2022-03-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av David1982
Det är precis vad det handlar om...

10,9,8...1,0 = RYSSTROLL !!! kommer någon säkert säga nu... för jag resonerade exakt som du

Ha ha ... tack David och som sagt, det är bara en hypotes. Det finns starka argument för att jag har fel.

Vad gäller "Rysstroll", man ska nog tänka på FBs regler "0.03. Trams och off-topic Inlägg som är off-topic eller trams kan raderas utan förvarning och motivering". Men, antar dels att moderatorer inte hinner med nu och kan förstå att folk är förbannade på Ryssland. Så länge jag får behålla min yttrandefrihet och filosofera är jag glad. Att jag sedan självklart kommer bli skjuten på plats när Ryssland kommer hit, är nog ganska uppenbart. "Var är den där förbannade illern"? (eller vad det nu är för djur jag har i min avatar) lär väl bli deras fråga... men det är sånt man får ta. Livet är inte evigt.
Citera
2022-03-01, 19:25
Medlem
rex144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anktalare
Om vi ponerar att någon snart likviderar Putin, vem blir hans efterträdare?

Problemet är att hela statsapparaten är nerlusat med KGB folk, så det blir ingen demokrat som efterträder Putin och de som genomför en palatskupp brukar härröra från diktatorns närmaste omgivning och som har hans förtroende.

Vi får bara hoppas att nästa ledare blir mer rationell... och bara fokuserar på att sko sig och ger fan i krig. Men det blir svårt då Ryssland har enorma ambitioner på att vara en supermakt och samtidigt har de en primitiv ekonomi som ett U-land , deras inkomster kommer från råvaruexport.
De ryska produkter kan inte konkurrera på världsmarknaden.

Det ger upphov till komplex och frustration när verkligheten inte stämmer med deras föreställningar om hur Ryssland borde vara.
Då återstår bara att hota och skramla med vapen för att få den ryska befolkningen på bättre humör och inget ger de större tillfredställelse än vetskapen att hela världen är rädda för de.
Citera
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie
Helt sjukt hur man utesluter ryska idrottsmän och lag från tävlingar.

Där kan man snacka förföljelse. Mig veterligen har dessa idrottsmän inget med det att göra.

Lite komiskt att förbjuda dessa att försörja sig för de kommer från Ryssland som är "i krig".
Mycket bra. De får åka hem och protestera mot kriget.
Citera
Medlem
Citat:

Där kan man snacka förföljelse. Mig veterligen har dessa idrottsmän inget med det att göra.

Lite komiskt att förbjuda dessa att försörja sig för de kommer från Ryssland som är "i krig".

Helt rätt att förbjuda dom att delta. Putin får ta det med sina idrottsmän varför dom inte får delta i evenemang.
Citera
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Kanske över din lönenivå men de portas naturligtvis i egenskap av symboler för sitt land. Inte pga eventuella åsikter de har som personer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fokuserapafakta
Tack för ditt artiga svar Ulla. Det är en hypotes som sagt och jag kan inte styrka den med fakta (borde väl skämmas för det med tanke på mitt namn).

TIDSASPEKTEN
Georgian war; 12 dagar. Russian Strength verkar vara ungefär 80.000 soldiers (länk 1)
Chechnian war; 9 månader. Russian Strength 80.000 soldiers (länk 2)
Ukrainian war; -- .Russian Strength 900.000 soldiers (länk 3)
(finns det några andra "bra" referenskrig?)

Antar Putin hade med ovanstående beräkningarna. Har ingen fakta på vilken tid man räknat med.

KOSTNADER
Rysk årlig GDP är väl 1483 000 miljarder USD. 20 miljarder per dag kan inte vara försumbart men om "Putte" kunde lägga undan ett års GDP till det här så borde han väl klara 74000 dagars krig - grovt räknat 200 år. Jag vet, det är raljant och lite tokigt räknat då man inte kan lägga undan GDP så här men ändå..

+++
1 https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Georgian_War
2 https://en.wikipedia.org/wiki/Second_Chechen_War
3 https://en.wikipedia.org/wiki/Russo-Ukrainian_War

Lägga undan ett årligt GDP?? Vad menas?
Grovt räknat 200år?? Menar du allvar? Mina trötta tonårsbarn är minst 100ggr skarpare än dig, tack för påminnelsen!

GDP=BNP, det är alltså inte vinst som avses.

Jämförelsevis sägs dock mer än 400 miljarder $ av den ryska statens pengar vara frysta utomlands. Det är en av sakerna som starkt tyder på att Putin snart kommer behöva nationalisera alla tillgångar inom landet, Ivan och Olgas pension kommer gå till ammunition som fulla ryska rekryter kommer skjuta upp i luften.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temptedmania
Det är ju vad jag tror också
men är du dum eller? du kan förfan se ukrainska soldater som har dem fångade? sedan är det gammla ryska uniformer= det är ryska separatiser, jävla mongo
Citera
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Ryssk flotta är påväg mot Östersjön för att "öva".

Alla mina hemvärns polare (har ett gäng som tränar på samma ställe som mig) är inkallade från och med imorgon.

Det är något på gång.
Vänta nu, vad sa du? Är hemvärnet inkallat?
Citera
Medlem
Citat:

Alla mina hemvärns polare (har ett gäng som tränar på samma ställe som mig) är inkallade från och med imorgon.

Det är något på gång.

Ryssland har all krut just nu riktat på Ukraina. Du tror seriöst han kan kriga på flera fronter? Han kan ju för fan inte ens erövra Kiev.
Citera
Medlem
Citat:

Det är något på gång.

Finns det några officiella källor till detta?
Citera
2022-03-01, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Sionisterna har fått sitt krig och en anledning till att isolera Ryssland.

Putin har startat kriget och är på väg att isolera Ryssland. Sluta skyll på någon annan.
Citera
2022-03-01, 19:26
Medlem
naturtvåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Hur det än slutar så kommer det bli omvälvande för världen.

Tack, det var precis det jag menade. När finnarna krigade mot vår granne, var dom tvungna att kolla de stupade med kött termometern (bajonetten) om dom verkligen var döda, eftersom annars gärna ville göra en exit med fyrverkeri (hgr) och ta med några av vårt broderfolk på resan.

Att inte beakta detta är otroligt dumt och naivt.

Bara för vi väst blivit flickaktiga i vår natur, betyder det inte att Ryssar har blivit det...

Det ända sätt som man kan påverka slaver är med kärlek, med motsatsen får du på en gång ett krig på halsen.

Med dess människor får du antingen den bästa tid i livet eller den absolut värsta, aldrig blir det svensk mellanmjölk i varje fall...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in