Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-03-01, 19:48
Medlem
Sperssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Ryska styrkor går in i ukrainska staden Cherson..

En liten studentstad nära Krim.
Sjukt att det skulle ta nästan en vecka att ta sig dit.
Citera
Medlem
LadySwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Tal till nationen sker verkligen inte ofta.
Däremot har det varit fler ggr i nutid.
Drottninggatan senast tror jag.
Löfvén höll ett vid covids intåg i Sverige.
Citera
Medlem
DaEzzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlXVII
Den stridsplansdealen blev inte av. Mao de får inga plan därifrån.

Eller så låter det så fram tills dess att de där MIG-29, nu med Ukrainskt vapenlivré, dyker upp i markattack mot kilometervis med ihopträngda ryska tankbilar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bobthebear
Skickar USA ett kärnvapen på Ryssarna så händer det samma sak på USA lol . "Det spelar ingen roll " säger du iaf, du skrev ju nyligen att såna bunkrar inte existerar och så fort man ger dig ett exempel på en sån bunker som äkta bevis börjar du svamla om annat skit i stället.

Såna bunkrar är inte atomsäkrad ,dom bli förstörda ändå.
Det är du som är dum i huvudet
Visst att USA bli atombombad med då är det slut THE End alla dör... ingen vill det. Putin och Biden har barn och barnbarn
Citera
2022-03-01, 19:49
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Det har varit känt ett tag att Ryssarna inte överhuvudtaget krypterar sin kommunikation. Vi har att göra med riktiga "proffs"militärer tydligen. Egentligen pinsamt att landet ens existerar.

Den twitter-tråden är ju ren jävla njutning. Var tvungen att läsa om den flera gånger. Myz!

https://twitter.com/sbreakintl/status/1498619329457307648
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
De som försöker att öppna gapet blir förgiftade, eller försvinner spårlöst.

Ja, ungefär så.
Men mongot bölar över yrkesmän som inte får utöva sin sport i andra länder, tills kriget är över.
Om nu han är sådant stort fan till yttrandefrihet, vore kanske lite kritik mot att över 4500 ryssar omhändertagits pga detta senaste dagarna....
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
AFP och andra nyhetsbyråer har skrivit om Putins order att delar av flottan skall öva och det är samma styrka som man följde längs med Norge under bron och in i Östersjön tidigare förra året.

Då var de ju till Kaliningrad för "teknisk besiktning"

Stämmer det verkligen? Fick intrycket av att de landstigningsskeppen sedermera gick ner till Ukrainska kusten? "Six Russian Landing Ships That Left The Baltic Sea Have Entered The Mediterranean" (länk 1)

Men visst, finns mer att ta av uppe i Norra flottan. Se tidigare FOU rapporter jag länkat och den gamla trotjänaren https://en.wikipedia.org/wiki/Russian_Navy#Northern_Fleet:

+++
1. https://www.thedrive.com/the-war-zone/44049/six-russian-landing-ships-that-left-the-baltic-sea-have-entered-the-mediterranean
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlabamaHotcakes
Menar du att det var Merkel som invaderade Ukraina?
Hon beslutade att all kärnkraft i tyskland skall stängas och kolkraften ska bort den med.
Det dom har kvar är väderkvarnar och den förbannade ryska gasen...och svensk elimport.
Citera
2022-03-01, 19:50
Medlem
pansarbrittas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av momsavdrag
Snälla, berätta mer om hur han ska ta hela Sverige, och ha kontroll, på en dag?
Snart gått en vecka, och de är inte ens inne i Kiev, i ett direkt grannland....
De väntar bara på order att gå in i staden. Kiev är omringat och Putin har ombett civila att lämna staden då han vill undvika krigsbrott (dödande av civila när han släpper sina termobariska bomber) och e.v aggression från Nato som påföljd, vilket kan leda till ett tredje världskrig..

Jag skulle säga att de ENKELT kan ta Sverige samtidigt som de tar Ukraina. Jag har inte koll på hur många soldater som just är befinner sig i Ukraina, men jag vet att Ryssland har c.a en miljon soldater mot Sveriges fjuttiga 40k LGBT soldater.. Dock har du rätt i att det inte skulle hända på en dag om då inte Ryssland skulle skicka hela sin styrka till Sverige, vilket inte kommer att hända..

Putin är stor i käften men jag tror nog han inser allvaret. Är han inte psykiskt sjuk så behöver vi nog inte oroa oss.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Conception
Jag tror ryska militären har enorma problem. Att det förekommer frekventa deserteringar är ett stort bevis på det.

Jag tror helt enkelt att skälet till att konvojen inte flyttar sig är en ovilja hos militären. Min gissning är att hela skiten snart kollapsar.

Man kan inte föra anfallskrig med lögner i ett modernt samhälle. Det gick under WW2 där ideologiska lögner gick att bevara länge. Nu sprids sanningen snabbt och kan döda moralen hos anfaller väldigt kvickt. Jag tror de enda som är kvar är de mest fanatiska. De som verkligen tror på ett storryssland. Vi har ju sett dessa i Sverige också tyvärr. När dessa är borta så är det över.

Tror också på detta. Men finns det tydliga bevis på frekventa deserteringar? Utan sina soldater så kan inte Putin göra nånting så det låter ju lovande. Och som du säger, vi lever i ett upplyst samhälle (till och med i Ryssland bland de unga). De nås av ocensurerade medier ändå och där kan man konstatera ett krig baserat på lögner. Soldaterna vet ju fan inte ens vad de gör i Ukraina. Många trodde det var en övning.
Citera
Avslutad
Kan nån förklara varför ryssar inklusive Putin kallar ukrainare för neonazister då de har en judisk president?
Det låter minst sagt vrickat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Volodymyr Zelenskyj allierade sig med korrupta oligarker samtidigt som han lovade att bekämpa kortuptionen i landet. Oligarkerna äger 85% av all fömögenhet i landet.
Så vilka är det Sverige hjälper eller stjälper?

Alla länder ägs till större delen av någon form av oligarker.

Du ska inte tro att det är svenska folket som äger 85% av Sverige direkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in