2022-03-01, 23:01
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Snälla, Sveriges å Europas jude media spyar massa skit hela tiden, minst lika mkt propagande som ryssarnas skit, det betyder inte att man ska FÖRBJUDA skiten? Anledningen till varför vi borde ha tillgång till RT är så att såna som du kan bli informerade när du säger saker som "han hotar oss med kärnvapen" och hade jag inte haft tillgång till vad Putin faktiskt sa hade jag tror att du talade sanningen.

Putin sa, OM någon invaderar oss eller lägger sig i militärt i kriget vill vi påminna om att vi har kärnvapen och att dem är står redo,.

Detta är anledningen till varför vi behöver höra från både sidorna då median tar hans ord och vrider på dem, precis som du gjorde.

Ojojoj, du skulle bara veta hur många medier Putin har förbjudit! Du som verkar vara en sån kämpe för yttrandefriheten skulle trilla av stolen om du hörde vad han ägnade sig åt.

Hoppas din "president" hänger på Röda Torget inom kort. Hoppas ditt folk blir fritt. Hoppas du någon dag känner ånger över dina handlingar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jurabergen
Den dära 6 mil långa konvojen som är på väg mot Kyiv. Varför bombas den inte sönder och samman av ukrainskt artilleri?

Ukraina har efter en veckas försvarskrig ganska dåligt med både drönare och andra luftburna krigsmedel.

Dessutom vet Ukrainarna att dem kommer vara överlägsna i stadskrig då dem är väldigt tränade på detta och väl medvetna om hur fatalt dåligt det gick senast Ryssland gav sig in i krig i stadsmiljö (i tjetjenien)
Citera
Medlem
Skadans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karppa
Alla ni dreglande Putin-fans, är ni lika glada och upphetsade sen om Putin vänder blickarna mot Finland och Sverige? Tror ni det stannar vid Ukraina?
Skulle inte förvåna mig om han tar mer än Ukraina. Sanktionerna är redan stenhårda, så varför inte köra på medan tåget går?
Citera
2022-03-01, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BenganLooben
Om bara en bråkdel av de anti tank-vapen som skickats till Ukraina de senaste dagarna nått fram till Kiev så väntar en sällan skådad pansarmassaker om man beslutar sig för att försöka storma Kiev.

De har börjat anlända på twitter ser du Ukrainare med laster av NLAW, Stingers och Javelins
hela kitet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Men bara 10 % av jordens köpkraft.

Säger lite om hur totalt underutvecklade dessa shitholecountries är. Klart de stder VO. Takes one to know one.
Citera
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CanisMinor
Och? Vad har den att göra med länken du skickade? Jag personligen söker riktig fakta som kan bekräftas. Det kunde inte tidigare länk på något sätt. Tyvärr!
Azov tackar för gåvorna från Ryssland.

https://mobile.twitter.com/IAPonomarenko/status/1498766063877697540?cxt=HHwWiMC57ery18wpAAAA
Citera
Medlem
Harald.Guldhatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Nähä, menar du det
Jo det menar jag. Trodde faktiskt det var allmänbildning.
Citera
Medlem
Beckisbarnets avatar
Slava Ukraini!

Det mest skrämmande är att det finns ursvenskar idag som är Putin-kramare. Jag ser dessa personer enkom som ynkliga diktatorvurmare som stödjer och ser upp till en gammal jävla sovjetapologet som Vladimir Putin. De är samma idiotjävlar som dyrkade Stalin och Sovjetryssland på sin tid. Och det har alltid handlat om personkult, dessa har en personkult kring Vladimir Putin, de älskar inte Ryssland.

Slutligen- någon måst knäppa det där jävla rövhålet.
Senast redigerad av Beckisbarnet 2022-03-01 kl. 23:05.
Citera
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Det är om man är i Oblast Sibirien där det är -30 en vardag -

Ukraina är sama klima just nu som tex Lund.

Ukraina har ett kallare klimat än skåne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Jag säger att utan naturtillgångar till kina så kommer deras fabriker bli kraftigt begränsade, men du hävdar minsan att Kina har sina egna... hur är det att tolka som att du då inte menar att de är självförsörjande menar du? är du riktigt vaken eller?
Kina är väldigt rikt på naturtillgångar, du verkar inte förstå det. Vilka sorts fabriker kommer bli kraftigt begränsade och varför? citat+källa, inte dina ord.

Citat:
Du har fått källor... så den gubben går in, att du ägnar dig åt personangrepp som en bjäbbande liten kärring är ju tyvärr inte mitt problem...
Lögn, men nu har du en ny chans då jag precis efterfrågat en källa av dig.

Citat:
*Gäsp* ditt Kinesrunkande börjar bli tröttsamt...

Väst kan med lätthet öppna upp sina fabriker och börja producera eget igen (Det blir dyrare absolut men hellre det än att göra sig beroende av en kommunistdiktatur) vad har sneögonen då att komma med? Du verkar ha svårt att få in det i din trögaskalle är du måhända ordförande i trögfattarföreningen?
Ja du har sagt att endast politisk vilja står emot, jag har efterfrågat källa två gånger så du som påstår att du ger källor kan väl citera in det inlägg där du ger källa på det?
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Varför inga filmer från konvojens framfart?

Framfart är väl att ta i…
Jag börjar tro att det kan bli världens längsta begravningståg, de vet bara inte om att de snart är döda.
”Dead man Walking”

Tydligen har kolonnen stannat upp pga brist på bränsle och förnödenheter samt fiendens beskjutningar.
Även om jag sympatiserar med Ukraina kan jag känna för de stackars satarna i detta dödståg.
Citera
2022-03-01, 23:03
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonheden
Typ allt då du får din info från obekräftade uppgifter. Finns inget du kan bevisa förutom att börsen i Ryssland är stängd. Fortsätt du raljera över soppatorsk m.m.

*Misslyckad invasion där flera fordon får soppatorsk

*Efter 2 dagar ber man Kazakstan om hjälp men får nej

*Han tar hjälp av nått rövgäng i Tjetjenien som åker på däng

*Han är tvungen att be sin diktatorkompis i Vitryssland om hjälp för han klarar inte det själv.

1. Så Putte frågade aldrig kazakstan om hjälp?

2. Rövgänget från Tjetjenien har aldrig varit i Ukraina?

3. Putte korsade aldrig gränsen från Vitryssland till Ukraina?

Snälla svara på frågorna och upplys mig om vilka som inte stämmer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in