Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
OK. Jag ser inte riktigt det på samma sätt som det här att ljuga om hur många trupper man har dödat, Ghost of Kiev, Ormön osv osv.
Du tror att Kreml rapporterar sanningsenligt om sina förluster mitt i ett krig? Jag kan upplysa dig om att ingen regim i världshistorien har gjort detta under ett krig, då man av självklara skäl inte vill sänka stridsmoralen.
Vad man däremot kan säga, helt utan tvekan, är att ryssarna lidit mycket större förluster än vad de räknat med. Exakt hur stora dessa är är givetvis omöjligt att säga, men det har inte varit promenadsegern Putin förväntade sig.
Ghost of Kiev är för övrigt på riktigt, och hans namn är Sam Hyde.
https://knowyourmeme.com/photos/2319540-sam-hyde
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Det du pratar om är mer tolkningsfrågor.
Ja, det brukar låta så när man måste sträcka ut sin tolkning så långt att den inte längre betyder något för att dogmatiskt skydda sin förvirrade ståndpunkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Det finns ju uppenbarligen människor som kallar sig nazister i flera av de stridande förbanden i Ukraina så det är ju ingen hellögn (själv hade jag föredragit om Putin kallade det avjudaisering, det hade också varit mer rättvisande).
Putin, mannen som säkrat sin plats vid makten i alla år genom att låta till stor del judiska oligarker plundra Ryssland i utbyte mot att de stödjer honom ska nu alltså genomföra en "avjudaisering" av Ukraina.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Fredsbevarande insats? Tja, vi får väl se.
Krig är fred. Bolsheviken är stolt över din kognitiva dissonans.
Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Det har varit krig i Ukraina sedan 2014 när CIA genomförde den blodiga statskuppen. Om Putin nu får slut på kriget efter 8 år så kanske det uttrycket inte är så fel ändå?
Det har varit krig sedan Ryssland invaderade Ukraina 2014 och olagligt annekterade Krim, ja, det stämmer. Att Putins lakej, en Lukashenko-typ och ukrainsk landsförräddare, flydde landet med svansen mellan benen var stor humor.