2022-03-01, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av likebananas
En neger är ju svart från Afrika. Zelensky är vit från Ukraina. Ser du inte skillnaden?

Ja judar är vita och ser exakt ut som zelensky, there u go. hoppas poletten trillade ner nu.
Citera
2022-03-01, 16:15
Avslutad
Citat:
En neger är ju svart från Afrika. Zelensky är vit från Ukraina. Ser du inte skillnaden?
Mmm
Vit...
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Så om det finns en narkoman, en jude och en nazist i den Ukrainska armén så är det en "tolknigsfråga" om man kan beteckna Ukrainas armé som "jude-nazi-narkomaner"?
Nu finns det ju betydligt mer än en av varje sort i Ukraina.
Citat:
"fredsbevarande" kan aldrig vara korrekt. Som du själv säger finns ingen fred att "bevara".
Möjligen om han hade sagt "fredsframtvingande".
Här har du en poäng. Han kunde kallat det fredsskapande istället för fredsbevarande.
Citera
Medlem
Drozds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
OK. Jag ser inte riktigt det på samma sätt som det här att ljuga om hur många trupper man har dödat, Ghost of Kiev, Ormön osv osv. Det du pratar om är mer tolkningsfrågor. Det finns ju uppenbarligen människor som kallar sig nazister i flera av de stridande förbanden i Ukraina så det är ju ingen hellögn (själv hade jag föredragit om Putin kallade det avjudaisering, det hade också varit mer rättvisande). Fredsbevarande insats? Tja, vi får väl se. Det har varit krig i Ukraina sedan 2014 när CIA genomförde den blodiga statskuppen. Om Putin nu får slut på kriget efter 8 år så kanske det uttrycket inte är så fel ändå?

Det var ett kreativt grepp att tala om "avnazifiering" eftersom det orsakade syntax error hos pk-folket. De hade inte annat att kontra med än "galenskaper", "fantasier" osv. och förbigick temat med tystnad. Undrar just hur medvetet ordvalet var från Putin?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nousernameneeded
!

De må så vara! men han skickar ju andra att slåss för honom i Ukraina! så varför inte skicka sin överlägset bästa kampsportare vid ett sådant möte?

btw någon som vet vad Emelianenko står i denna fråga? han är ju nära vän med Putin men han och hans familj är ju från Ukraina USSR

https://sv.wikipedia.org/wiki/Fjodor_Jemeljanenko

Fedor är inte nära vän med Putin även om de har kommit överrens för länge sedan. Fedor uttalade sig dåligt mot Putin för några år sedan. Då blev hans dotter misshandlad av maskerade män.
Citera
2022-03-01, 16:16
Medlem
likebananass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Ja judar är vita och ser exakt ut som zelensky, there u go. hoppas poletten trillade ner nu.

Då är han inte jude eftersom han inte praktiserar judendomen. Eller.
Citera
2022-03-01, 16:16
Medlem
Citat:

Zelensky är inte vit, han är jude. Judar brukar se sig själva som en egen ras.
Citera
2022-03-01, 16:17
Medlem
Thelonegunmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erskungligahoghet
Åstadkommer, om det var en seriös fråga.

Varför samlas de överhuvudtaget om de ska leka barn och hålla för öronen och skrika när andra sidan ska tala? Vad är poängen? FN är bara symboliskt precis som i Rwanda när de står med sina blå hjälmar och ser på när folkmord pågår.

Blir nästa grej catwalk i Paris? Om du undrar vad jag tycker så bör NATO avsluta vad de påbörjat och gå in i Ukraina. Men något riktigt ingripande är väl för mycket begärt.
Ja, det var en seriös fråga även om jag misstänkte ordet åstadkommer för jag förstår inte vad byta profilbild har med saken att göra. Men strunt samma.

Poängen med att lämna salen tycker jag mig redan ha förklarat.
Citera
2022-03-01, 16:17
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Nu finns det ju betydligt mer än en av varje sort i Ukraina.
Ja såklart. Men poängen är att de är i en extrem minoritet och med stor säkerhet inte vanligare i Ukraina än i t.ex. Ryssland.
De högerextrema partierna fick väl <2% i senaste valet om jag minns rätt.
Det är ju bara tom retorik för att försöka rättfärdiga angreppet.
Citera
2022-03-01, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R5A
Med tanke på hur få som dött så ser de inte ut som ryssarna är aggressiva.
Är dock en civilperson civil när den plockar upp ett vapen? Tror ej de.
Nej det är den inte, ryssarna har sparat på de tyngre artilleriet och sänt in cannon fodder med tvingade och hjärntvättade 18-21 åringar.

Kolla på tjejenerna, MYCKET bättre utrustade, såg även en video idag på en rysk trupp som faktiskt rorde sig som att dom var soldater.

Ryssland borjar omringa Kiev och har tagit MYCKET mark senaste två dagarna, jag fruktar blodbad när dom verkligen går in i Kiev om dom gor det vilket ser väldigt troligt ut, Putin är alldeles for djupt in i skiten for att plotsligt backa helt.
Citera
2022-03-01, 16:18
Medlem
Citat:
Då är han inte jude eftersom han inte praktiserar judendomen. Eller.

Jo han är en etnisk jude. Du kan ju va arisk utan att praktisera kristendommen med t.ex

Det bästa är nog att du googlar på det för det är som att prata med en sten när man svarar på dina frågor.
Citera
2022-03-01, 16:19
Medlem
Grovtbrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-a-c-k-f-l-a-s-h
Zelensky är inte vit, han är jude. Judar brukar se sig själva som en egen ras.

Om judar är som zelensky då är judar ett föredöme
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in