2022-03-01, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brigade
Med samma retorik kan ju sägas om bögen Putin. Varför attackerar inte han något Nato land? Kom igen nu tuffingen. Sluta ge sig på Georgien och Ukraina.

Vi båda vet varför. För Ryssland hade på några sekunder skickats tillbaka till stenåldern. Till skillnad från Putin så har väst pumpat in med vapen som ryska soldater dör as we speaking.

Man har dessutom knullat Ryssland så mycket ekonomiskt att man kallar det ekonomiskt krig.

Det du skriver är bara hypotetiskt. Kommer aldrig att inträffa. Boris Johnson sa precis att NATO inte kommer att göra ett skit militärt.
Citera
2022-03-01, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fricky
Det senaste dygnet så har det varit en del personer som har försökt stjäla vapen från den Ukrainska militären.

Detta är några utav konsekvenserna.

https://ibb.co/DgnvxxQ

https://ibb.co/5FSpdyy

https://ibb.co/x2sDLFy

Kommer från en Telegram-kanal som är ganska duktig på att vara källkritisk

hahahahahah, en av de där måste vara BAB7 , känner på mig han ser lika inavlad ut. fortplantering av såna individer som BAB7 borde va straffbart med döden
Citera
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
I alla mina inlägg i denna tråden har jag varit väldigt tydlig med att min högsta prioritet är att skona den ukrainska befolkningen.

Jag råder därför ukrainas regering att omedelbart underteckna fredsavtalet.

Ukraina vägrar göra detta, därmed ligger hela ansvaret hos den ukrainska regeringen.

Jag tror problemet här är att Ukrainas regering inte känner till Flashback samt att de inte förstår svenska. Annars hade de med stor sannolikhet hörsammat dina kloka råd.
Citera
Medlem
TunderTarFyrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lysturken
Han förstår inte mkt alls och han bryr sig inte om något annat än sig själv. Han är faktiskt bättre på både fotboll och ishockey än vad han är på att tänka.
Han är expert på att vara psykopat, på att ljuga, manipulera, förtrycka de han tycker är svagare och uppvisa sin egen (inbillade) mäktighet.

Förstod Putin nationalekonomi hade han behövt ingå ömsesidigt fördelaktiga win-win avtal, sådant föraktar Putin.

Putin gör sitt land till ett nytt Nordkorea, bara älskade av Kina.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BAB7
I alla mina inlägg i denna tråden har jag varit väldigt tydlig med att min högsta prioritet är att skona den ukrainska befolkningen.

Jag råder därför ukrainas regering att omedelbart underteckna fredsavtalet.

Ukraina vägrar göra detta, därmed ligger hela ansvaret hos den ukrainska regeringen.
Dumheter. Ryssland ska ut, så enkelt är det. De har inte där att göra.
Citera
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peter77
Neutrala oberoende källor på detta tack. Ryska källor räknas inte. Det hjälper inte att skriva "..har visat sig.." när man inte kan backa upp det med något.

Nej just det, du har inga. Förlåt, borde kunnat räkna ut det själv.

TL;DR: Tror du på det själv?

Har jag skrivit att det går att lita på ryska uppgifter? Nej. Det går inte att lita på några uppgifter alls. Allt är propaganda.

Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
De hade inte behövt göra den bedömningen om de inte invaderat från början. Samt så går det inte att se skillnad ändå om man bara bombar urskillningslöst.

Fast så där kan man ju inte tänka nu. Nu har de invaderat så nu får man förhålla sig efter den rådande situationen.

Är det lämpligt av en president att uppmana civilbefolkningen att attackera militärer?
Citera
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Hans sätt att första dra in landet i krig och sedan arbeta oförtrutet för att så många oskyldiga liv som möjligt ska spillas kan vara det vidrigaste uppträdandet från en ledare jag nånsin upplevt. Det är inte konstigt att han blivit så populär bland vårt vidriga pedofila folkmördaretablissemang i väst.
Du tycker inte var var vidrigare av Putin att invadera?
Eller är det Putin du talare om?
Citera
Medlem
Hamleyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ensamkrigaren
En av de vassaste du kan hitta. Han är den solklare efterträdaren. Vad han får ärva är en annan femma.

Enligt de som har förhandlat med Lavrov var det inga trevlig omdömen. Lavrov verkar vara en klockren psykopat som kan vara charmerande och otrevlig växelvis. Tydligen enormt begåvad och talar Engelska Franska Dhivehi och Sinhala väldigt bra. Utbildad i fysik och spelat teater och är en skicklig idrottsman.

Helt klart en intressant begåvningsprofil.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Ryssland har mkt guldreserv som har gått upp typ 30% sedan kriget började.
Tror du att EU representerar världen? Mellanöstern och Asien står antingen med Ryssland eller skiter i.

Mellanöstern och Asier står med EU och Nordamerika när de jämför storleken på Ryssland och motpartens ekonomi. Tror inte ens Kina får svårt att välja. Kina lever på konsumtion i väst.
Citera
2022-03-01, 22:48
Medlem
Felstavarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av area50
Nej, den är debunkad. Det är en maskin för att förbränna soppar av något slag
https://youtu.be/sfArW6zppYw?t=9

De ryska trupperna verkar ju av allt att döma vara ena riktiga sopor dock, så båda påståendena kan nog stämma.
Citera
Medlem
trillians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Killer2142
Hur kan man få för sig att stänga ner RT och andra ryska medier? Även på Youtube (jewtube) är det nere.
Jag som en privatperson borde kunna få välja vad fan jag vill titta på?

Hitler stängde ner all utländsk media också..

Du får konsumera alla världens medier FÖRUTOM just dessa förljugna skitmedier.
Du vet väl om att RT alltså lyder direkt under Putin?

Eftersom att folk, tyvärr, är dumma nog att frivilligt kolla på den typen av vinklad smörja så är det klokt att förbjuda det.

Det finns tiotusenstals duktiga journalister runtom i Europa som du kan följa istället. Det är farligt att Putin kan ha en medial direktkanal in i Europa. Majoriteten av våra egna västledare har inte ens den makten över något medie, varför skulle han få ha det då? När han hotar oss med kärnvapen.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ---xOOx---
Genious move enligt Trump🤣.
Trumps sinnestillstånd är som vanligt på Putlers nivå eller om möjligt lägre.
Landets ekonomi i fritt fall , ingen återhämtning på decennier. Konkurserna står som spön i backen. Motståndarna mer enade än nånsin. Genious move😅🤣
Ja, för att vara en sån lättkränkt snöflinga som börjar grina om kärnvapenkrig så fort NATO-medlemskap påtalas så är Putin verkligen det absolut största och bästa argumentet för att gå med!
https://www.reuters.com/world/europe/kosovo-asks-us-permanent-military-base-speedier-nato-membership-2022-02-27/
Citat:
Kosovo asks U.S. for permanent military base, speedier NATO membership
Kosovo has asked the United States to establish a permanent military base in the country and speed up its integration into NATO after Russia's invasion of Ukraine, Kosovo's Defence Minister Armend Mehaj said on Sunday.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in