2022-02-28, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Om man läser Tobias Billström på Twitter så ser det nu ut som att Moderaterna har beslutat att gå till val helt och hållet på NATO-frågan, naturligtvis utan att samordna det med SD.

Nåväl, då har väl även SD rätt att gå till val på sin egna inställning till NATO? Vågar man det eller är man numera bara ett sidoförbund i M?

Om jag gissar så tror jag SD vill ha en folkomröstning i NATO-frågan. Så där kan SD plocka många poäng och framstå som ansvarsfulla.
Citera
2022-02-28, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Kanske jag bara har blivit för desillusionerad?
Ja
Citera
2022-02-28, 21:06
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Men om SD skulle bli för stora i opinionen tror du då inte att ett krig i Ukraina skulle räknas som ett för skakigt läge för att hålla val? Kanske jag bara har blivit för desillusionerad?

Riktigt där är vi inte ännu hoppas jag. Men sossarna har ju stängt vår hemsida i ett val och sjuklövern och hela bidragsmedia har ju drivit lögnkampanjer mot oss så man vet aldrig. Men jag tror mer å att de skulle förbjuda SD och fängsla SD-are än att de skulle ställa in valet. Därför är det viktigt att bli medlem i SD för ju fler vi blir ju svårare blir det att fängsla alla. Vi är drygt 30000 nu, de skulle lätta kunna internera oss alla.
Citera
2022-03-01, 17:29
Medlem
McQwertys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Om jag gissar så tror jag SD vill ha en folkomröstning i NATO-frågan. Så där kan SD plocka många poäng och framstå som ansvarsfulla.

Jag tror att NATO-frågan kommer att bli L's räddningsplanka i valet. Får se om den räcker till 4%.
Citera
2022-03-01, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av McQwerty
Jag tror att NATO-frågan kommer att bli L's räddningsplanka i valet. Får se om den räcker till 4%.

L kommer säkert att stiga något men vi vet ju inte hur länge Ukrainafrågan värker i själen på vårt folk. Förhoppningsvis har Ryssland blivit så straffade att man till slut går med på en "hedersam" fred och då kan L börjar falla igen.

Det är min inte helt professionella analys. Skall vi säga att det värkt över i maj--juni? Ryssland har ett ekonomiskt tryck på sig nu som utesluter ett längre krig.
Citera
2022-03-01, 22:10
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Om man läser Tobias Billström på Twitter så ser det nu ut som att Moderaterna har beslutat att gå till val helt och hållet på NATO-frågan, naturligtvis utan att samordna det med SD.

Nåväl, då har väl även SD rätt att gå till val på sin egna inställning till NATO? Vågar man det eller är man numera bara ett sidoförbund i M?

Den här är intressant eftersom M,KD och L vill gå med i NATO omedelbart. Dvs om SD också vill det, så blir det ju så om Kristersson får bilda regering.

Dvs en borgerlig valseger betyder alltså NATO-medlemskap.

SD bör snarast klargöra hur det blir eftersom det är dom som avgör i frågan, det är ju bara ett halvår kvar till valet.
Citera
2022-03-01, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Den här är intressant eftersom M,KD och L vill gå med i NATO omedelbart. Dvs om SD också vill det, så blir det ju så om Kristersson får bilda regering.

Dvs en borgerlig valseger betyder alltså NATO-medlemskap.

SD bör snarast klargöra hur det blir eftersom det är dom som avgör i frågan, det är ju bara ett halvår kvar till valet.

Det har väll påtalats att det är S som avgör huruvida Sverige ska gå med i Nato eller inte- just för att det mer eller mindre krävs samstämmighet över blockgränsen.
Citera
2022-03-02, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalleochchokladfabriken
Det har väll påtalats att det är S som avgör huruvida Sverige ska gå med i Nato eller inte- just för att det mer eller mindre krävs samstämmighet över blockgränsen.
Det har alltid sagts att säkerhetspolitiska beslut måste tas i enighet så att främmande makt vet att det inte spelar någon roll vem som vinner valet i Sverige för det blir ingen förändring med mindre än att de stora partierna är överens.

Nu vet man inte riktigt vad som händer då Moderaterna tycks ha tappat all sans och mer eller mindre kräver att Sverige lämnar in en ansökan redan imorgon. Det skulle inte förvåna mig om Moderaterna i regeringsställning ämnar fatta ett sådant beslut på ett vanligt regeringssammanträde.

Jag är mycket orolig över SDs ryggrad i ett sådant läge.
Citera
2022-03-02, 08:37
Medlem
greta75s avatar
Nu börjar det knorras i sociala medier och i någon tidning om möjliga band mellan SD och Ryssland.

Jag har ju luktat mig till detta tidigare och flera ggr tagit upp det i tråden.

Bara för SD-anhängare att hoppas att det inte finns alltför mycket substans i det, då kan det växa.
Citera
2022-03-02, 10:25
Medlem
Poor.Boy.Valentines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
Nu börjar det knorras i sociala medier och i någon tidning om möjliga band mellan SD och Ryssland.

Jag har ju luktat mig till detta tidigare och flera ggr tagit upp det i tråden.

Bara för SD-anhängare att hoppas att det inte finns alltför mycket substans i det, då kan det växa.
Ja, detta kan smälla hårt. För även om Jimmie kan krångla sig ur det så lär sannolikt partiet dras ner eftersom underhuggarna associeras med osmaklig rysskärlek. Precis som de gör med flera andra antidemokratiska förslag. Så strategin att visa upp en mer krigisk sida kommer inte heller funka. Alla partier vill ju bygga upp försvaret nu. Rejält också.
Citera
2022-03-02, 11:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine
Ja, detta kan smälla hårt. För även om Jimmie kan krångla sig ur det så lär sannolikt partiet dras ner eftersom underhuggarna associeras med osmaklig rysskärlek. Precis som de gör med flera andra antidemokratiska förslag. Så strategin att visa upp en mer krigisk sida kommer inte heller funka. Alla partier vill ju bygga upp försvaret nu. Rejält också.

Varför måste det till ett krig för att ni sossar skall begripa att varje land behöver ett försvar? SD har under lång tid försökt att få er sossar att begripa något så elementärt.

ÖB poserar nu framför svenska flaggan. Förra veckan trodde han att prideflaggan var toppen av ett försvar. Även han behövde ett krig för att förstå vad saker och ting kräver.
Citera
2022-03-02, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poor.Boy.Valentine

Det finns ett parti i den svenska riksdagen som har varit emot alla neddragningar i försvaret under 2 decenniers tid, och det är SD- just för att vi har en oberäknelig granne i öst, men även importerade säkerhetshot.

Du har inte speciellt höga tankar om den svenska allmänheten om du tror att det räcker med att ”nu vill minsann alla satsa på försvaret”.

Med tanke på hur det har framkommit att Sovjet/Ryssland har sponsrat freds- och miljörörelsen i Europa enda sen andra världskriget så har inte SD särskilt mycket att frukta. Att nu vänsterpartiet fullföljer denna linje med att vägra skicka defensiva vapen till Ukraina, kommer sannolikt att ha större påverkan på opinionen.

SD ökade med 2% på S bekostnad efter den ”katastrofala” intervjun i 30 minuter med Anders Holmberg- just för att svenska folket ser igenom den här formen utav propaganda.

Världen är inte svart-vit utan kontexter- något den vanliga människan förstår.

Det är iaf glädjande att se majoriteten utav vänster-Sverige nu aktivt stödjer ukrainska nationalister i reguljära förband, och Azov, som krigar för sin egna självständighet mot mångkulturella ryska imperialister.

Är det något konflikten i Ukraina visar prov på så är det att ett homogent folk kan åstadkomma storheter och hjältedåd när de ställs mot lågt motiverade muslimer och mångkulturalister.
Senast redigerad av kalleochchokladfabriken 2022-03-02 kl. 14:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in