2022-03-01, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffDavis
Vi får hoppas att polackerna avstår.
Och jag hoppas tvärtom. Visar bara hur mycket polackerna vill hämnas för Sovjet.
Citera
2022-03-01, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av corv1
Det är där dom förtjänar att vara om dom hotar mig med krig... men dra till din fiskestuga fegis.
Du hade tänkt kämpa mot atombomben, radioaktiva plundrare och sen svälta ihjäl?
Citera
2022-03-01, 16:59
Medlem
JamesWebbs avatar
"Bara timmar efter att landets diktator Aleksandr Lukasjenko lovat att de belarusiska styrkorna inte ska ansluta till invasionen uppgav det ukrainska parlamentet att de redan befann sig i landet."

Löng efter lögn ifrån Putler och hans vänner. Det kommer inte ens att gå att förhandla med Putin och hans mytomaner om fred. Det går inte att lita på ett ord som de säger.

Det är bara att sikta in oss på ett tredje världkrig, finns inget annat sätt att stoppa Putler.
Citera
Medlem
Adiaphorouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Intensivtklok
Det är här rysstrollen går bet, de fattar inte vad som är fel i det Putin påstår och som propagandamaskinen pumpat ut i åratal. De jag känner från de ockuperade områdena har helt andra åsikter än de som framförs i propagandan. De har aldrig haft problem med ukrainsktalande, de är själva ukrainare och talar ryska, vilket över 30% av befolkningen gör i hela Ukraina.

Motståndet mot den ryska invasionsarmén är väl rätt så tydligt och det är än mer tydligt att Ryssland fullkomligt SKITER i de rysktalande eftersom de bombar bostadsområden där det i princip bara finns rysktalande i nuläget...
Pro Putin ryssar tror på allt han säger.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Väldigt få svärjevänner håller tummarna för Vladolf. De flesta i tråden är serber. 6 till 7 stycken.

Frågan är varför någon som lutar åt det nationalistiska hållet skulle hålla på imperialisterna i Moskva när de försöker införliva de nationalistiska ukrainarna.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nvm
Förvånansvärt ”cleant” krig av Ryssland hittills. ”Knapp” flygbombningar, varnar att man ska bomba TV tornet, varnar att man ska börja bomba Kiev, vill att civila ska ta sig ut innan dom går in i Kiev.
Tyvärr har civila rykt med ändå men viss skillnad om hur USA bomba i Irak, då dom droppa bomber 24/7 i veckor.

Lugnt och metodiskt har dom omringat Kiev efter 6 dagar.
Tyvärr får jag säga men det kommer mycket framsteg för Ryssarna.
Tog USA månader att göra de framstegen i Irak som Ryssarna gjort i Ukraina på 6 dagar.

Kanske lättare när man hade styrkor 80 kilometer från huvudstaden från början? Kanske lättare när det finns 7-8 miljoner ryssar i Ukraina redan. Kanske lättare när man redan har okuperat landet sen innan och omringat den från 3 sidor. Listan kan försätta men du förstår.

Man får vara objektiv. Det går inte så dåligt för Ryssland som man gör sken av men man får inte underskatta hur pass mycket motstånd Ukraina gör. Hoppas verkligen alla vapen når fram ock att motståndet fortsätter även om Kiev faller.

Västra Ukraina kan man ej erövra och behålla om man gör motstånd därför tror jag Putin är ute efter dela landet.

Död åt Putin och Slava Ukraina
Citera
Medlem
Någon som vet konsekvenserna av att ryssen håller börsen stängd såhär länge och vad tanken bakom det är?
Citera
Medlem
ariberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Volvo AB har stängt sin lastbilsfabrik, Scania har slutat att leverera lastbilar till Ryssland, andra tillverkare gör samma sak.
Om ett halvår lär hundratals och åter hundratals ryska lastbilar stå still, om ett år tusentals.

När kriget är över, förhoppningsvis redan i natt kommer affärerna återupptas.
Citera
2022-03-01, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whistlehead
Du är något på spåren där:

However, if the latest televised meeting of Russia's Security Council is anything to go by, he may well be on the way out.

Naryshkin was publicly humiliated by the Russian president, stumbling to find the right words to give his support to independence for the separatist republics in Eastern Ukraine.
Flera i Putins direkta närhet är på väg ut och snart kommer någon av dom att se chansen att bli av med honom, skrev i går att Putin är borta innan Påsk och står fast vid det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zingo2
Ännu en ryssidiot?😀 Man går in i ett krig som ska ta 2 dagar och nu är vi på dag 6.
Tror du ryssarna tänkte det?
I vilken värld tar man över Ukraina på 2 dagar? Det är inte Gotland..
Det tog USA 6v att ta över Falluja, 10v att omringa Bagdad. Att omringa Kiev efter 5 dagar är jävligt bra gjort.

Och nej, bara för jag försöker se det neutralt innebär inte att jag är troll eller ”ryssidiot” jag stöttar Ukraina hela vägen, men jag sväljer inte allt som rapporteras från media.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rappelius
Alright, förutom att man bombar sönder tv-torn och annat. Kanske räknas som defensivt då?

Nej, fredsbevarande insatser kallas det väl? De visade säkert gamla krigsfilmer från Hollywood på tv. Så ryssarna var tvungna att ta sönder tv-tornet så att ukrainska barn inte ser våld på tv.
Citera
Medlem
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AviramHawk
Sergei Naryshkin är ju rena skämtet han har svårt att få fram sammanhängande menigar när han möter Putin
Klart det blir svettigt när Dear Leader har mens och behöver en förklaring av läget. Du är inte den som vill bli syndabocken då!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in