Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 21:06
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Har det inte gått lite för långt när man t.o.m utesluter ryssar från Vasaloppet, är målet en kristallnatt för ryssar eller?

Vi måste ju sätta ner foten och visa var skåpet skall stå. Eftersom vi inte vågar skicka trupper så får vi visa oss styva genom att hindra dem från en löjlig skidtävling.
Citera
2022-03-01, 21:06
Medlem
AlabamaHotcakess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Putin har sagt det flera gånger att ukrainarnarna har sina fordon och vapen i bostadsområden och där gömmer sig soldater.

Kolla bara på kulyansk då det kom civila och började skrika åt ryssarna, soldaterna vågar inte ens själva stida gömmer sig bland gamla och barn.

Så vi ska lita på Putin nu? Han har ju inte visat sig särskilt tillförlitlig på senaste tiden.

Sen att civila är arga på dem som bombar deras släktingar och vänner och visar sitt missnöje är väl något helt annat? Det kallar jag civilkurage. Men du är kanske en av dem som exempelvis tycker att studenterna på himmelska fridens torg får skylla sig själva?
Citera
2022-03-01, 21:07
Medlem
Packapappaspacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HARD-WORKER
Upplys mig om hur och när Ukraina blev så viktigt helt plötsligt ? Hela världen slutet upp precis lika fort som när covid kom. Väldigt märkligt.
Vad vill han ha efter Ukraina? Är han nöjd där tror du?
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EricBana87
Hade dom inte redan varit i förhandlingar om att gå med i Nato vilket gjorde att det hela eskalerade till det som det är nu? Min fråga är, hur ser det ut om helt plötsligt Sverige vill gå med? Det är väl ingenting som sker över en natt utan är en lång process?
I och med att Sverige har samarbetat med Nato så kan det gå snabbt att bli medlem.
Citera
Medlem
Citat:
Upplys mig om hur och när Ukraina blev så viktigt helt plötsligt ? Hela världen slutet upp precis lika fort som när covid kom. Väldigt märkligt.

Ukraina blev viktigt för att rövhål bestämmer sig för att genom militär makt passera en suverän stats gräns.
Jämför gärna med Hitler då han gick in i Polen.
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Man är ju lite efter om man tror att detta enbart handlar om Ukraina och inte något mycket större.
Citera
2022-03-01, 21:08
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:

Jag förstår att du är arg eller du kanske spelar arg för att få in lite inlevelse i dina rubelinlägg.

Jag tror väldigt många har varit frustrerade över att en skurk har kunnat härja och orsaka så mycket mord och förstörelse under så pass lång tid. Nu passar man på och ger igen.

Samtidigt vill ingen se en default skurkstat ge sig på ett fredligt land. Det gick ju inte så bra för Irak heller vid invasionen av Kuwait 1990.
Citera
2022-03-01, 21:08
Medlem
qwerty-66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shoottheelks
Den killen lär ju inte leva länge.

Får väl se om Putin skickar nån mördare. Men bra att nån vågar sätta ett pris på putins huvud iallafall.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Alex_Konanykhin
Citera
2022-03-01, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Så fortfarande inte hennes fel att Putin har fått fnatt och startat ett massivt krig i Europa?
Så det är ok att vi betalar tyskarnas ström.
Bråket med ukraina har pågått i 8 år..
Under tiden har tyskarna gjort sig ännu mer beroende av rysk gas.
Jag skyller höga elpriser i sverige på merkel..inte att hon är ansvarig för kriget.
Läs vad jag skrev i första inlägget.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
"slavar" var det så du såg på fabriksarbetare innan väst flytta fabrikerna dit?
Nej, det är bättre att du läser vad jag skriver istället för att fylla i luckorna för vad jag inte skriver. Marginalerna gick ned när man gick från slavar till fabriksarbetare och sedan gick marginalerna upp igen när man kunde återgå till att betala ut slavlöner. Har du på riktigt missat detta?

Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
Kina är oerhört beroende av att handla med väst... eller ska Ryssland och Kina samt Nordkorea bilda en stor ekonomi ?

Nu pratade vi leverage. Kina är beroende av att handla med väst men hör och häpna, Väst är beroende av att handla med Kina också, som du kanske vet tillverkas en väldigt stor del av våra produkter i Kina. En väldigt massa mer produkter än vad som finns i Kina från väst.^

Menar du att Kina är mer beroende av att handla med väst än tvärtom? Vad grundar du det på?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adiaphorous
I och med att Sverige har samarbetat med Nato så kan det gå snabbt att bli medlem.

Point taken! Dom samarbetar ju just nu, hade dem inte någon övning tillsammans med Nato här för några dagar sedan?
Citera
Medlem
HC47s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rokossovsky
Härligt! Nattligt mys från bunkern med farbror Biden i andra ändan!

Ja, juntaledaren kan behöva tröst och uppmuntran, kan inte vara så lätt att skicka barn och tonåringar med brandbomber in i döden. Han måste hela tiden intalas att det är rätt! Låt dem dö för friheten, för civilisationen, för Ukraina som ÄR Europa!

"The US remains in regular contact with Ukrainian President Volodymyr Zelensky through a secure satellite phone that the US gave the Ukrainian government last month before the invasion occurred, according to a US official familiar with the matter."
https://edition.cnn.com/europe/live-news/ukraine-russia-putin-news-03-01-22/index.html
Har noterat länge och väl att du inte vet vad en junta är. Hade du kunnat tänka dig att slå upp ordet i en ordbok? Spammandet börjar bli lite tröttsamt. Ditt vurm för psykopater kan jag leva med. Det är trots allt Flashback.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in