2022-03-01, 16:19
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Zelensky är inte vit, han är jude. Judar brukar se sig själva som en egen ras.

Vilket är ju felaktigt. Eller hur.
Citera
2022-03-01, 16:19
Avslutad
Det är inte bra att man stänger ute Ryssland från idrott och kultur. Helt fel metod

Ekonomisk krigsföring och att skicka vapen är ok

Men att ta bort arenor där folk kan mötas är fel. Svenska politiker har aldrig gjort så. Det är dumt. Tyder på masspsykos bland Europas länder
Citera
2022-03-01, 16:20
Medlem
TV tornet i kiev sprängt!

https://twitter.com/ASBMilitary/status/1498678529143234571?t=EnAmyov9_6aeTzM-tA4bNA&s=19
Citera
Medlem
Thelonegunmans avatar
Ryska soldater super och festar innan invasionen. Inte undra på att det går åt helvete!

https://www.youtube.com/watch?v=e3QPLgycFUE
Citera
Medlem
Någon vänlig själ som kan ge mig en länk till en bra fungerande kamera (gärna multikameror) i Kiev?
Citera
2022-03-01, 16:21
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Grejen är dock den att ja det finns riktiga förband som öppet klassar sig som nazister men det finns gott om dessa i nästan hela Östeuropa.

Det är ett problem som har funnits länge nu, även Ryssland har dessa.

Det Putin försöker köra med är att väcka samma känsla som kriget mot Tyskland där det var de rättfärdiga ryssarna mot nazisterna.

Vet inte om det funkar dock speciellt inte när man samtidigt har sin Vasastat Tjetjenien som styrs av 2000-Talets Idi Amin
Fast min huvudsakliga poäng var att jag inte riktigt ser såna motiveringar eller tal som krigspropaganda på samma sätt som de här ukrainska lögnerna om antalet stupade, Ghost of Kiev osv. Det jag var mest intresserad av var exempel på där Ryssland ljugit lika hämningslöst om krigsdetaljer som Ukraina har gjort. Och min uppfattning är att de inte har det.

Det där Putintalet är mer som om jag skulle ta upp exempel på hur Ukraina har kallat Putin en "tyrann" eller Ryssland en diktatur. Det är mer slagord än det jag menar är krigspropaganda. När Ukraina påstod att de som försvarade Ormön heroiskt gick mot sin död under antiryska slagord, samtidigt som det som egentligen hände var att de gav upp och togs tillfånga - det är sånt jag är ute efter. Har ni nåt ryskt sånt på lager?
Citera
2022-03-01, 16:21
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Jo han är en etnisk jude. Du kan ju va arisk utan att praktisera kristendommen med t.ex
Det bästa är nog att du googlar på det för det är som att prata med en sten när man svarar på dina frågor.

Nej, han är inte jude och varken praktiserar eller erkänner sig till religionen. Han är ateist.
Vad är etnicitet enligt dig.
Citera
2022-03-01, 16:22
Medlem
Smutzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
Då är han inte jude eftersom han inte praktiserar judendomen. Eller.

Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Zelensky är inte vit, han är jude. Judar brukar se sig själva som en egen ras.

Snart postar någon en förhudslös dickpic de påstår är från Zelensky. Säkert en liten narig rackare också.

Putin borde anställa mig, jag hade gjort ett mycket bättre desinformationsjobb än samhallarna som blev omplacerade till den svenska marknaden.
Citera
2022-03-01, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Beck86
Varför kan inte folk börja samarbeta och döda gubbjäveln Vladimir Pruttin???
Lite svårt att bli av med någon som skyddas av hela Spetznaz 24/7
Citera
2022-03-01, 16:23
Medlem
En annan vinkel på TV-tornet
https://twitter.com/ASBMilitary/status/1498679635990794240?t=_LyeGWna2lb7CIb8XzP5cg&s=19
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
OK. Jag ser inte riktigt det på samma sätt som det här att ljuga om hur många trupper man har dödat, Ghost of Kiev, Ormön osv osv.

Du tror att Kreml rapporterar sanningsenligt om sina förluster mitt i ett krig? Jag kan upplysa dig om att ingen regim i världshistorien har gjort detta under ett krig, då man av självklara skäl inte vill sänka stridsmoralen.

Vad man däremot kan säga, helt utan tvekan, är att ryssarna lidit mycket större förluster än vad de räknat med. Exakt hur stora dessa är är givetvis omöjligt att säga, men det har inte varit promenadsegern Putin förväntade sig.

Ghost of Kiev är för övrigt på riktigt, och hans namn är Sam Hyde.

https://knowyourmeme.com/photos/2319540-sam-hyde

Citat:
Det du pratar om är mer tolkningsfrågor.

Ja, det brukar låta så när man måste sträcka ut sin tolkning så långt att den inte längre betyder något för att dogmatiskt skydda sin förvirrade ståndpunkt.

Citat:
Det finns ju uppenbarligen människor som kallar sig nazister i flera av de stridande förbanden i Ukraina så det är ju ingen hellögn (själv hade jag föredragit om Putin kallade det avjudaisering, det hade också varit mer rättvisande).

Putin, mannen som säkrat sin plats vid makten i alla år genom att låta till stor del judiska oligarker plundra Ryssland i utbyte mot att de stödjer honom ska nu alltså genomföra en "avjudaisering" av Ukraina.

Citat:
Fredsbevarande insats? Tja, vi får väl se.

Krig är fred. Bolsheviken är stolt över din kognitiva dissonans.

Citat:
Det har varit krig i Ukraina sedan 2014 när CIA genomförde den blodiga statskuppen. Om Putin nu får slut på kriget efter 8 år så kanske det uttrycket inte är så fel ändå?

Det har varit krig sedan Ryssland invaderade Ukraina 2014 och olagligt annekterade Krim, ja, det stämmer. Att Putins lakej, en Lukashenko-typ och ukrainsk landsförräddare, flydde landet med svansen mellan benen var stor humor.
Citera
Avstängd
Vad har hänt med den gigantiska bilkön under dagen? Väldigt tyst om den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in