2022-03-01, 11:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hjv9
Föddes i Belgien men bor i Sverige sedan sex år tillbaka. Har tidigare sysslat med flera olika idrotter såsom, ridning, tennis, dans, friidrott och simning men numera är det skidskytte och längdskidor som gäller. Hittade till skidåkningen tack vare kompisarna Elin Näslund & Nora Westerlund och fastnade för sporten när hon deltog i Folksam cup. Pappan tyckte hon skulle söka till skidskyttegymasiet där hon nu går andra året och verkar trivas bra.

Siktar på att ta en av fyra platser till EYOF härnäst. Men innan dess Sverigecup och JSM.

Et spørsmål slo meg; er hun belgisk som bor i Sverige eller er hun svensk som ble født i Belgia?
Citera
2022-03-01, 12:52
Medlem
Tyckte jag såg någon stans att Ryssland och Belarus ska få tävla men under neutral flagg. Då får de väl inga nationspoäng heller? Är det då så är ju plötsligt chanserna ganska goda för herrarna att komma topp 5 och få behålla alla startplatser. Någon som vet exakt?
Citera
2022-03-01, 12:55
Medlem
Alkibiadess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myren123
Tyckte jag såg någon stans att Ryssland och Belarus ska få tävla men under neutral flagg. Då får de väl inga nationspoäng heller? Är det då så är ju plötsligt chanserna ganska goda för herrarna att komma topp 5 och få behålla alla startplatser. Någon som vet exakt?

Ryssland och Vitryssland har dragit sig ur de kvarvarande världscuptävlingarna. Och i Estland hade de inte fått tävla över huvud taget (då Estlands regering beslutat att de inte får delta).
Citera
2022-03-01, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myren123

Så är det, skrev om det några sidor bak.

Men Ryssland och Vitryssland kommer inte komma till start överhuvudtaget resten av säsongen. Inte heller Ukraina.
Citera
2022-03-01, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Men Ryssland och Vitryssland kommer inte komma till start överhuvudtaget resten av säsongen. Inte heller Ukraina.
Och hur det blir till nästa vinter vet ingen. Jag har dock svårt att tro att Ryssland tas till nåder på många år.
Citera
2022-03-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nossenos
Och hur det blir till nästa vinter vet ingen. Jag har dock svårt att tro att Ryssland tas till nåder på många år.

Ja vi får nog se en idrottsvärld utan Ryssland som standard i en överskådlig framtid. Tids nog får man chansen igen som neutrala utövare men det kan dröja.

Påverkar inte årets världscup jättemycket individuellt. Alimbekava ligger tvåa i totalen, men hade ingen direkt chans att vinna.
Citera
2022-03-01, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Et spørsmål slo meg; er hun belgisk som bor i Sverige eller er hun svensk som ble født i Belgia?

Svensk, föräldrarna jobbade bara i Belgien..
Citera
2022-03-01, 17:15
Medlem
Mona Brorsson er ute av Kontiolahti etter å ha testet positivt. Hun erstattes av Johanna Skottheim mens Nicolina Lindqvist går inn i IBU Cup laget.

https://www.skidskytte.se/Nyheter/Nyheter/justeradlaguppstallningtillworldcup7kontiolahtioch ibucup8lenzerheide/
Citera
2022-03-01, 17:47
Medlem
ingetbranicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pg46
Mona Brorsson er ute av Kontiolahti etter å ha testet positivt.

För några år sen hade den nyheten rönt betydligt större uppmärksamhet.
Citera
2022-03-01, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk

Det Ukrainska laget skyttetränar på hemmaplan
Citera
2022-03-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bofop
Han har småbarn hemmavid. Förstår honom helt och fullt - WC är mindre viktigt, särskilt efter ett sånt resultat på OS! Bara att hoppas att han kommer tillbaka igen!
Är han den ende med småbarn i hela touren?
Citera
2022-03-01, 19:04
Medlem
Har vi då sett det sista av Ryska och Belarusiska idrottsutövare i internationella tävlingar för all framtid?

Ja, ska man tro vissa manliga skribenter som gått omkring härinne och postat inlägg så måste det bli så.

Jag undrar jag................................... :-)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in