbild?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Ryssland och dess allierade

Ett flertal Rysslandsvänner stödjer Putins pågående militära operation:
- Kuba
- Venezuela
- Vitryssland
- Syrien
- Myanmar

Dessutom har vi ett antal stora och viktiga Rysslandsvänliga länder som fortsatt ser Ryssland som en viktig partner:
- Kina
- Indien
- Iran
- Brasilien

Ryssland har alltså gott om vänner.

Trevligt. Dom nationerna säger väl mer än en miljon ord om vilket fucked up land Ryssland är.
Citera
Medlem
Nu hetsar de stolta fransmännen mot ryssarna:

https://pbs.twimg.com/media/FMzBXzKXsAgToJR?format=jpg&name=small
Citera
2022-03-01, 23:34
Medlem
Adiaphorouss avatar
Youtube stoppar ryska medier, disney stoppar filmer i Ryssland och kommuner bryter med ryska vänorter. Det är små grejer men de visar att Ryssland kommer att bli som Kuba.
Citera
2022-03-01, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av virr82
Man undrar ju ändå lite vad för något briljant Ukraina har tänkt ut, som man själv inte klarar av. eftersom dom låter konvojen vara ifred?
Det går inte att komma åt konvojen om jag får gissa. Ryskt territorium + att man har anti air överallt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in