2022-03-01, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokieknife
Har vi då sett det sista av Ryska och Belarusiska idrottsutövare i internationella tävlingar för all framtid?

Ja, ska man tro vissa manliga skribenter som gått omkring härinne och postat inlägg så måste det bli så.

Jag undrar jag................................... :-)
Jag skrev ”inte inom överskådlig framtid” om det är mig du menar. Förvisso vagt formulerat. Men Tyskland fick inte vara med på 0S 1948 och då var det ändå nya regimer efter andra världskriget. Sovjet var för övrigt märkligt nog inte heller med. Om Putin störtas och den nye ledaren gör en gigantisk ursäkt med skadestånd etc. så kan det kanske inte tar så lång tid. Men hur troligt är ett sånt scenario? Så länge Putin och efterföljare i samma anda regerar kommer nog inte Ryssland tillbaka alls. Men vem vet? Tråkig idrottsframtid, men om några veckor kanske just det problemet relativt sett inte känns så viktigt.
Citera
2022-03-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Jag skrev ”inte inom överskådlig framtid” om det är mig du menar. Förvisso vagt formulerat. Men Tyskland fick inte vara med på 0S 1948 och då var det ändå nya regimer efter andra världskriget. Sovjet var för övrigt märkligt nog inte heller med. Om Putin störtas och den nye ledaren gör en gigantisk ursäkt med skadestånd etc. så kan det kanske inte tar så lång tid. Men hur troligt är ett sånt scenario? Så länge Putin och efterföljare i samma anda regerar kommer nog inte Ryssland tillbaka alls. Men vem vet? Tråkig idrottsframtid, men om några veckor kanske just det problemet relativt sett inte känns så viktigt.
Det var inte dig jag avsåg.

Det finns någon annan person på forat som fått för sig att en iscensatt sanktion varar för evigt, att det inte går att dra tillbaka en sanktion när anledningen till sanktionen har försvunnit.
Denne manlige skribent kanske har gått vidare till andra forum.........om vi har tur.
Citera
2022-03-01, 21:21
Medlem
En ung ukrainsk skidskytt har skjutits ihjäl av rysk militär.

https://www.sweski.com/ukrainsk-skidskytt-dodad-i-kamperna.6511119-184999.html
Citera
2022-03-01, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ahmed945
En ung ukrainsk skidskytt har skjutits ihjäl av rysk militär.

https://www.sweski.com/ukrainsk-skidskytt-dodad-i-kamperna.6511119-184999.html
Og enda ville flere her inne at russiske utøvere skulle få fortsette å delta som om ingenting har skjedd.
Citera
2022-03-02, 09:21
Medlem
Alkibiadess avatar
IBU har nu beslutat att inga ryska eller vitryska skidskyttar tillåts delta i de kvarvarande internationella tävlingarna denna säsong. Nu har det ingen praktisk betydelse för världscupen då både Ryssland och Vitryssland redan självmant dragit sig ur dessa men bra att IBU fattar ett formellt beslut kring detta. Efter säsongen är slut skall IBU fatta beslut om de ryska och vitryska skidskytteförbunden kommer att stängas av från IBU.
Citera
2022-03-02, 15:29
Medlem
Alkibiadess avatar
Så världscuptävlingarna i Kontiolahti inleds med stafetter. Hade känts mer naturligt med att avsluta med dem. Dessutom hade kanske Stina och Johanna kunnat utmana Anna om den sista platsen i stafetten.
Citera
2022-03-02, 15:31
Medlem
Bekräftat att Magnusson tar Brorssons plats i stafetten.

Eventtråd kommer under eftermiddag/kväll.
Citera
2022-03-02, 15:46
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pronh
Og enda ville flere her inne at russiske utøvere skulle få fortsette å delta som om ingenting har skjedd.

Sköts han av en rysk skidskytt? Om inte, så är din kommentar helt irrelevant.

Jag har inte läst några kommentarer här om att fortsätta "som om ingenting har hänt", däremot har vissa velat diskutera om det är rimligt med kollektiv bestraffning och vilka konsekvenser det får. Vid såna här tillfällen är det viktigt att tänka igenom saker ordentligt innan man fattar beslut och inte agera i affekt.
Citera
2022-03-03, 12:29
Medlem
Joelfrogs avatar
Erik Lesser lägger av efter säsongen
Citera
2022-03-03, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joelfrog
Erik Lesser lägger av efter säsongen

Har vært klart at tyskerne kommer opp mot et gigantisk skille, spørsmålet har bare vært om det kommer etter denne eller etter neste sesong, når det er VM i Oberhof.

Må vel regne med at alle de etablerte navnene, med mulig unntak av Preuss (men godt mulig hun også legger opp), forsvinner. Vil også tro at det er sannsynlig med nye trenere etter at pilen har pekt nedover med tysk skiskyting en god stund.

Tror det hadde vært veldig sunt for dem med noen nye impulser utenfra, men det blir nok Birnbacher som blir ny trener.
Citera
2022-03-04, 08:02
Medlem
JSM-GTOs avatar
Jag vet inte om det har någon betydelse egentligen, men Ukraina kommer att ställa upp med systrarna Julia (01:a) och Olena (04:a) Horodna i Otepää sen nästa vecka. De har åkt junior cupen och junior-EM i vinter. Tjeckiens serviceapparat ska hjälpa dem med vallning och sånt. De kommer ju att bli typ sist, men det har kanske ändå någon slags betydelse att de deltar på WC.
Citera
2022-03-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JSM-GTO
Jag vet inte om det har någon betydelse egentligen, men Ukraina kommer att ställa upp med systrarna Julia (01:a) och Olena (04:a) Horodna i Otepää sen nästa vecka. De har åkt junior cupen och junior-EM i vinter. Tjeckiens serviceapparat ska hjälpa dem med vallning och sånt. De kommer ju att bli typ sist, men det har kanske ändå någon slags betydelse att de deltar på WC.

De kommer alltså från JVM i USA?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in