2022-03-01, 19:19
Medlem
bortmedfifittors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rex144
Putin har tvåfamiljer sina gamla fru som sedan 15 år sitter i husarrest utanför Moskva , han har en dotter som är gift med en oligark och har barn och han har småbarn med en 25 årig gymnast.

Hon är 38.

"Alina Kabajeva, född 12 maj 1983 i Tasjkent i Uzbekiska SSR i Sovjetunionen, är en rysk gymnast. Hon tog OS-brons i rytmisk gymnastik i samband med de olympiska gymnastiktävlingarna 2000 i Sydney och OS-guld i samma gren i samband med de olympiska gymnastiktävlingarna 2004 i Aten."
Citera
2022-03-01, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 5135653
Du ska komma ihåg att folket från Jugoslaver levde i fred i över 1000 år, krigade sida vid sida mot turkarna.
Först när väst började existera uppkom krig mellan de olika folken.
Detta är samtliga icke-primitiva fd. Jugoslaver väl medvetna om.
Därav ber jag dig vänligt, samla inte poäng på fd. Jugoslavien. Det är NI som är problemet.

513, mycket (!) väl talat. Jag tar till mig det du säger och ska undvika att köra faktasviktande jämförelser. Bra. Tack för att du höll din ton artig och konstruktiv. Läxan lärd.
Citera
2022-03-01, 19:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efterbliven85
Såna bunker finns inte
Sådana bunkrar finns, men du kommer inte få komma in. Inte jag heller.
Citera
2022-03-01, 19:22
Medlem
barkies avatar
Helt sjukt hur man utesluter ryska idrottsmän och lag från tävlingar.

Där kan man snacka förföljelse. Mig veterligen har dessa idrottsmän inget med det att göra.

Lite komiskt att förbjuda dessa att försörja sig för de kommer från Ryssland som är "i krig".
Citera
Avstängd
Professor John Mearheimer förutsåg detta krig och sa att västländerna ligger bakom. Han sa 2015 att Ukraina skulle havereras vid ett eventuellt krig. Hade Europa låtit Ukraina behållt sin neutralitet så hade detta inte skett.
John har sagt upp sitt uppdrag att deltaga vid fredsförhandlingar pga detta.
Ukraina var ett land där korruptionen växte varje år så hur ska detta land byggas upp då korruptionen kommer att vara ännu högre efter kriget?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Ingen som vet ? Det ser ut som ett gubbgäng över 50 bast som också kan tillhöra lokala Ukrainska frivilliga ?

Det är ju vad jag tror också
Citera
2022-03-01, 19:23
Medlem
Termos99s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie

Där kan man snacka förföljelse. Mig veterligen har dessa idrottsmän inget med det att göra.

Lite komiskt att förbjuda dessa att försörja sig för de kommer från Ryssland som är "i krig".

Bara ett tecken på hur allvarligt omvärlden ser på Putins angreppskrig.
Citera
Medlem
Drinkycrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkie

Jag är okej med det om vi kan hålla oss principfasta. Sportslig bojkott av Israel! USA ur SWIFT, pansarskott till hamas!

Men om man bara tänkt straffa Ryssland så är det ju rent hyckleri.
Citera
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oldtimedrunk
Putin själv måste ju veta att han är slut som ledare. Det finns ingen väg tillbaka för honom. Det är all in med kärnvapen eller att avsluta sitt eget liv.

Han kan ju aldrig lämna Ryssland igen för någon kommer knäppa honom.

Magdalena A sa att hennes uppdrag var i alla lägen att se efter befolkningens säkerhet att provocera en trängd Putin med kärnvapen kan omöjligt vara att se efter befolkningens säkerhet.

Fast Putin har ju varit med förr. Georgien bland annat. Han blev ju rätt ifrågasatt efter det men reste sig.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Det är väl visst jämförbart, och det är HELA Ukraina som ska avmilitäriseras.
Ibland får man rätta sig efter verkligheten. Eller vara beredd att sätta hårt emot hårt.

Jag menar också att Krim och Donbasregionernas bakgrundshistoria skiljer sig väsentligt jämfört med Sveriges i relation till Ryssland. Vi har varit en självständig nation i århundraden, har ingen rysk majoritetsbefolkning etc.
Citera
2022-03-01, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Erik
Vad ska hon nu käbbla om?

Ryssk flotta är påväg mot Östersjön för att "öva".

Alla mina hemvärns polare (har ett gäng som tränar på samma ställe som mig) är inkallade från och med imorgon.

Det är något på gång.
Citera
2022-03-01, 19:24
Medlem
För att Putin ska använda kärnvapen räcker det med att typ han och 1 till ger sitt medgivande?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in