2022-03-01, 23:27
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
Putin har en ny plan.

[…]

När ordern ges, är det bara timmar kvar tills att Kiev faller.

Vad har du för insyn och kompetens som får dig att tro att du vet detta?

Finns det nån bland Putins generaler som ringer och skvallrar? Putin själv kanske?
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Hur mycket älskar du Ukraina då? Är det inte lite patetiskt att använda slagord som Slava Ukraini när det enbart görs eftersom att situationen i Ukraina kan komma att bli lite närgången för dig själv? Jag menar Ryssland hade en intervention i Georgien 2008 som också är ett europeiskt land, men då var det det inga slagord. Sedan är Ukraina också ett genomkorrupt land som har en tredjedel av rysslands BNP/kapita, verkar inte ha gått så bra för dem trots att Ryssland har försökt bygga upp landet genom infrastrukturprojekt medans EUs pengar har gått rakt ned i fickorna på dom korrupta politikerna i Ukraina.
Nä det här är bara hyckleri. Folk verkar inte förstå vad konflikten handlar om och hur sammankopplade Ukraina och Ryssland är som länder.

Ja det är närgånget för mig själv, ligger nära och jag har vänner därifrån och har också varit där flera ggr, Lviv och Ivano Frankivsk, bland annat.. Jag har rätt att tycka att Putins invasion av Ukraina är fel, respektera det och håll din käft..! Är du Putinist eller vad fan håller du på med?
Citera
Medlem
Kilowattjagarens avatar
Nu såg jag precis en stridsvagn i webbkameran som körde sakta, kan ha varit ett annat stort bepansrat fordon, förmodligen Ukrainsk för den hade inte soppatorsk.
Citera
2022-03-01, 23:28
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Det sägs i media att om Putin velat avgöra kriget hade han luftbombat Kiev.
Verkar vara en rimlig bedömning för mig.
Varför gör han inte det?
För att han inte vill det. För att det är för nära grannar. Det skulle se illa ut?
Eller?
Han har ju förklarat i sina tal vad han vill göra. Det är inget krig som när USA invaderar ett land och börjar med att flygbomba i ett par veckor tills allt är förstört. Ryssland vill ha Ukraina intakt, och dess folk och dess militärer. Och sen vill han installera en ryssvänlig ledning. Så har jag förstått det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ezity
Eller trycka på knappen, eller kanske det du mena

Ja precis, har man inget att förlora kan han lika gärna avfyra allt Ryssland äger.

Han känns inte som en man som erkänner sig besegrad och ber om förlåt
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
Jag tror börsen stängdes på grund av att de inte vill att folket ska köpa dollar.

Putte vet att om börsen öppnas kommer det bli panik och bankrun så vi får de när den öppnar igen.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Håll dig borta från mitt land, din ryssälskare!

Hur mycket har Polen gjort för Ukraina? Jämfört med Rysslands infrastrukturprojekt, ingenting.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjoelk-kanna
Att han är en bricka i Kina spel förstår jag. Men indien har ju släppt ryssland. Det är inte otänkbart att Kina drivit på det här dock, särskilt nu när putler verkar ha tappat hjärncellerna helt, för att kunna utvinna så mycket naturresurser ur ryssland som möjligt.

Att det här skulle kosta Ryssland var nog kina väl medvetna om. Det är inte omöjligt att de anspelat på en senil gammal putlers sovjetdröm som är redo att offra ALLT för sin narcissism (säkert inklusive hans eget liv).

Ja, vad fan håller han på med egentligen? Vad ska något av det här vara bra för?

edit: jag hade fel i sak.. Även kina släpper den ryska oljan . GG putin, jävla retard.

Är putin den mest misslyckade diktatorn i historien eller har han något oväntat ess i rockärmen? Var allt det som händer nu en del av planen?

Nej, det stämmer inte att de släpper den ryska oljan och gasen. De är däremot beredda att medla i konflikten nu:

https://www.theguardian.com/world/2022/mar/01/china-mediate-ukraine-russia-war

De är nog villiga att medla av två anledningar:
1) Kina och kinesisk kultur är besatta av att bli respekterade, och en diplomatisk vinst där man lyckas medla fred skulle vara en fjäder i hatten för dem.
2) Kineserna är nog rädda att alla sanktioner, och Rysslands motdrag, mycket väl kan trigga igång en ekonomisk depression av sällan skådat slag och det vill inte kineserna.
Citera
2022-03-01, 23:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thelonegunman
Den typ av sanktioner Ryssland åker på nu är av mycket hårdare virke och slår över ett brett spektrum.
Dels attackeras oligarkerna, de rikaste som har mest att förlora men även den ryska staten och därmed ryssar i allmänhet. Ett ekonomiskt stålbad väntar ryssarna, där de får återvända till Sovjets glansdagar.

Slutligen ett tips till just dig: https://panang.se/tips-guider/sa-enkelt-skiljer-du-mellan-de-och-dem/

Visst att ekonomiska sanktioner gör att de känner sig pressade. Men frågan är ju om de blir pressade till att ta till maximalt med eldkraft för att avsluta kriget och sedan fokusera på att stabilisera ekonomin - eller om de kommer bege sig till förhandlingsbordet?
Citera
Medlem
Peter77s avatar
https://www.expressen.se/tv/nyheter/rysslands-utrikesminister-far-ordet-pa-fn-motet-alla-lamnar/

Citat:
Rysslands utrikesminister får ordet på FN-mötet – alla lämnar

Ingen orkade lyssna på idioten
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Frågan är vad ett avtal med Putin är värt?
Ryssland har redan skrivit på Budapestavtalet, men det hjälpte ju inte.

Avtal bryts ja. Även från västs sida. Nu känns det som att det gått rätt långt och ett avtal kanske kan defineras lite klarare. Men jag bara antar.
Citera
Medlem
Man undrar ju ändå lite vad för något briljant Ukraina har tänkt ut, som man själv inte klarar av. eftersom dom låter konvojen vara ifred?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in